storing

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gieforce
    • Sep 2003
    • 17

storing

Mijn lichtinstallatie heeft de laatste tijd last van storingen. De spot beginnen plots continu lichtjes te knipperen. Ik heb al met andere besturingen geprobeerd, maar de storing blijft. Kan het aan het electrisch net liggen ?
  • delighted
    • Jul 2003
    • 420

Dit kan echt aan van alles liggen. Ik denk dat je iets meer details over het probleem moet geven.

Wat voor spots hangen er?
    Wat gebeurd er precies?

Verder komen de volgende vragen bij mij op:
    Is de DMX-kring afgesloten met een eindstop?
    Zit de lichtsturing op dezelfde aarde als de dimmers/fixtures?
    Heb je onlangs iets gewijzigd aan je lichtset?

Comment

• ronny
      • Dec 2002
      • 2139

wat voor dimmer heb je? is die ontstoord? Lasser in de straat?

mvg
      ronny
      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

citaat:Geplaatst door gieforce

Kan het aan het electrisch net liggen ?
        Hmm...zoals Delighted terecht aangeeft; dit probleem kan aan veel zaken liggen. Omdat jij zegt dat alle spots ineens gaan knipperen is mijn eerste idee; dmx-storing... Dan zijn de zaken van delighted van toepassing; terminator einde dmx-lijn, en evt stroomverdeling ivm lichttafel. Ook is een idee om te kijken of je bijv. een Atomic strobe in je setjes hebt; 9 van de 10 keer: atomic weg, storing weg... Wizard-effecten wil ook nog wel eens lastig doen als ze niet aan het einde van een dmx-rij staan. Verder kan een verotte dmx-kabel mogelijk zijn (dan wel aan het begin dus !) of het gebruik van microfoonkabel als dmx-lijn (advies; koop dan AES-EBU 110 Ohm kabel)

suc6 in elk geval...[^]
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• delighted
          • Jul 2003
          • 420

citaat:Geplaatst door AJB

citaat:Geplaatst door gieforce

Kan het aan het electrisch net liggen ?
          Verder kan een verotte dmx-kabel mogelijk zijn (dan wel aan het begin dus !)
          Meestal is dit inderdaad het geval. Laatst heb ik echter ervaren dat een verotte DMX-kabel achterin de lijn de complete lijn deed freaken. Had ik nog nooit eerder gezien, maar nadat die kabel was vervangen deed de gehele lijn het weer.

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

Als een kabel idd echt compleet naar zijn moer is... Zal onogetwijfeld dmx-storing kunnen veroorzaken... Zijn zoveel rare dmx-problemen...wordt je gek van []
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• gieforce
              • Sep 2003
              • 17

Het is een kleine lichtinstallatie in een jeugdhuis.Als basis hangen er 8 x par64 en 4x scans Martin Roboscan812. Met optredens kunnen er nog 10 par56 bijgehangen worden. Enkel de scans zijn dmx-gestuurd, conventioneel licht wordt gestuurd door 1 Dalton LP4 en 2 LM400. En er is een dmx-stop in gebruik.

Comment

• LJ Nico
                • Aug 2002
                • 31

probeer om eens om dmx stop weg te halen , helpt soms ook ( raar maar waar)

Comment

Working...