Goedkoop DMX Via Pc

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mifex
    • Jun 2005
    • 83

Ik heb hem binnen (die van the willow's) alleen ik heb 1 probleem. Windows 98 decteerd niet zoals xp de hardware (dat je het in je beeld ziet komen) maar je moet handmatig zoeken. Kan iemand mij helpen ik snap niet hoe je dat handmatig doet! ik weet ook niet onder wat dat ding valt: (com, usb, ltp bla bla)..

Graag hulp

alvast bedankt
    The winner is the winner

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

We are sorry, but we couldn’t find the page you are looking for. Please check if you entered the correct URL address.

geeft meerdere versies.

USB gaat via de USB-interface, maar wil weel graag een goeie com-poort toegewezen hebben.
      Serieel gaat sowieso via een com-poort,(sub-d-9 pens
      en LPT gaat via de paralelle 25 sub -d poort.

En die moet je wel ergens toewijzen aan de software, waarschijnliojk onder extra, of opties oid.
      Dat bla bla, en je antieke lap-top doen echter het ergste vermoeden....

Comment

• tonnie wittenaar
        • Jun 2001
        • 24

@ Mifex

Ik stuur je een mail met info over de installatie onder oude win98 systemen

Comment

• Mifex
          • Jun 2005
          • 83

Mail ontvangen, waarin je zei dat je me nog terug zou mailen maar nog geen mailtje terug gezien misschien dat je hem wel heb gemaild, maar ik zeg het maar even omdat ik geen mail naar je toe kan sturen dan geeft hij foutmeldingen!
          The winner is the winner

Comment

• Mifex
            • Jun 2005
            • 83

Ik ben een stukje verder, nu is me probleem dat ik uit een lijst met allemaal hardware types kan kiezen, maar ik weet niet welke! welk hardware type moet ik kiezen?
            The winner is the winner

Comment

• Mifex
              • Jun 2005
              • 83

Zo, het gekloot van de hardwaretypes is voorbij, ik heb besloten om het gewoon via windows xp te doen allemaal VEEL en VEEL makkelijker. Nu mijn volgende probleem (ja de zoveelste van deze week[])

Ik heb dus alles aangesloten, alles werkt perfect. Wanneer ik de scanners aansluit staan ze in black out stand en krijgen een singaal binnen. Zodra ik freestyler opstart werkt het ook nog gewoon goed. Wanneer ik aan de pan, tilt, gobo, kleur, shutter kanalen zit gaat hij vreemd doen. Wat gebeurd er?:

De scanners doen 1 handeling die ik zeg en nadat ze de handeling hebben uitgevoerd beginnen ze lekker met hun standalone programma en kan ik niets meer met freestyler besturen, 1 ding is wel vreemd de standalone programma's die ze doen wijken HEEL erg af van de standaard, het zijn dus standalone programma's die niet door de fabrikant ingeprogrammeerd zijn. [:0]

Het gaat hier trouwens om the winner scanners 2 en de dmx interface van the willows die kleine mini van 59.00 euro.

Oja voordat jullie over dmx adresses beginnen. Ik voeg 2 scanners toe bij freestyler die nemen een autoadress aan en die zet ik op de scanners dus de DMX adressen zijn goed, daar ligt het niet aan.

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben,

Alvast bedankt.

Gr
              The winner is the winner

Comment

• Thompson
                • May 2005
                • 24

Nu ik weer, Ik weet dus nu niet weer wat te kiezen.. The willows lijkt mij goedkoop maar wel iets te simpel.
                Wat ik nu wil:
                - 3D view
                - mogenlijkheid voor 2 Movitec MovingHeads
                - 12 parren
                - strobo
                - Moonflower, Mozart, Wale ( lichteffecten )

Verder evt. een fogger

Bedrag onder de 200 euries houden en ik wil het thuis kunnen voorprogrammeren.
                Het is voor mijn school ( lichtcommissie en moet voor einde schooljaar besteld zijn )

Ik hoop dat jullie mij een goed advies kunnen geven,
                Alvast bedankt,
                Lukas

Comment

• LichtNichtje
                  • Nov 2004
                  • 220

citaat:Geplaatst door tonnie wittenaar

Kies dan voor een dongel welke een eigen controller heeft zoals die van DMX4ALL. Staat je PC niet zo te zwoegen om de DMX datastroom constant te houden. Scheelt weer processortijd.
                  Denk dat met de huidige pc's dit geen probleem is

Comment

• LichtNichtje
                    • Nov 2004
                    • 220

citaat:Geplaatst door zama

Lichtnichtje,

Wat is uw processorsnelheid?

DeAl,

Met traag bedoel ik het volgende:

Stel je hebt 20 scanners op een rij.
                    De beweging die ze moeten doen is gewoon op en neer gaan (tilt) op hetzelfde moment.
                    Ik heb mij laten vertellen dat er dan vertraging zit.
                    Wanneer de laatste scanner aan zijn beweging begint, dan is de eerste scanner (bij wijze van spreken) al bezig met terug naar beneden te gaan.

Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel ...
                    Celeron 2.2Ghz in laptop

Comment

• tonnie wittenaar
                      • Jun 2001
                      • 24

citaat:Geplaatst door LichtNichtje

citaat:Geplaatst door tonnie wittenaar

Kies dan voor een dongel welke een eigen controller heeft zoals die van DMX4ALL. Staat je PC niet zo te zwoegen om de DMX datastroom constant te houden. Scheelt weer processortijd.
                      Denk dat met de huidige pc's dit geen probleem is
                      Wel als je ook nog eens een MP3 player wilt laten draaien.

Comment

• ejxam
                        • Jun 2005
                        • 44

Ik heb niet het hele onderwerp doorgelezen maar ik weet dat je bij velleman zelf een kitje kan kopen om te solderen (USB) die is dacht ik 30 euro, daar zit software bij. Je kunt hier op de site van J&H trouwens ook software downloaden.
                        Homo sapiens non urinat in ventum.

Comment

• Mifex
                          • Jun 2005
                          • 83

Ik ben immidels voorzien van een dmx4all. Werkt lekker, waren echter eerst problemen mee maar die zijn gefixt. De hq power zou ik niet nemen omdat die bij veel mensen stuk is gegaan na het gebruik van freestyler. Kijk even op www.thewillows.nl, goede service, goede apperaatjes.

Gr
                          The winner is the winner

Comment

• wimbru
                            • Sep 2003
                            • 148

Eens iets anders:
                            iemand wilt zowel video, als audio, als licht (DMX) sturen vanuit een Apple. In al de specificaties spreekt men van Windows-software.
                            Ik vind wel USB naar midi (voor Apple), maar niet naar DMX.

Comment

• tijn
                              • Oct 2003
                              • 184

Kijk hier eens naar:

Groeten,

Tijn

Comment

• Mifex
                                • Jun 2005
                                • 83

Ik heb nu mijn winner scanners op freestyler draaien, 1 probleem is dat bij de macro's 1 scanner de macrovorm sloomer doet dan de ander waardoor je niet het mooie effect krijgt. (tegelijk). Ik heb de kabels gewisseld en nog is het bij dezelfde scanner dat die iets sloomer gaat.
                                Iemand een idee?

ook had ik nog een vraagje, weet iemand hoe je bij een zelf gemaakte cue programma fade time instelt? zodat je met fade time kan ingrijpen?

gr
                                The winner is the winner

Comment

Working...