Goedkoop DMX Via Pc

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Q-lighting
    • Dec 2004
    • 68

de dmx dongle bij the willows is zeker wel goed. ik heb er 2 en nog nooit problemen mee gehad
    ik stuur er vanalles mee aan, van par 36 tot mac2000.
    en dat op freestyler[8)]

Q
    i do it my way:p

Comment

• lammensv
      • May 2005
      • 2

heejjj mensen,

Ik wil bij elektuur een bouw pakket kopen maar ik weet niet welke ik nodig heb kan iemand mij helpen het is voor het aansturen van 8 par 56 met 2 multi kabels 6 polige harting

Ik heb ook nog een botex dc-4 dimming pack liggen..
      als dat nodig is
      die gebruik ik nu maar het lijkt mij leuk om het via de pc te regelen

Ik heb 512 MB ram en windows XP PRO met g-force video kaart enzo0 mssen nividie audio kaart ik weet niet wat er allemaal nodig is

anderss mail je ff dj_tripple@hotmail.com

KAN IEMAND MIJ PLEASE HELPEN
      Sven

Comment

• DeAl
        • Dec 2003
        • 114

@zama,

Tja, ik heb helaas geen 20 scans om dit te proberen, slechts 3 waarvan eentje niet hetzelfde merk.
        Bij wijze van test zou ik kunnen proberen om 20 scans te proggen en mijn 2 identieke scans in te stellen op het eerste en laatste fixture startadres. Het zou me echt verbazen mocht er een vertraging tussen beide zijn.
        Ik zal dit in de komende week even testen.

I'll be back.

@lammensv,

Je wilt dus niet-DMX apparatuur sturen via je PC?
        Dan had je beter een nieuw topic gestart...
        Ik neem aan dat hiervoor al zelfbouw schakelingen in Elektuur verschenen zijn, misschien even de zoekfunctie op hun site gebruiken?
        Of wil je later ook DMX apparatuur aansturen (scans etc..)?
        Dan moet je eerst een DMX interface voor je PC bouwen (bvb. Lpt/DMX) of kopen (zie boven) en vervolgens nog een DMX dimmerpack om jouw PAR's aan te sturen. Ook daarvoor is er in Elektuur een zelfbouw project verschenen, maar ik herinner me dat één van de componenten (DAC0800) heel moeilijk te verkrijgen en nog duur is ook.
        Ook uit veiligheidsoogpunt lijkt het me beter om een DMX dimmerpack te kopen.

DeAl
        The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²

Comment

• lammensv
          • May 2005
          • 2

tnQ maar dan ga ik liever verder met mijn dc-4 met een ingebouwd dimmerpack
          8 tot 12 parre aansluiten scanners hoef ik niet het is voor een drive-inn en scanners hebben we al op een vrachtwagen zitten met een leuk controllertje
          maar toch bedanktt
          Sven

Comment

• zama
            • Apr 2005
            • 5

@DeAl,

Je hoeft geen 20 scans te programmeren.
            Je hoeft enkel de laatste scan op het laatst mogelijk startadres instellen, en dan het programma lopen en kijken als er vertraging op zit.

Comment

• DeAl
              • Dec 2003
              • 114

@zama,

hmm, daar ben ik niet zo zeker van.
              Het is namelijk zo dat je naar de Lpt/DMX interface [u]enkel</u> de DMX-waarden moet sturen voor de kanalen die effectief veranderen. Dus DMX-kanalen die "statisch" blijven, hoef je niet opnieuw door te sturen vanaf de PC. De µC van de interface slaat de actuele DMX-waarden voor alle 480 kanalen op en herhaalt deze tot er een nieuwe waarde voor een DMX-kanaal ontvangen wordt.
              Als je in dit geval slechts 2 scans zou proggen, zou het niks mogen uitmaken welk startadres ze individueel hebben en zou er geen vertraging mogen zijn.

Maar, als de PC software steeds alle DMX kanalen opnieuw doorstuurt naar de interface, ook de niet gebruikte of statische, dan maakt het idd geen verschil of je nu 2 of 80 scans progt om er achter te komen of er een vertraging is tussen de eerste en de laatste scan.
              Ik gebruik FreeStyler voor het proggen en weet niet hoe FS hier mee omgaat.
              Maar ik probeer beide gevallen gewoon even uit.

Greetz,
              Alain

Comment

• DeAl
                • Dec 2003
                • 114

@zama,

OK, nu aan het testen met Freestyler + Lpt/DMX interface van Elektuur. 40 scans (6 DMX kanalen) geprogd, scan 1 op startadres 1, scan 2 op startadres 235. 5 van de 6 kanalen van alle scans staan op fade (alleen shutter kanaal is statisch), d.w.z. dat 200 van de 240 kanalen voortdurend van DMX waarde verandert.
                Resultaat: scan 1 en 2 lopen perfect synchroon, niet de minste vertraging tussen beide.

Dus als iemand een vertraging heeft opgemerkt met de Lpt/DMX interface, heeft dat puur met de PC software te maken (of eventueel een heel langzame PC).

Was een leuke test, ook voor mezelf.
                Alain

Comment

• tommyikke
                  • Nov 2004
                  • 31

Ik had ff een vraagje...
                  Waarvoor staat DMX eigenlijks???

greetzz Tommyikke
                  greetzz Tommyikke

Comment

• DeAl
                    • Dec 2003
                    • 114

DMX512 staat voor Digital MultipleX met 512 individuele data pakketjes.

Comment

• zama
                      • Apr 2005
                      • 5

@DeAl,

Merci voor de test.

Comment

• Mifex
                        • Jun 2005
                        • 83

Ik weet niet welke ik moet kiezen, die van the willows of de enttec. Ik weet niet wat hte verschil is. En kan je met freestyler dmx ook onder je toetnsen van het toetsenbord programma's setten, net als bij martin LJ.. druk je b.v F1 en dawn heb je daar een leuk progje onder, f10 is strobo, enz enz..

Gr
                        The winner is the winner

Comment

• lucken
                          • Sep 2002
                          • 342

met de gratis chamsys PC software en een enttec interface kan u de functietoetsen gebruiken voor het starten van programma's.

Hartelijke groeten,

Luc

Comment

• tonnie wittenaar
                            • Jun 2001
                            • 24

Je kunt bij Freestyler 30 buttons definieeren waaronde je bepaalde functies zet of complete scenes/steps etc.
                            Daarnaast kun je de keyboard toetsen koppelen aan allerlei functies (dus ook de 30 buttons)

Comment

• Mifex
                              • Jun 2005
                              • 83

en welke dmx dongle kan ik het best nemeN? ik gebruik Freestyler en ik wil er graag 2 scans op aansluiten (later nog meer) en dan met usb naar mijn laptop.

Die van thewillow's heb ik al gezien maar ik ben nieuw in het gebruik van dongles dus ik wil even een goede keus weten rond de 75 euro.
                              The winner is the winner

Comment

• johan L.
                                • May 2001
                                • 384

Je zou eens in het andere topic hier nog geen 5 posts onder kunnen kijken over Freestyler
                                Net deed ie het nog.

Comment

Working...