Goedkoop DMX Via Pc

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peter Vanhove
    • Jun 2002
    • 347

citaat:weet iemand toevallig wat een goed laternatief is voor lightjoskey?
    daslight? freestylers?
    Een Enttec dongeltje met Freestyler of nog beter MagicQ.
    Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
    Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• tonnie wittenaar
      • Jun 2001
      • 24

Kies dan voor een dongel welke een eigen controller heeft zoals die van DMX4ALL. Staat je PC niet zo te zwoegen om de DMX datastroom constant te houden. Scheelt weer processortijd.

Kijk een bij http://www.thewillows.nl voor nog geen 55 euro heb je al een USB naar DMX dongel met eigen microcontroller.

Comment

• Peter Vanhove
        • Jun 2002
        • 347

De Enttec dongle heeft dan misschien wel geen eigen processor, maar is wel de enige dongle in zijn prijsklasse (66,07 euro btw inbegrepen huidige promoprijs) die in een metalen behuizing zit en echte neutrik conectoren heeft, kwaliteit dus voor een extreem lage prijs.
        Het is ook de dongle waar de meeste software voor geschreven word, en is bij mijn weten de enige waar het sublieme MagicQPC van Chamsys op werkt. Het feit alleen al dat deze software hierop werkt maakt dit dongeltje onbetaalbaar (je krijgt bijna een hog voor 66,07 euro, dit alleen al doet die 11 euro verschil met de willows dongel 1000x in het niets vallen). Bijkomende groot voordeel is ook dat hij ook als DMX in kan gebruikt worden, bvb bij Lightjockey of tal van andere programma's.
        Wij hebben al honderden van deze dongles verkocht, draaiende op 386 's tot pentium 4's zonder enig probleem, de PC moet inderdaad iets harder werken dan bij een dongle met processor, maar dit hele kleine beetje processorkracht is echt te verwaarlozen, hier zijn PC toch voor gemaakt, niet.
        Voor die mensen die dan toch een dongle met een eigen processor willen is er ook de Pro versie, kost ietsjes meer maar dan heb je ook meteen wat meer. Bedenk wel dat het nog even zal duren vooralleer alle programma's aangepast zullen zijn om met deze Pro dongle te werken.
        Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
        Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• o rama
          • Dec 2004
          • 6

Goeie informatie Peter!

Comment

• JasperT
            • May 2003
            • 100

Ander alternatief is VisualDMX: http://www.licht-geluid.nl/nieuws/te...d=105&zoneid=7
            Heb ik nu een paar keer mee gewerkt en bevalt me erg goed. Standjes en sequences maken gaat retesnel, fixtures toevoegen en adresseren is erg makkelijk en icm visual3d kun je van te voren je shows al proggen.
            Wel moet er zoals met de meeste pc dmx systemen een externe controller aanhangen vind ik aangezien dit sneller werkt, maar dit kan via midi en kost dus ook geen drol.
            Here I am, so what are your 2 other wishes?

Comment

• Controller
              • Apr 2002
              • 745

citaat:Geplaatst door JasperT

Ander alternatief is VisualDMX: http://www.licht-geluid.nl/nieuws/te...d=105&zoneid=7
              Heb ik nu een paar keer mee gewerkt en bevalt me erg goed. Standjes en sequences maken gaat retesnel, fixtures toevoegen en adresseren is erg makkelijk en icm visual3d kun je van te voren je shows al proggen.
              Wel moet er zoals met de meeste pc dmx systemen een externe controller aanhangen vind ik aangezien dit sneller werkt, maar dit kan via midi en kost dus ook geen drol.
              Lijkt een beetje op Martin Lightjockey zo te zien.

ik werk nu al een paar maanden met Martin LightJockey en werkt goed, en goede support

Comment

• DeAl
                • Dec 2003
                • 114

VisualDMX ziet er best leuk en veelbelovend uit, maar heb je al gezien wat die DMX output USB interface kost?
                Staat momenteel in de "aanbieding" voor 999,- EUR!
                Dat noem ik geen alternatief voor deze posting van Chays (alweer meer dan een jaar oud).

Ben nog altijd heel tevreden met mijn Lpt/DMX interface van Elektuur en gratis FreeStyler software. Een interface via de parallelle printerpoort is eigenlijk beetje verouderd, maar ik heb hem voor weinig geld in elkaar gezet (AVR µC zelf geprogrammeerd).

Alain
                The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²

Comment

• zama
                  • Apr 2005
                  • 5

citaat:Geplaatst door DeAl

Ben nog altijd heel tevreden met mijn Lpt/DMX interface van Elektuur en gratis FreeStyler software. Een interface via de parallelle printerpoort is eigenlijk beetje verouderd, maar ik heb hem voor weinig geld in elkaar gezet (AVR µC zelf geprogrammeerd).

Alain
                  Ik heb gehoord dat de Lpt/DMX interface traag is.
                  Is dat bij u ook het geval, DeAl?

Comment

• DeAl
                    • Dec 2003
                    • 114

Hey zama,

Hoe bedoel je traag?
                    Traag kan je op meerdere manieren interpreteren:
                    1) de PC/software is traag en is niet in staat om de interface voldoende snel van data te voorzien.
                    2) de interface converteert de data (te) langzaam
                    3) of de DMX frequentie is te laag.

Met Freestyler op een pentium 4 PC heb ik nog geen problemen ondervonden.
                    De interface werkt intern razendsnel (AVR RISC processor) en zet moeiteloos de maximale DMX frequentie op de lijn.

Enige nadeel is misschien dat de interface "slechts" 480 kanalen van de 512 kan uitsturen.
                    En als ik me niet vergis, stuurt de interface steeds alle 480 kanalen aan, ook als je er bvb maar de eerste 64 zou gebruiken.

Alain
                    The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²

Comment

• deejayke
                      • Mar 2005
                      • 77

hoi DeAl, ik heb een zelfgebouwde interface welke compatibel is met freestyler, maar zoveel kan ik nog niet met dit programma weet je soms waar ik daar een handleidinkje van kan downe?
                      grtzzzz
                      blijven vragen :P dan komt ge der wel :P

Comment

• LichtNichtje
                        • Nov 2004
                        • 220

Het nadeel bij het USB/DMX "Blokje" van Enttec heb ik gemerkt dat wanneer je er een USB muis bij opsteekt, soms mijn pcke het niet getrokken krijgt (this wel ne celeron, maja, normaal is da toch ervoor gemaakt, niet??)

Nu heb ik PS2 muisje en bolt goe.

Misschien een tipje voor Entec/Chamsys: een soort USB paneeltje op de markt brengen zoals HOG pc: Programmer en Playback wing.

De lowbudget-man zal da zeker appriciëren

Comment

• Stevie
                          • Mar 2005
                          • 27

Dag Lichtnichtje

Bij Chamsys bestaat dit al!
                          Zie www.chamsys.co.uk (bij products --> PC wing met USB aansluiting).
                          Soft is gratis als ik me niet vergis!

mvg
                          Steven
                          Steven

Comment

• cornedure
                            • Jul 2002
                            • 230

EDIT: MOD, kun je deze reactie verwijderen? Ik zie net dat ik gepasseerd werd in mijn antwoord.

Beste Lichtnichtje,

De wing bestaat al, namelijk de PC wing. Deze heeft 10 playbacks, 8 encoders en veel gebruikte knoppen (niet alle).

prijs = 1500 €

Je kan ook een playback wing op de PC installeren (voor zover de website correct is natuurlijk). Dat geeft je nog 24 faders extra.

Comment

• tonnie wittenaar
                              • Jun 2001
                              • 24

citaat:Geplaatst door deejayke

hoi DeAl, ik heb een zelfgebouwde interface welke compatibel is met freestyler, maar zoveel kan ik nog niet met dit programma weet je soms waar ik daar een handleidinkje van kan downe?
                              grtzzzz
                              Kijk eens onder de HELP button, daar zit een complete help file achter, zelfs in het nederlands (in het help menu kiezen voor Openen en dan de file FreeStyler-NL.hlp selecteren.)
                              Ook is er een forum waar je vragen kunt stellen, kijk op http://www.freestylerdmx.be/

Comment

• zama
                                • Apr 2005
                                • 5

Lichtnichtje,

Wat is uw processorsnelheid?

DeAl,

Met traag bedoel ik het volgende:

Stel je hebt 20 scanners op een rij.
                                De beweging die ze moeten doen is gewoon op en neer gaan (tilt) op hetzelfde moment.
                                Ik heb mij laten vertellen dat er dan vertraging zit.
                                Wanneer de laatste scanner aan zijn beweging begint, dan is de eerste scanner (bij wijze van spreken) al bezig met terug naar beneden te gaan.

Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel ...

Comment

Working...