Wat is dit voor een stekker op mijn rookmachine ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • truster
    • Sep 2003
    • 13

Wat is dit voor een stekker op mijn rookmachine ?

Beste,

Ik die 1200 W fogger voor 99 € op de kop kunne tikken. Ze zeiden mij dat die DMX was. maar toen ik thuis kwam zag ik dat mijn DMX kabel niet paste. Nu heeft dat ding wel een wireless afstands bediening met antenne (heel geinig trouwens) maar ik vroeg me toch af wat die 2 gaten doen ?

Kent iemand dit formaat fiche ? en is dat DMX comptible of bestaat daar een soort timer voor indien niet DMX ?

Alvast bedankt !

Zie foto: Het zijn 5 pinnetjes en 5 gaatjes.
    Mijn DMX controller en alle andere DMX Apparaten hebben 3 pinetjes en Gaatjes.

• DJ.T
    • Nov 2002
    • 1502

DMX bestaat eigenlijk uit een XLR met 5pins, veel bedrijven hebben dit vereenvoudigd naar 3 pins, zoek even rond op het forum want dit is al vaker besproken, zal hier vast ook nog wel ergens een schemaatje rondzwerven hoe de je van 5pin naar 3pin XLR gaat.
    We're ready to party, are you?

Comment

• Kevin_DM
      • May 2003
      • 577

5pins en 3pins wordt gewoon identiek aangesloten, waarbij bij 5-pins pin 4 en pin 5 niet gebruikt worden...
      pin 1,2 en 3 gewoon doorverbinden...
      --- watt ever you want ---

Comment

• Controller
        • Apr 2002
        • 745

1 ----- 1
        2 ----- 2
        3 ----- 3
        4
        5

En hier in de webshop zijn ook passende verloopjes verkrijgbaar
        http://www.licht-geluid.nl/shop/detail.aspx?ID=485
        http://www.licht-geluid.nl/shop/detail.aspx?ID=483

Comment

• truster
          • Sep 2003
          • 13

Ok dus XLR = DMX en er bestaan convertors.

Maar ik heb geen mogelijkheid op dat toestel om een address in te stellen ?

zou het niet kunnen zijn dat het voor een remote controller is van dat toestel (met door lus functie). Ik zou er graag een timer op zetten en/of via dmx. Maar ik begin al te vrezen dat dit niet meer het geval zal zijn wegens geen DMX/XLR

Kent iemand het merk starpuffer ?

Comment

• Joost van Ens
            • Jan 2001
            • 628

Alleen lijkt mij dit geen dmx. Ik zie nl. nergens een adres instel mogelijkheid. ook staat er op de foto niks bij van dmx alleen remote. Het lijkt me dat hier een gelijksoortig afstandbediening met kabel opmoet als bij bv. antari, deze hebben ook een 5 polige xlr als aansluiting, daarnaast hebben sommige een 3 polig xlr voor dmx, die van mij wel tenminste.

groeten

Comment

• snoei
              • Apr 2003
              • 168

dit is idd geen dmx, hier zul je een converter van dmx->naar het rookapparaat bij moeten hebben.

Comment

• test12
                • Jan 2003
                • 901

Klopt dit is de aansluiting van de remote control unit.
                Is absoluut geen DMX.
                Remote met interval en duration time instelling en verder proportioneel continu nevel instelling en manual maximaal. En daar dienen die 5 draadjes voor.
                Ooit is voor deze machines geadverteerd met inderdaad een draadloze en een DMX bediening als optie de draadloze is er dat heb je gemerkt, maar de DMX unit heb ik nog nooit gezien.
                Heb zelf identieke machines de Antari F-450.
                btw Net prijsje!

m.v.g. Herman

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3148

citaat:Geplaatst door truster
                  Kent iemand het merk starpuffer ?
                  Ikkuh!
                  Het eigenlijke merk is Star Way (van oorsprong Frans merk) en hun rookmachine serie heet de Puffer-serie (Puffer 1, Puffer 2, etc.)

Verder is dit merk ook een OEM-merk (qua kwaliteit ongeveer op lijn met Showtec), maar is ongeveer 2x zo duur als het doorsnee OEM-merk.

Comment

Working...