JBsystem Winner II en Martin Freekie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thix
    • Jan 2004
    • 99

JBsystem Winner II en Martin Freekie

Ik ben van plan een setje van 4x Winner II (JBsystem) aan te schaffen om te gebruiken met kleine discobar feestjes, low budget feestjes in feite. Nu die controller die erbij zit heb ik eens kunnen testen in een winkel maar sprak mij niet aan. Die 6 faders die voor 12 moeten dienen misserie. Voor die simpele scans geen probleem maar als ik deze zou willen gebruiken om bij theater een 12 kanaals dimpack aan te sturen dan heb ik een probleem denk ik. De Freekie bevat ook simpele macro's zodat je toch enkele leuke dingen kunt maken. Daarom leek mij de Freekie controller een beter alternatief mits een beetje hogere kostprijs.
    Heeft iemand enige ervaring met de scans en/of met de Freekie controller? thx alvast

• jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

De Freekie is inderdaad een heel leuk apparaat. Ik heb m zelf ook sinds een halve maand en bevalt uitstekend.
    Die macro's zijn best handig om leuke effecten te creëren en het programmeren is heel simpel als je het eenmaal doorhebt.
    Verder kun je vrij gemakkelijk ook een crossfade-tijd opgeven, dat is ook nooit weg.

Of je m moet gebruiken voor statisch licht? Is ie niet optimaal voor, maar zou in principe wel te doen zijn.

Dus over het geheel ben ik heel erg te spreken over de Freekie, ik zou deze dan ook nemen i.p.v. die simpele controller van JB Systems

De scans heb ik weinig ervaring mee, een vriend van mij en ik zaten op het zelfde moment naar scans gekeken. Hij kocht 2x de Winner II en ik kocht er 2 van Velleman. Als je tussen Velleman en JB Systems afweegt zie je dat de Velleman voor dezelfde prijs toch meer functies heeft èn het gobo- en kleurenwiel zijn groter.
    Maar volgens mij valt dit onder reclame dus laat k het hierbij.

Veel suc6,
    Jurjen

Comment

• Michael
      • Nov 2002
      • 643

Een jb systems scancontroler kost ook maar 1/4 vande martin freekie dus dat is niet moeilijk om daar de betere uit te kiezen. De martin is ook de beste keus. Wil je geld besparen probeer de showtek scanoperator 2 eens.
      Ik weet niet hoe dat nu zit maar vroeger (jaartje of drie vier geleden) was velleman gewoon de grootste troep op aarde die je maar kon kopen met een slechte service en apparaten die vaker defect waren dan werkten. Ik weet wel dat Velleman en skytronic een pot nat zijn dus daar is ook al veel uit op te maken.

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3148

Ja, ik ken ook de verhalen []
        Kep de scanners ook nog niet zo lang (2... 3 maanden of zo), dus kan nog niet oordelen over de lange termijn.
        Tot nu toe doen ze hun werk goed.

Maar dit zijn ook de eerste scanners die ik zelf bedien, dus heb weinig vergelijkingsmateriaal, alleen de catalogi

Ik hoop dat ze inderdaad wel wat langer meegaaan dan de gemiddelde SkyTec, we hopen er het beste maar van

Comment

• ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

Ik krijg ff jeuk van Thix..

vergelijking tussen freekie en de jb 1612 is prima vergelijking, maar kom dan niet aan met een theatertoepassing! alsof je met een freekie wel een theater in durft te stappen!
          dimmerkanalen aansturen is iets waar deze controlers beide NIET voor gemaakt zijn...

Als je dan toch een keer met een freekie of een jb1612 in een theater verzeild raakt...wat let je om van te voren scenes te proggen?
          Of doe jij alles live?

Menno noemde dat eens de " huiswerk-operator" ...uitleg: tieptr en pielt zoveel aan de sturing dat het lijkt alsof operator een verslag aan het intiepen is
          Zit je in die fase, leer dan eerst de mogelijkheden van een apparaat kennen, laat je desnoods voorlichten door een collega die er al wat meer van snapt...

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

Heej...da's een mooie; huiswerk-operator... Leuk gevonden !
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Thix
              • Jan 2004
              • 99

Bedankt voor de info jongens. De Freekie zal het dus worden want waar ik mijn materiaal koop kost de JBSystem controller 290€ een de Freeke 530€ veel verschil is er niet. Misschien relatief maar ik vind de investering de moeite waard.

Kwestie van theater wou ik eigenlijk mee bedoelen dat als ik eens in een cultureel center kom dat ik dan gemakkelijk een dimpack van de zaal kan aansturen, als het dan 12 kanalen is kan ik rustig op voorhand de programma's programmeren. Ik vind die 6 faders die voor 12 moeten dienen beetje lastig. Soit das eigenlijk toch maar heeeel af en toe hoor. Voornamelijk voor de besturing van scans.

Nog eens bedankt. Ben nu helemaal zeker van het setje.

Comment

• LJ Chris
                • Jul 2002
                • 477

Ik heb zelf Winner Scans van JB, heel leuke scans voor het geld.
                Ook werk ik regelmatig met de freekie, maar hier ben ik niet zo content van, je kan namelijk niet live ingrijpen zonder dat je scan uit de chase valt, wat toch een heel groot minpunt is.

Ik ben nu aan het experimenteren met de LC2412 van Behringher, mss iets voor jou omdat je ook theater moet doen?
                Veel mensen beweren dat die tafel van Behringer niet geschikt is voor scans, als je beetje handig met die tafel bent dan gaat het heel goed!
                Nu moet je even afwegen, die Behringer tafel heb je voor nog geen 300€, de freekie daarentegen krijg je pas vanaf 500€.

Greetz
                Chris
                Morgen is de drukste dag van je leven!

Comment

• Michael
                  • Nov 2002
                  • 643

Ik denk dat die behringer best wel een goed alternatief is ja. Met betrekking tot het cultureel centrum. De meeste culturele centrums in belgie die ik al heb aangedaan was dmx nog een term welke te futuristisch leek. Meestal is het nog allemaal analoog aangestuurd + een freekie is absoluut niet te gebruiken voor theater omdat je toch wel wat kanaaltjes te kort komt voor live toepassingen, je kunt niet alles zomaar voor inproggen bij zo'n shows. Inpluggen op de huisinstallatie laten ze toch meestal niet toe, dat moet je overlaten aan de experts met dertig jaar ervaring en een luie reet van het niksdoen[xx(] welke het altijd besturen.

Comment

• Thix
                    • Jan 2004
                    • 99

Je hebt daar wel een goed punt over die culturele centra. Nu ja twas ook maar een idee om hem voor die dingens mee te gebruiken. Ik weet dat je dan wel andere tafels hebt maar als je sommige mensen bezig ziet zouden ze met deze Freekie en een 12 kanaals dimpack toch al een mooie vooruitgang boeken. Nu zitten die soms met 3 Dalton 4 kanaals analoge lichtsturingen bezig met kilometers power kabels tot aan hun besturing in de zaal. Als je die mensen dan zegt dat ze vanuit de zaal met 1 signaal draadje tot aan het podium moeten en je kan zo 12 kanalen bedienen. Dan zijn die meer als blij. Het zijn dan ook niet grootste evenementen. Ik snap jullie opmerking volledig ben ook volledig akkoord misschien dat ik idd dan een 2de tafel koop die meer voor zulke dingen geschikt is, maar dan zal er eerst iets meer vraag naar moeten zijn.

Comment

Working...