Kleuren straatbeeld Londen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

Kleuren straatbeeld Londen

Ik heb al de zoekfunctie gebruikt, maar daar kwam niks bruikbaars uit.

Op school hebben we over ruim een maand de musical Oliver.
    Nu moeten we veel scènes natuurlijk een beetje donker en grauw hebben. (Londen rond 1900) Welke kleuren kunnen we het best gebruiken? Ik weet dat we groen en blauw nodig hebben, maar hebben jullie nog een paar kleurcodes? We proberen nog nieuwe filters te kopen (niet te duur!)
  • Harmen
    • Sep 2003
    • 379

201 van lee is een mooi koud kleurtje,
    en je zou even in de webshop kunnen kijken naar de prijs...
    mzzls

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

L156 zou een optie kunnen zijn (donker), evt kun je ook donkere oranjes toepassen (golden amber is als ik mij niet vergis L134)

Voor grauwe steegjes e.d., kun je heel mooi gebruik maken van diverse invalshoeken. Zijlicht vanuit de coulissen, tegenlichtspotjes van de grond, enz.. Totaalsfeer kun je evt ook maken met L777 o.i.d. Geeft een oud effect...

Waarom je perse de blauw en groen wilt gebruiken vat ik niet helemaal... Geeft meer een mysterieuze sfeer dan een oude... Blauw tegenlicht kan altijd, ik adviseer je voor Oliver Twist om hier schuin toplicht van te maken. Hierdoor creeer je meer schaduwen, en daarmee kun je in enge "steegjes" natuurlijk te gekke dingen doen. L181 als strijklichtje langs decorwanden is ook heel mooi in dit geval !

Prijs van LEE Filters licht rond de 8 euro p.vel incl. BTW. Uit een vel kun je ongeveer 10 par-maat filters snijden.

suc6 !
      grtz AJB
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• LuxProDeo
        • Feb 2003
        • 245

Zoals AJB aangeeft kun je twee kanten op (natuurlijk zijn er nog 1.000.000+ opties, maar even for the sake of the argument), je kunt naar grijs-grauw of naar warm-sprookjesachtig voor London anno 1900. Als je genoeg armaturen hebt kun je ook allebei doen, en dan juist niet mixen maar harde overgangen maken, als het stuk een duidelijk sturend principe biedt om dit te doen (binnen-buiten / droomwereld-realiteit / de straat - de herenhuizen / o.i.d.).

Qua warm-sprookjesachtig zou ik 017 Suprise Peach nog toe willen voegen aan de suggesties van AJB. Ook Milennium Gold (LEE 778 ? - even geen swatch bij de hand) - beetje mee uitkijken want het is een heftige kleur, maar kan erg effectief zijn indien juist gebruikt. Wat je met dit totale palet kunt maken is de 'sepia' kwaliteit van oude foto's. Kan erg mooi zijn, vooral als je subtiel wat verschillende tinten van hetzelfde naast elkaar gebruikt.

Qua koud-grauw heb ik al veel plezier gehad van 711 Cold Blue (bizarre kleur, een soort blauw-grijs) en LEE 730 Liberty Green, geheel terecht genoemd naar het vrijheidsbeeld, het geeft een soort groene mos-op-beton gloed. Hier kun je een selectie CTB (200-201-202-203) bij gebruiken als front.

700 en 000 series filters zijn in de theaters vaak niet voorradig, maar aangezien je toch wat aan wilt schaffen maakt het weinig uit, ze zijn net zo duur als 100 nummers.

Bij de oranje/bruine kleurstelling kunnen CTO filters (205-205-206-207) het trouwens goed doen als front. Allemaal ervanuitgaande dat je met standaard conventionele armaturen werkt.

En zoek het inderdaad ook eens in gekke invalshoeken. Anders gewoon een spot pakken, 10 meter shucko, inprikken, en even wat spelen. Kijk ook eens naar voetlicht!

LuxProDeo

Comment

• Koszmo
          • Nov 2002
          • 185

om hier even op in te haken... wij hebben binnenkort de musical Saturday Night Fever.. beetje '80 stijl (geloof ik [:I], niet mijn tijd heh )

Maar welke kleurcodes zouden jullie gebruiken (LEE)??
          Profiel - Mailtje

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

Saturday night fever...hmmm zou gaan voor lekker speelse/felle disco combi's... Mag allemaal blij, groots enz. Dus jah... Kleuren hangen dan even af van je decor en kleding..Nadeel van felle/diepe kleuren is dat ze snel vloeken met je toneelbeeld...Daar rekening mee houdend is dit niet zo'n moeilijk verhaal
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Koszmo
              • Nov 2002
              • 185

And thanks to AJB!
              Profiel - Mailtje

Comment

Working...