Kleur licht in kantoorgebouw

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bouwman.r
    • Nov 2003
    • 13

Kleur licht in kantoorgebouw

Ik heb een vraagje, ben werkzaam bij een elektrotechische installatie bedrijf en een opdrachtgever die een groot kantoor pand te huur heeft staan nabij een autobaan wil zijn gebouw meer in de aandacht brengen.

We hebben op dit moment op de bovenste verdieping met een vide 2 schijnwerpers geplaatst met een 400W HQI-T lamp in de kleur groen!

Hij heeft zoveel goede reacties gekregen hierover dat hij overweegt om dit zelfde te doen met de kleuren rood en blauw, maar volgens mij moet er toch ook iets met colorchangers mogelijk zijn, maar deze hebben een smalle bundel.

Wie heeft er een oplossing hiervoor, het moeten wel min. 2 armaturen zijn en min. 250W / 400W gasontladingslamp en niet duurder dan €3000,= bij elkaar.
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Ik zou kijken naar een budget versie van de Martin Exterior 200. Deze kosten €2400,- nieuw, maar zijn misschien 2de hands te verkrijgen. Zo niet zal er ongetwijfeld een "made-in-china" kopie te koop zijn. Robe heeft trouwens een Ecocolor 250XT, met een 250W MSD lamp. Veel alternatieven zijn er binnen jouw budget niet, dat maakt het geheel nogal lastig... Misschien kun je Rolight of Wytec eens bellen voor prijzen van Robe. Ik geloof dat Coemar ook buitenarmaturen maakt, dus wie weet is het het informeren waard. Fairlight levert de Martin Exteriors, maar misschien hebben ze ook nog een volwaardig (budgetair verantwoord) alternatief in hun assortiment. Ff rondje bellen dus
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Controller
      • Apr 2002
      • 745

Griven heeft ook een aantal van deze soort lampen deze zijn wel hier in de webshop te vinden.

Comment

• lucken
        • Sep 2002
        • 342

De Coemar Colourcyc 250 LX en de iCyc 250 LX zijn hiervoor uiterst geschikt.
        Beiden gebruiken een MSD250/2 lamp en worden geleverd inclusief 4 filters waarmee u de openingshoek kan bepalen.

hartelijke groeten,

Luc

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5429

Iets met spiegels waarop je die (te smalle) bundel richt,
          die vervolgens breder wordt teruggekaatst?
          Soort van spiegelparabool ipv bol? Kan nooit echt duur zijn.
          En al eens overwogen wat het huren van gewone horizonbakken (tv/theater) kost?
          Kost wel wat dimmerkringen meer maar als spot zeer brede 'bundel' en kan ook nooit echt duur zijn!
          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• BENjpt
            • May 2002
            • 381

Echt verder helpen kan ik je niet, maar in Rdam is het Eneco gebouw naast de Brienernoordbrug ook volgens het principe van een colorchanger belicht. Het enige wat ik weet is dat het een lamp met langzaam ronddraaiende schijf met kleuren ervoor is. Type e.d. is mij onbekend. Misschien dat navraag daar je verder helpt?
            Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!

Comment

• Rudy Vorstenbosch
              • Jun 2001
              • 1429

Het ENECO Gebouw rotterdam is belich dmv. een combi van Sudeo Due City_beams en colors.

Totaal plaatje: € 25.000,-

Comment

• movinghead
                • Aug 2001
                • 559

Welke bedrijf heeft dat gedaan?
                [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• Wiggalowile
                  • Nov 2003
                  • 34

Hij heeft zoveel goede reacties gekregen hierover dat hij overweegt om dit zelfde te doen met de kleuren rood en blauw, maar volgens mij moet er toch ook iets met colorchangers mogelijk zijn, maar deze hebben een smalle bundel.

niet voor 3000€

dimmerrackje en 12 guirlandes van boven naar beneden met verschillende kleuren lampen per guirlande is het verste dat je gaat komen.
                  *** created light so in a way were just advertising ***.

Comment

• movinghead
                    • Aug 2001
                    • 559

Wist ik veel... ik begon erover tijdens de koffie. Blijkt dus dat DiscoTechno / DTL Eneco heeft gedaan.
                    Er staan wat pics op hun site.
                    [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• hansje
                      • Jun 2003
                      • 40

8x citycolor 1800 , sturing masterpiece

klik eneco

Comment

• jakobjan
                        • Jul 2002
                        • 599

Ook de hunzepijpen van de Voormalige Edon Centrale in Groningen, zijn op dezelfde manier gedaan. staat ook op de DTL - Site
                        Jakob-Jan
                        Lightjockey Beta tester
                        Freelance Licht tekkie

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

Martin heeft een serie "outdoor" gemaakt. Regen en wind-vast, zeg maar.

Comment

• hansje
                            • Jun 2003
                            • 40

Zo heftig zijn die city colors ook weer niet.
                            Edon centrale is met space cannons gedaan

The Space Cannon provides the industry's fastest heat-up time. In less than 5 seconds your lungs fill with pure, water-cooled vapor. Temperature controlled heating conserves concentrates while optimizing flavor. Pocket portable, spill-proof & provides 30 sessions on a full charge.

Comment

• jakobjan
                              • Jul 2002
                              • 599

oops sorry, maar ik heb er wel een mooie serie foto's van kunnen maken.. een paar staan er op de site van DTL
                              Jakob-Jan
                              Lightjockey Beta tester
                              Freelance Licht tekkie

Comment

Working...