Probleem van DMX > Martin protocol

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marten
    • Oct 2002
    • 26

Probleem van DMX > Martin protocol

hoi deze week heb ik 4 martin 218 aangeschaft deze zijn echter nog martin protocol ik heb er een martin interface gekocht maar als ik met mijn dmx tafel bewegingen maak trilen de bundels.
    hoe kan ik dit verhelpen?
    groet,marten
  • Kevin_DM
    • May 2003
    • 577

Dit is normaal en komt doordat ze 8-bits ipv 16-bits aangestuurd worden. Bij snelle bewegingen is dit normaal geen probleem, bij tragere bewegingen moet je de speed mee aanpassen, dus trager zetten.
    Dan gaan de bewegingen wel zonder schokken.
    --- watt ever you want ---

Comment

• marten
      • Oct 2002
      • 26

maar ik stuur ook regelmatig 518 scans met een ma 24/6 aan in 8 bits mode maar deze schokken dan tamelijkmelijk minder!
      groet marten

Comment

• Kevin_DM
        • May 2003
        • 577

Heeft te maken met de omzetting van de gegevens van DMX -> martin protocol. De volledige technische verklaring ervoor ken k ook niet, maar probeer maar eens met de speed te vertragen, en je zal zien dat hij terug vloeiender gaat.

Comment

• marten
          • Oct 2002
          • 26

het zit hem dus gewoon in het feit dat dmx niet stabiel om te zetten in martin protocol!!
          maar is er een andere weg om dit probleem op te lossen ipv het gebruiken van je p/t speed?

Comment

• Kevin_DM
            • May 2003
            • 577

nee... Ofwel altijd snelste movements gebruiken, maar is ook nie de bedoeling denk ik

Comment

• tha_dj
              • Jan 2004
              • 375

Weet iemand ook of het mogelijk is om oude martins scans met een gewone DMX tafel aan te sturen ?

Heb mij laten vertellen dat bij martin er alleen wel een fase draai in moet omdat de + en - andersom zitten !

Wie heeft er ervaring mee of weet waar ik hier iets over kan vinden ?
              your light !

Comment

• Kevin_DM
                • May 2003
                • 577

citaat:Geplaatst door tha_dj

Weet iemand ook of het mogelijk is om oude martins scans met een gewone DMX tafel aan te sturen ?

Heb mij laten vertellen dat bij martin er alleen wel een fase draai in moet omdat de + en - andersom zitten !

Wie heeft er ervaring mee of weet waar ik hier iets over kan vinden ?
                Hangt er vanaf, martin heeft al verschillende sturing systemen uitgebracht (om het gemakkelijk te maken ), waaronder martin protocol (hiervoor heb je bovenstaande omvormer nodig), omgekeerde DMX (hiervoor moet je zgn fase draaien in je XLR) en tegenwoordig gebruiken ze dan toch de standaard DMX (MAC's, atomics, nieuwere scans etc...)

Comment

• tha_dj
                  • Jan 2004
                  • 375

Das lekker !

Lekker eigenwijs dus die gasten !

Maar ik zal eens ff gaan uitzoeken met welk protocol mijn 1004 scans worden aangestuurd en dan maar hopen dat er een gemakkelijk (goedkope) oplossing voor mijn probleem is ....

Maar in ieder geval bedankt voor de info
                  your light !

Comment

• Kingafric
                    • Sep 2003
                    • 33

Normaal gezien zou je met een fase verwisseling je martin protocal gevreerd hebben; De goedkope oplossing

Comment

• Kevin_DM
                      • May 2003
                      • 577

citaat:Geplaatst door Kingafric

Normaal gezien zou je met een fase verwisseling je martin protocal gevreerd hebben; De goedkope oplossing

Voor de duidelijkheid: martin protocol is dus duidelijk niet hetzelfde als omgekeerde DMX en de 2 hebben ook niets met elkaar te maken....
                      Het signaal dat uit de DMX->martin omvormer komt moet dus niet meer gereversed worden !
                      En als je 1004 scans hebt moet je het omvormertje aanschaffen (dat zijn deze toch met 5 channels...)
                      Je kan trouwens maar één type toestellen gelijktijdig aansturen met je interface, en ik dacht max 8 toestellen per interface.
                      Wil je gelijktijdig 218's en 1004's aansturen heb je dus 2 interfaces nodig.

Comment

• marten
                        • Oct 2002
                        • 26

maar nu even terug koment op het eerste onderwerp! zijn de schokende bewegingen door dmx -> naar martin protocol helemaal niet op te lossen?(mischien door een hogere bit rate ?)

Comment

• Kevin_DM
                          • May 2003
                          • 577

citaat:Geplaatst door marten

maar nu even terug koment op het eerste onderwerp! zijn de schokende bewegingen door dmx -> naar martin protocol helemaal niet op te lossen?(mischien door een hogere bit rate ?)
                          Nee enkel door speed aan te passen...
                          Ik weet ook niet volledig hoe martin protocol aanstuurt tov DMX, en of bij de omzetting het probleem zit, denk dat het probleem zich situeert aangezien de scans maar één DMXlijn gebruiken voor pan en tilt, maar daar kan je niets aan wijzigen.

Probleem kan toch niet zo moeilijk zijn, ik heb in m'n MA gewoon m'n movements en m'n speed kanaal van deze scans gekoppeld, zodat ze elkaar mooi volgen (gewoon max en minwaarde instellen en de rest laten volgen)...

Comment

• lichtmoderator
                            • Jun 2002
                            • 115

De vraag hier was een 'probleem' na het converteren van het Martin naar het DMX-protocol.
                            De reden hiervoor is al duidelijk aangehaald.

Wat betreft de andere vraag : 'Hoe fixtures met martin protocol aansluiten op DMX-tafels' zijn hier al verschillende onderwerpen geweest.
                            De zoekmachine helpt je vast wel verder!
                            Succes met het converteren!
                            Lichtmoderator fora J&H Licht en Geluid

Comment

Working...