Robe 250 XT --> 2 modes?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Joop_
    • Dec 2002
    • 137

Robe 250 XT --> 2 modes?

Hey allen,

Heeft iemand een idee waarvoor de twee 16bit modes voor bedoeld zijn op dit type ? Ik heb hier tot nu toe alleen nog maar hinder van ondervonden eigenlijk, onverklaarbare storingen van bewegingen bijvoorbeeld.

Joop
  • Kevin_DM
    • May 2003
    • 577

Ik ken het toestel niet, lijkt me gewoon 8 en 16 bits te zijn, waarbij 16 bits telkens 2 DMX channels gebruikt voor pan en tilt beweging, en 8 bits maar 1.

Misschien heb je storing omdat je deze kanalen foutief aanstuurt (coarse en fine omgedraaid of zo...)
    --- watt ever you want ---

Comment

• delighted
      • Jul 2003
      • 420

citaat:Geplaatst door Kevin_DM

Ik ken het toestel niet, lijkt me gewoon 8 en 16 bits te zijn, waarbij 16 bits telkens 2 DMX channels gebruikt voor pan en tilt beweging, en 8 bits maar 1.

Misschien heb je storing omdat je deze kanalen foutief aanstuurt (coarse en fine omgedraaid of zo...)
      Als de tafel in 8 bit mode staat en de spot op 16 (of andersom) kan dat ook wel rare effecten opleveren

Comment

• _Joop_
        • Dec 2002
        • 137

VOlgensmij heb ik mijn vraag niet duidelijk genoeg gesteld, maar ik weet welke fout het opleverd, en hoe te verhelpen en hoe het precies zit. Maar ik vraag me dus af WAAROM deze 2e 16bit mode er is. OF is dit bij alle moving heads een standaard?

Hier ter verduidelijking een pdfje http://212.187.74.82/joost/Spot%2025...MX%20chart.pdf

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

Zowel Mode 1 als Mode 2 zijn 16 bit, de indeling van de kanalen is alleen anders... Mode 1 is voor simpel gebruik op bijv. 12/2, waarbij pan/tilt achter elkaar komen. Bij het gebruik van meer spots, en een vaak ingewikkelder computer, stel je mode 2 in, waarbij pan/pan fine na elkaar komen en vervolgens tilt/tilt fine. 16 bit is de verfijning van uitsturen. Vb.; normaal stuur je een spiegel in 256 stappen van links naar rechts. In 16 bits mode, kun je elk van de 256 stappen, nog eens in 256 stappen verfijnen. Je krijgt dus 256x256 mogelijkheden. Nu kan je stappenmotor dit nooit aan, maar het positioneren van bijv. een bedrijfslogo gaat wel stukken nauwkeuriger
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• moving
            • Nov 2003
            • 5

Joop,

In aanvulling op het verhaal van AJB. MODE 1 en MODE 2 zijn inderdaad 16 bit enige verschil zit hem in MODE 1 PAN/TILT/PAN F/TILT F. Deze manier van het aansturen van de spots wordt in de standaard Robe DMX controllers gebruikt, integenstelling tot andere DMX sturingen.

Comment

Working...