Merge op de Hog

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LuxProDeo
    • Feb 2003
    • 245

Merge op de Hog

Heb van de website van Tenfeet de op het forum al vaker genoemde HogII setup disc gedownload, met o.a. een CMY benadering van de LEE kleuren 100 t/m 206 als colour palette.

Nu lukt het me wel om deze show te laden (zit nu te prutsen met HogPC, maar zou ze eigenlijk vooral graag op de Hog500 hebben), maar volgens mij zou het met de Merge functie moeten lukken om alleen deze kleuren in te laden en niet de rest van de show.

Krijg dit echter niet voor elkaar, heb verschillende instellingen geprobeerd, en de handleiding gaat niet echt diep op dit gebied. Ik selecteer alleen 'Colour' uit de lijst met de te mergen items, en klik vervolgens op Merge, waarna de HogPC wel degelijk iets inlaadt en vermeldt dat de kleuren zijn ingeladen. Als ik vervolgens Shift/Zwijn - Colour in toets om het palette met kleuren in beeld te krijgen kan ik ze echter nergens in de lijst vinden. Zie ze hier dus wel gewoon staan als ik de hele show inlaadt.

Moet er wel even bij zeggen dat ik wat de Hog betreft een newbie ben, kan zijn dat ik iets voor de hand liggends mis hier.

Hoop dat iemand me hiermee verder kan helpen...

LuxProDeo

• delighted
    • Jul 2003
    • 420

citaat:Geplaatst door LuxProDeo

Heb van de website van Tenfeet de op het forum al vaker genoemde HogII setup disc gedownload, met o.a. een CMY benadering van de LEE kleuren 100 t/m 206 als colour palette.

Nu lukt het me wel om deze show te laden (zit nu te prutsen met HogPC, maar zou ze eigenlijk vooral graag op de Hog500 hebben), maar volgens mij zou het met de Merge functie moeten lukken om alleen deze kleuren in te laden en niet de rest van de show.

Krijg dit echter niet voor elkaar, heb verschillende instellingen geprobeerd, en de handleiding gaat niet echt diep op dit gebied. Ik selecteer alleen 'Colour' uit de lijst met de te mergen items, en klik vervolgens op Merge, waarna de HogPC wel degelijk iets inlaadt en vermeldt dat de kleuren zijn ingeladen. Als ik vervolgens Shift/Zwijn - Colour in toets om het palette met kleuren in beeld te krijgen kan ik ze echter nergens in de lijst vinden. Zie ze hier dus wel gewoon staan als ik de hele show inlaadt.

Moet er wel even bij zeggen dat ik wat de Hog betreft een newbie ben, kan zijn dat ik iets voor de hand liggends mis hier.

Hoop dat iemand me hiermee verder kan helpen...

LuxProDeo
    Heb je in het Setup > Change Show - window de optie "Match by name only" aan of uit staan?

Als je deze aan hebt staan wordt er in je huidige show gezocht naar kleurenpalettes met de namen die in de Setup-show voorkomen. Indien die niet in je eigen show aanwezig zijn wordt er niets gemerged.

Comment

• LuxProDeo
      • Feb 2003
      • 245

Bedankt voor je reactie, "merge by name only" had ik reeds uitgeschakeld, maar er werd nog niets gemerged.

Wat ik stap voor stap geprobeerd heb is: HogPC aan > new show > bij setup voor Change Show gekozen > in de Item to Merge lijst alleen colour aan gezet > bij de opties links onder alleen "Append Matching Palettes" aan > vervolgens Merge gedaan.

Vervolgens krijg ik o.a. te zien dat er uir colours.dat gemerged wordt, en "Merge finished okay". Maar als ik shift/pig colour doe heb ik nog steeds een leeg palette.

Heb bovenstaande ook al eens geprobeerd maar dan eerst een spot met CMY gepatched zoals een StudioColor, maar dat maakte geen verschil.

Wat doe ik hier fout?

LuxProDeo

Comment

• delighted
        • Jul 2003
        • 420

Aangezien ik niet dagelijks gebruik maak van het mergen van shows heb ik een klein testje voor je uitgevoerd:

Heb een show aangemaakt met één cyberlight. Voor deze cyber heb ik vier kleuren aangemaakt in het colour-palette. Namelijk: OW, cyan, magenta en yellow. Ook met deze namen.

Deze show heb ik op diskette gesaved.

Vervolgens heb ik een nieuwe show gemaakt. Deze show bevat één StudioColor. Voor deze color heb ik wederom de kleuren OW, cyan, magenta en yellow gemaakt. Vervolgens heb ik een cyberlight toegevoegd. De genoemde kleuren zijn dan niet beschikbaar voor de cyber. Maar deze kleuren had ik natuurlijk wel al reeds aangemaakt in de vorige show.

Die kleuren heb ik zo in de huidige show gemerged:

Setup > Change Show

De opties "Merge matching Palettes" en "Match by name only" heb ik aangevinkt, en uiteraard heb ik in de rechterkolom het Colour-Palette aangeklikt. Door op Merge te klikken wordt dat onderdeel in mijn huidige show gemerged.

Resultaat:

De kleuren OW, cyan, magenta en yellow zijn nu ook voor de cyberlight te gebruiken.

Uiteraard was het in deze situatie sneller geweest om de kleuren van de Color te Clonen naar de Cyber, maar daar ging het hier niet om.

Comment

• delighted
          • Jul 2003
          • 420

Heb nog ff verder zitten proberen, en volgens mij werkt eea alleen als je de colours merged van een fixture die zowel in de bron- als in het doelshow wordt gebruikt.

De fixtures hoeven niet gepatched te zijn. Als ze zijn aangemaakt is het mi voldoende.

Comment

• LuxProDeo
            • Feb 2003
            • 245

citaat:Geplaatst door delighted

Heb nog ff verder zitten proberen, en volgens mij werkt eea alleen als je de colours merged van een fixture die zowel in de bron- als in het doelshow wordt gebruikt.

De fixtures hoeven niet gepatched te zijn. Als ze zijn aangemaakt is het mi voldoende.
            Thanx, ben nu alweer een stap verder, in de show van Tenfeet zitten allerlei spots in de fixture lijst, maar alleen 1 X-Spot en 1 Goboram zijn daadwerkelijk gepatched, en als ik in mijn lege show een X-Spot aanmaak dan werkt de merge procedure inderdaad wel.

Alleen nu zijn de kleuren alleen voor een X-Spot te gebruiken, en niet voor bijvoorbeeld een City Color die ik er daarna nog bij gepatched heb. Terwijl er bijvoorbeeld wel 1 exemplaar City Colour in de show van Tenfeet zit, alleen niet gepatched.

Het vreemde (voor mij althans ) is echter dat als ik in de show van Tenfeet een extra City Color toevoeg en ook inderdaad patch, dat ik dan de palettes wel kan gebruiken voor de City Color.

Maar ik begrijp uit een opmerking van jou dat als je de kleuren eenmaal voor een bepaalde fixture binnen hebt, dat clonen dan de meest efficiente methode is om ze voor andere fixtures te gebruiken? (heb de manual van de Hog500 dus zal Clone eens opzoeken).

LuxProDeo

Comment

• delighted
              • Jul 2003
              • 420

citaat:Geplaatst door LuxProDeo

citaat:Geplaatst door delighted

Thanx, ben nu alweer een stap verder, in de show van Tenfeet zitten allerlei spots in de fixture lijst, maar alleen 1 X-Spot en 1 Goboram zijn daadwerkelijk gepatched, en als ik in mijn lege show een X-Spot aanmaak dan werkt de merge procedure inderdaad wel.

Alleen nu zijn de kleuren alleen voor een X-Spot te gebruiken, en niet voor bijvoorbeeld een City Color die ik er daarna nog bij gepatched heb. Terwijl er bijvoorbeeld wel 1 exemplaar City Colour in de show van Tenfeet zit, alleen niet gepatched.

Het vreemde (voor mij althans ) is echter dat als ik in de show van Tenfeet een extra City Color toevoeg en ook inderdaad patch, dat ik dan de palettes wel kan gebruiken voor de City Color.

Maar ik begrijp uit een opmerking van jou dat als je de kleuren eenmaal voor een bepaalde fixture binnen hebt, dat clonen dan de meest efficiente methode is om ze voor andere fixtures te gebruiken? (heb de manual van de Hog500 dus zal Clone eens opzoeken).

LuxProDeo
              Het hangt er van af. Als je alle LEE kleuren van een spot wilt hebben is klonen niet echt de snelste oplossing aangezien je kleur voor kleur moet gaan doen. Maar voor de 4 kleuren die ik in het voorbeeld gaf zou het klonen wel sneller gaan.

Clonen:

1. Selecteer de doel-fixture
              2. PIG + Copy
              3. Selecteer de bron-fixture

Vervolgens moet je dan de doelfixture mergen in je pallete.

Comment

• Robert
                • Aug 2000
                • 630

Hoi!

Als je alleen de kleurenpalletes merged pakt ie inderdaad alleen de kleuren voor apparaten die in je fixture-lijst staan (hoeven uiteraard niet gepatched te zijn).

Als je de file van tenfeet opent als een show zul je zien dat onder "add fixture" alle fixtures waarvoor ze CMY waardes hebben gemaakt niet meer op 0 maar op 1 staan. En als je die op 0 zet ben je voor die spots ook weer de CMY-waardes kwijt.

Succes, Robert

Comment

• raijin
                  • Oct 2002
                  • 51

Als je naast de colourpallet ook de patch selecteerd, pakt hij als het goed is alles voor alle lampen mee. Dit omdat in de patch van de tenfeetdisk alle fixtures zitten. Misschien handig om dit even te proberen voor je de patch van je huidige show erin hebt zitten. Anders heb je kans die kwijt te raken.

Een ding dat goed is om te onthouden bij mergen is dat je in principe alles kan overzetten zolang de BASIS in je diskette aanwezig is. Als die er niet is moet je die MEE mergen.

Je kunt zo ALLEEN bijvoorbeeld die ene geweldige cue mergen uit een andere diskette. Maar als je de lampen niet hebt in je patch of de groep waarmee de cue gemaakt is heb je er een stuk minder aan. Die moeten dus mee.

Mijn ervaring is dat niet alle kleuren helemaal honderdprocent kloppen. Sommige wijken wel eens iets af.

veel plezier ermee

---
                  WARNING
                  This lampie can and will cause severe eye damage if provoced...
                  WARNING this lampie can (and will) cause severe eye problems if provoked

Comment

• frq
                    • Jan 2004
                    • 2

citaat:
                    Het hangt er van af. Als je alle LEE kleuren van een spot wilt hebben is klonen niet echt de snelste oplossing aangezien je kleur voor kleur moet gaan doen. Maar voor de 4 kleuren die ik in het voorbeeld gaf zou het klonen wel sneller gaan.

Clonen:

2. PIG + Copy

iemand al geprobeerd hier een macro voor te schrijven?

Comment

• KoenB
                      • Mar 2003
                      • 453

citaat:Geplaatst door frq

citaat:

Clonen:

2. PIG + Copy
                      [)]
                      Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• delighted
                        • Jul 2003
                        • 420

citaat:Geplaatst door frq

citaat:

Clonen:

2. PIG + Copy

Beetje offtopic, maar dit heb ik inderdaad wel eens in een macro gebruikt.

Iedere handeling die ik te vaak achter elkaar moet doen wordt nl. een macro.

Comment

Working...