De JB-Systems LM-400 of de Botex DC-4P

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gentics
    • Dec 2003
    • 12

De JB-Systems LM-400 of de Botex DC-4P

Hey,

Ik heb 2 statieven met ieder 4x par 56
    De parren worden gebruikt bij de drive-in en ook voor belichting bij een bandje, nu ben ik dus op zoek gegaan en kwam uit bij de JB-Systems LM-400 en de Botex DC-4P, maar welke kun je nou het beste kopen.

Ik heb al wat rond gekeken op het forum en daar iig al gevonden dat de dc-4p geen background licht kent, wat voor het bandje eigenlijk wel handig zou zijn.

Verder ben ik eigenlijk niet zo enthousiast over bulgin en heb liever llme, maar dis natuurlijk zo op te lossen met een patch paneeltje. Ik heb ook nog geen kabels aangeschaft dus zou zelfs eventueel als het dan daatwerkelijk ook echt moet (lkkr lang he ) met bulgin kunnen.

Ook is de mogelijkheid om een ic'tje van 1,50 euro erbij de plaatsen en dan glijk een dmx paneeltje te hebben ook wel leuk (is da trouwens mogelijk op alle modellen van de dc-4p??) (wijst hier naar eerder topic in dit forum)

Graag hoor ik nog wat reacties van gebruikers en andere voor- en nadelen.

Mzzls

DJ Gentics
    Acture Drive-in Show
    Gentics
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

Ja, de DC-4P van Botex... Heel veel merken hebben wel zo'n model (zelf heb ik de variant van StarWay, de Cheyen)
    Het is een leuk apparaat voor een beginnende drive-in show of band, met weinig geld en weinig wensen.

In principe doet hij zijn werk waarvoor hij is ontworpen: programma's afspelen.
    Daarnaast kun je ook alles vol aan zetten en kun je de kanalen appart dimmen (wel een apparte lichtman dan voor nodig)

Ook zit er een programmeer-modus op. Kan je gebruiken, maar verwacht er maar niet van dat je m gaat gebruiken. Dat kan ik je wel zeggen.

Met de signalen prutsen (ic'tje plaatsen) heb ik geen idee van. Nog nooit naar gekeken, maar volgens mij niet zo'n jofel idee.

Als je er niet te veel voor betaald kun je er leuk mee spelen, maar als je echt meer wensen krijgt, moet je naar een echte lichttafel en een kleine dimmer kijken.

Comment

• Gentics
      • Dec 2003
      • 12

Is het mogelijk om met de dc-4p toch continu gedimpt licht te hebben (dus background eigenlijk) met daarbij een chase waar de lampen bv 1 voor 1 vol aan gaan (evt. via program)
      Gentics

Comment

• Dikke Foaf
        • May 2003
        • 618

Technisch vind ik de JB-Systems relatief zwak. Bij het uitschakelen, schakel je de stuurprint uit, waardoor er spanning blijft staan op de triacs. Zo krijg je natuurlijk ook een schok van de inwendige condensator, als je de 2 pinnen vastneemt van de stekker.
        Ook gaan soms de kanalen stuk, en kan je niet meer dimmen, maar schakelen ze plots vanaf stand '5'.
        Ik heb ook een LM400 gezien, waar de solduur van de smoorspoel gewoon verdampt was (witte aanslag op de behuizing) van de hitte, bijgevolg slecht contact. Volgens mij gewoon een slecht ge-engineerd model, waar ze nog altijd geld mee verdienen.
        Het model van Work -zou- beter zijn, heb ik me laten VERTELLEN!!
        De Dalton LP4000, heb ik nog geen stukken aan gezien, maar weet niet of deze nog gemaakt worden.
        Rest van de clonen heb ik geen ervaring mee.

Over Bulgin: Maat van me gebruikte bulgin, maar die zijn om te solderen, te lang verwarmd, bijgevolg pin scheef gesmolten, bijgevolg wegsmijten. Gebruik gewoon direct harting.

Comment

• Kevin_DM
          • May 2003
          • 577

Pak maar de botex. Ik heb er hier van beide een paar in verhuur en een JB gaat meestal maar een goed half jaar mee (is wel vrij intensief) maar heb probleem met botex toch nog niet gehad.
          Problemen die ik met JB dikwijls heb:
          * front valt er gewoon af (dus met faders en al, zit vrij zwak ingeklemd)
          * verbindingen inwendig tussen de printen zijn kwalitatief heel zwak
          * stopkontakten achteraan zijn d'r al eens mee uitgekomen
          * triacs om de haverklap kapot
          * botex is iets beter ontstoord

Je moet van geen van beide wonderen verwachten, maar botex is toch iets robuuster gemaakt dan JB.
          --- watt ever you want ---

Comment

• lucken
            • Sep 2002
            • 342

Beste,

Probeer dan de DM4100P eens van Ariane. Deze heeft een background instelling, een aantal vaste programma's, vrij geheugens voor uw eigen programmatie en sound to light.

Qua kwaliteit is hij te vergelijken met de Dalton van vroeger.

Hartelijke groeten,

Luc

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3148

citaat:Geplaatst door Gentics
              Is het mogelijk om met de dc-4p toch continu gedimpt licht te hebben (dus background eigenlijk) met daarbij een chase waar de lampen bv 1 voor 1 vol aan gaan (evt. via program)
              Ook als je programma's laat lopen, kun je de lampen nog dimmen. Dat is toch wat je bedoelt? Ook zit er een modus op dat ie automatisch na 5x een programma te hebben gedraait, het volgende programma neemt. Helaas zit(ten) er 1 of 2 programma's tussen die je niet kan dimmen.

Mijn apparaat (StarWay Cheyen) die heeft nog geen mankementen vertoond. Hij gaat al 3 jaar mee! In ieder geval is ie beter dan die van JB Systems, maar dat is niet zo moeilijk []

Comment

• Gentics
                • Dec 2003
                • 12

citaat:citaat:
                --------------------------------------------------------------------------------
                Geplaatst door Gentics
                --------------------------------------------------------------------------------

Ook als je programma's laat lopen, kun je de lampen nog dimmen. Dat is toch wat je bedoelt?
                Niet helemaal ik zal hieronder even de stappen van het loopje geven dat ik bedoelde (de getallen 0-5 staan voor de sterkte van het kanaal (0=uit 5=vol aan))

stap 1: 5 3 3 3
                stap 2: 3 5 3 3
                stap 3: 3 3 5 3
                stap 4: 3 3 3 5

Ik hoop dat dit duidelijkheid verschaft, uit hetgeen dat jij verteld maak ik op dat dit wel kan:

stap 1: 0 3 3 3
                stap 2: 3 0 3 3
                stap 3: 3 3 0 3
                stap 4: 3 3 3 0
                Gentics

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

de huidige LM400 van JB is kwalitatief NU minstens even goed als zijn klonen (zijn sinds de lancering kleine veranderingen aan gebeurd). Ook bij de andere modellen/merken schakelt de schakelaar alleen de stuurprint of verwacht je van een schakelaartje van nauwelijks 1 bij 2cm dat het 16A (3500W) kan schakelen?
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• DJ RoP en LJ WouT
                    • Nov 2002
                    • 120

Ze kunnen er ook een relais tussen zetten, dan kan je wel de hele boel onderbreken.

Mzzl...

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

zouden ze inderdaad kunnen... maar doen ze niet! En gelukkig: weer een zwak onderdeel minder.
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Disco Service Apeldoorn
                        • Nov 2000
                        • 299

De botex DC-4p kun je het beste koppen als de showtech litepower 4m

Leverbaar met 2 6polige Ilme connectoren ( ala harting dus). standaard (tegenwoordig) voorzien van dmx uitgang

Wordt bij ons wekelijks gebruikt in de drive in shows.
                        Geen problemen mee gehad.

Comment

• Controller
                          • Apr 2002
                          • 745

Die botex is ook in een DMX versie verkrijgbaar, dat is wel makkelijker je zou dan een T4 of een Lightbrick op je statief kunnen zetten. Lijntje er naartoe en klaar ben je, lijkt me heel eenvoudig.

Prijstechnisch denk ik niet dat het verschil al te groot is omdat je toch als je met kabels aan de gang gaat ILME/HARTING moet kopen wat niet goed is en natuurlijk de multie's die ook nog een hoop kost dus het is een overweging wat je wilt.

Comment

• jurjen_barel
                            • Jun 2003
                            • 3148

citaat:Geplaatst door Gentics
                            stap 1: 5 3 3 3
                            stap 2: 3 5 3 3
                            stap 3: 3 3 5 3
                            stap 4: 3 3 3 5

stap 1: 0 3 3 3
                            stap 2: 3 0 3 3
                            stap 3: 3 3 0 3
                            stap 4: 3 3 3 0
                            De eerste zal je zelf in moeten programmeren (duurt niet zo lang, hoogsten 10 seconden als je snel kan schuiven)
                            De tweede is al een standaard programma. Ten minste: 0 5 5 5, etc., maar dan zet je gewoon de master op 60%.

Comment

• DjFlo
                              • Jun 2003
                              • 332

citaat:Geplaatst door controller

Die botex is ook in een DMX versie verkrijgbaar, dat is wel makkelijker je zou dan een T4 of een Lightbrick op je statief kunnen zetten. Lijntje er naartoe en klaar ben je, lijkt me heel eenvoudig.

Prijstechnisch denk ik niet dat het verschil al te groot is omdat je toch als je met kabels aan de gang gaat ILME/HARTING moet kopen wat niet goed is en natuurlijk de multie's die ook nog een hoop kost dus het is een overweging wat je wilt.
                              Toevallig heeft Jb systems nu ook de dmx versie van de lm 400 namelijk de dmx 400

groeten

floris

Comment

Working...