Vallende kap

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joost van Ens
    • Jan 2001
    • 628

citaat:en is die PAR naar onder gekomen, gelukkig bleef deze nog vastzitten aan de stekker!
    en dat is nou net de reden dat je dus ook elke par hoort te zekeren en niet allen de fourbar.

groetsels

Comment

• BlackenWhite
      • Jul 2003
      • 32

lekker veilig
      The world is Black the world is White life united.

Drive-inn Discotheek Black&White

Voor al uw feesten en partijen!!

Comment

• LJ Chris
        • Jul 2002
        • 477

citaat:Geplaatst door Joost van Ens

citaat:en is die PAR naar onder gekomen, gelukkig bleef deze nog vastzitten aan de stekker!
        en dat is nou net de reden dat je dus ook elke par hoort te zekeren en niet allen de fourbar.

groetsels
        Groot gelijk, maar dit doet even niet ter zake!
        Btw, ik heb nog NOOIT op een fuif etc iemand gezien die al zijn PARs afzonderlijk zekert!

Chris
        Morgen is de drukste dag van je leven!

Comment

• jo vaes
          • Jul 2002
          • 221

Dan zijn we met 2 Chris
          Alles gaat ... als je maar genoeg betaald...

Comment

• R. den Ridder
            • Sep 2000
            • 1500

nog nooit gehoord van HES moving heads, wel heb ik eens het verhaal gehoord dat in duitsland een lid van het publiek van een liveshow gewond is geraakt nadat ze was geraakt door een kap van een clay-paky stagezoom welke losgeschoten was.

Maar als je naar knullige bevestigingen van armen enzo kijkt, de kappen van VL500's zitten vast met velcro, vaak zit er dan ook een tie-rap omheen om alles op zijn plaats te houden!

Comment

• test12
              • Jan 2003
              • 901

Toch beetje vreemd, de meeste fabrikanten suggereren dat ze een goed, betrouwbaar en veilig product leveren. Dan is het toch vreemd dat ze standaard niet een tubetje lijm, rol gaffa, bosje tie-raps en een gebruiks instructie voor als je het product wilt laten vliegen, meeleveren.
              Werkt wel positief, als we uitpakken denkt menigeen al van wat een zooi en dat effect word toch mooi maar versterkt met wat plakband en tie-raps, Nou en dan komt er toch nog licht uit en en alles blijft mooi hangen. Beter mag je dus niet meer verwachten?

m.v.g. Herman

Comment

• Controller
                • Apr 2002
                • 745

Ja maar dan moet je ook naar de takels gaan kijken of de steels die je gebruikt om truss te vliegen die kunnen net zo goed ook breken,

Je kunt niks 100% beveiligen,

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3148

citaat:Geplaatst door controller
                  Je kunt niks 100% beveiligen
                  Wat op de grond ligt kan niet meer vallen, of heb ik dat nou mis. Lijkt me toch egt wel 100% valveilig

Overigens: kep ook nog nooit gezien dat egt elke lamp op de truss werd gezekerd. Drive-in die bij ons op school komt gebruikt bij de fourbars nooit clamps aan de truss. Zij gooien altijd een zware ketting er een paar keer omheen en zetten er een hangslot op. De fourbar kan niet zo makkelijk meer naar beneden, maar ze nemen ook niet de moeite om ff de ketting ook door de beugels van de parcans te halen. Sterker nog: ze ontwijken de beugels juist! Dat vind k cker niet kunnen!

Comment

• test12
                    • Jan 2003
                    • 901

Ik vraag me af, als nu de parcan met een zelflock moer bevestigd is aan de bar (eenmalig vast gedraaid, niet mongol), is dat veilig c.q. toegestaan ???
                    Vraag is misschien wel enigsinds off topic en is ook vast al wel eens gesteld.

m.v.g. Herman

Comment

• johan L.
                      • May 2001
                      • 384

door de hitte van de par slijt het rubber in de zelflock moer. en na verloop van tijd gaat deze dan dus ook los.

Dus gewoon netjes een safety aan de par die je vast zet aan de bar. en de bar weer saven aan de truss.

Als je t veel vervoert raad ik wel aan om toch zelflock moeren te gebruiken omdat deze niet zo vlug los trillen onder t vervoer.
                      Net deed ie het nog.

Comment

• DidierB
                        • May 2003
                        • 337

Ik heb het ooit zelfs meegemaakt dat de head van een MAC500 (en begin nou niet weer van jah tis Martin he) plots naar beneden kwam. Deze is gelukkig blijven hangen aan de bedrading en er vielen gelukkig geen gewonden. Je kan toch wel makkelijk zeggen dat die head 15-20kg weegt en er dus evengoed wel iets héél erg had kunnen uit voortkomen. Op zo'n momenten slik je wel even...

Groeten,

Beghin Didier
                        Ampli bvba

Comment

• test12
                          • Jan 2003
                          • 901

Pardon "rubber" in een self-lock moer, heb je ze zelf gemaakt, ik wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Er zijn diverse uitvoeringen geschikt o.a. voor dverse temperaturen zelfs tot over de 300 graden C. toepasbaar. O.a. toegepast in de Par can (als borging) en daar is het heel wat warmer dan dat de beugel is op het bevestigings punt bij de bar.
                          Meer kans dat de kunstof eruit gevreten word door kunststofvretende beestjes.
                          Als deze situatie gesaved moet worden, is vast een andere argumentatie dan temperatuur.

m.v.g. Herman

Comment

• johan L.
                            • May 2001
                            • 384

heb toch echt een aantal zelflock moeren lam zien worden, en volgens de "leverancier"
                            was dat de schult van het rubber (wat dus kunstof blijkt te zijn), ps die borgingen in de parcan werden na verloop van tijd ook lam.

T zou in t verschil kunnen zitten dat ze bij ons niet Knipperen maar constant vol branden (1000watt).

Maar zullen we dr hier mee ophouden en alleen over vallenden movinghead kappen gaan hebben
                            want dr lopen zo 4 dingen door elkaar heen

Net deed ie het nog.

Comment

• delighted
                              • Jul 2003
                              • 420

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

Overigens: kep ook nog nooit gezien dat egt elke lamp op de truss werd gezekerd.
                              Kom eens kijken bij een klusje waar ik bezig ben. Er gaat geen truss of trek omhoog zonder dat ik 100% zeker weet dat ELKE spot en/of BO-box is gezekerd.

En het is mij nog steeds een vraag waarom er niet veel meer mensen zijn die deze mentaliteit hebben.

Comment

• lj djcenter
                                • Jul 2003
                                • 148

Men is altijd zeker als het valt valt het naar beneden.
                                Tzou eens andersom moeten zijn als het naar omhoog valt, waar stopt da he... Ik heb nog nie meegemaakt dat er iets naar beneden is gevallen maar zeg nooit NOOIT....

greetz tom
                                Maak daje mee u klikken en klakken van die truss zijt

Comment

Working...