ma niemand weet dus een site waar alle info op staat van wat alles betekent??
het maken van lampen
Collapse
X
-
Wij zijn ooit eens begonnen met gewone gloeilampen in een paar verf blikken..
Je kan ook een gloeilamp met een starter er tussen maken,, deze knippert vanzelf..
Maarrrr....... Doe het wel veilig je werkt tenslotte met 220V en dat kan behoorlijk vervelend aflopen als er iets fout gaat.
Jakob-Jan
Lightjockey Beta tester
Freelance Licht tekkieComment
-
Sorry hoor
Maar ik denk dat jij er nog niet echt klaar voor bent of je bent de leukste thuis
Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.Comment
-
en wil je dan weten/vragen? dag meneer van j&h ik ben... ik zou graag lampen hebben. kan je evengoed naar een grootwarenhuis gaan he[}
][
)]
ik wil je graag wat informatie geven, alleen moet jij me dan wel zeggen over wat je graag info zou willen hebben.
Dus over wat zou je graag informatie willen hebben. En zeg nou niet lampen he[
)]
niet zagen, gewoon doen!Comment
-
aah dan weten we al iets he.
kijk die gekleurde 60watt lampen die vind je gewoon in de elektrowinkel. kosten iets van een 2ā¬/stuk ofzo. bouw ze met een paar samen in een houten bak die je dan mooi afwerkt.
nu dan de sturing das andere koek: ik weet niet of je iets van elektronica of elektriciteit kent. maar om hier zomaar iets ineen te steken dat zal niet gaan.
kijk eens op de site van velleman of in de boekjes van elektuur. Daar staan genoeg schakelingen in die je wel kan gebruiken om je lampen te laten knipperen op de muziek..
Velleman was founded by Koen Velleman in 1974 to produce electronic kits. With over 40 years of experience, our company is an established value in the development of electronic kits, instruments and modules and it markets an extensive range of consumer and do-it-yourself products. Today, Velleman is present in more than 80 countries with no less than 16,000 products, spread across 8 private brands and 50 A brands. Velleman wants to develop smart and exciting solutions and offer innovative electronic products and tools worldwide.
echter zo een schakeling ineen steken is niet zo gemakkelijk. zeker niet als je er niet teveel van afweet. ook is het meestal nogal een kostelijke zaak.
Ik zou dan ook als ik jou was zelf geen schakeling maken, maar gewoon een bestaand lichtorgeltje of looplicht ge kopen. Deze staan ook te koop in de webshop van j&h.
Je kan ook naar de plaatselijke elektronicawinkel gaan en eens vragen of ze zo niks voor jou hebben liggen.
zo ik hoop dat je nu dan een beetje meer weet.niet zagen, gewoon doen!Comment
-
je kan ook een sturing kopen...
Je kent wel van die SkyTec setjes die ook bij de kijkshop liggen: 3 van die reflector lampies + een controller? Die controller is ook bij vele merken en in vele versies verkrijgbaar. Dat bespaart je weer een maand met een soldeerbout in je hand versuft de elektuur in staren...
Gewoon de stekkers uit de kast in het controllertje prikken en klaar!
Niet zomaar alles in elkaar solderen, terwijl je niet weet wat je aan het doen bent!Comment
-
ik snap jou idee wel.
ik heb zelf ook zoiets een keer bebouwd.
ik heb toendertijd bij conrad een dlc2810[
] gekocht dat was een bouw pakketje ik heb er aansluitingen opgemaakt i heb toen een stuk multikabel gepakt en 2 balken gemaakt met 8vittingen per balk dit is vrij eenvoudig te bouwen.
bij miij is het in hardblauw plastick gedaan het ziet er nettjes uit maar het is wel een klsuej waar veel werkin zit .
je neemt 8 vittingen
je neem een 10 polige multikabel (met aarde duh)
ong 2 meter hard plastick en dat koop je in een soort bakje (je hebt zeg maar een houder en daar schuif je hett deksel overheen)
je sluit die vittingen aan op de multikabel en aan het andere eind van de multiekabel doe je stekkertjes om in je lichtsturing te prikken.
draai lampen in je vittingen en klaar is kees sturing bouwen is stuk ingewikkelder ik zal wel kijke of ik daar nog een schema van heb.
greetz daverno-vdaverno-vComment
-
Aahum... Cker nieuw? Welkom in deze wereld!citaat:Geplaatst door rubinioow
wat zijn DMX channels??
DMX channels = DMX kanalen
DMX is een protocl, een soort taal voor de apparaten zodat je ze op afstand kan besturen. Zo heb je bijvoorbeeld hele complexe lampen als scanners en moving heads die je niet met 1 of 2 losse 230V kabels kan besturen.
Hierin heb je vaak 4 tot 16 onderdelen die afzonderlijk van elkaar kunnen worden bewogen. Deze kun je op afstand van elkaar laten bewegen. Gewoon een licht-tafel met DMX, een speciaal XLR-kabeltje ertussen en de lampen die hiermee kunnen werken.
Kijk ook eens in de zoekmachine van dit forum. Je vindt vast tientallen topics hierover!
Andere informatie: http://www.sale.nl/support/techdocs/article.asp?ID=21Comment
-
Wat is XLR???
stereo kabel voor je licht 3 lampen, lamp X, lamp Links en lamp Rechts of niet :-)
en DMX staat zeker voor Doe Maximaal X, dus dan kan je lamp X maximaal schakelen of niet, en heb je dan ook DMR en DML en hoe doe je dat bij 40 lampen. LOL
Greetz
Jeroen\"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"Comment
-
Ik blijf uitleggen, geloof k!!!citaat:Geplaatst door jeroenw
Wat is XLR???
stereo kabel voor je licht 3 lampen, lamp X, lamp Links en lamp Rechts of niet :-)
1. kijk eens op http://www.sale.nl/support/techdocs/index.asp hier staat altijd wel wat informatie dat je nodig hebt!
XLR is een gebalanceerde plug, die vooral voor audio- en DMX-signalen is bedoeld. Het voordeel van XLR boven jack is dat deze niet kortsluit als je 'm erin steekt of eruit trekt.
Jack kan je niet gebruiken voor 3 analoge kanalen. Stereojack kan max. 2 kanalen aansturen (2 ringen voor het signaal en de tip voor de nul of zo, ben de officiƫle namen ff kwijt
)
En nee, er kan geen 230V over jack-pluggen. Het kan wel, maar daar zijn ze niet voor bedoelt en ze zijn er niet veilig voor. (Je zou maar een mannetje beetpakken waar 230V over staat!)Comment

haha...

Comment