Vervanger voor Sirius?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juce
    • Aug 2001
    • 203

Ook een alternatief op de Cantor (aangezien deze nu toch aan het verouderen is) is de maXim, tegenwoordig ook verdeeld door ADB.
    Voor de 72 kanaals betaal je iets van een 4000 euro, programmeren is kinderspel, zeer handig om snel in te grijpen op overgangstijden en dergelijke.
    Heeft ook nog eens 6 submasters appart die je kan programmeren hoe je maar wil.
    Zeer leuk tafeltje dus.

Juce

Comment

• neeltje
      • Apr 2003
      • 295

joepie, 6 submasters,... (sory, moest er gewoon effe uit)

Werk zelf op een tafeltje van RVE, en ik moet zeggen dat ik er echt wel tevreden van ben. Het gaat om de titan 48. Heeft alles wat je moet hebben, buiten een floppie. geen mogelijkheden tot intelligent licht, maar dat heb je niet echt nodig, geef je zelf aan.
      Voordelen: handig in gebruik, makkelijk te programmeren, submasters op te slagen in 100 geheugenbanken (handig als je eens een concert moet lichten), chases op te slaan in submasters en geheugenbanken (100), ... Nog effe een standaart monitor kopen en je bent bezig (display is best wel duidelijk), redelijk goedkoop
      Nadelen: niet echt bekend, geen floppy, handleiding in gebrekkig nederlands.

Voorts vind ik de cantor voor normale theatertoepassingen best wel leuk, zolang de geheugenkaart het niet laat afweten (gebeurt nog al eens bij slecht onderhouden modellen), en is de tenor echt wel een goede tafel.
      "En Go"

Comment

• Juce
        • Aug 2001
        • 203

citaat:joepie, 6 submasters,... (sory, moest er gewoon effe uit)
        die 6 staan wel appart hé, die zijn buiten de 36 andere gerekend (9 banken van 36).
        met apparte master. Best wel handig als je een blackout wil doen en er moet altijd een groepje blijven branden, dan zet je die gewoon onder één van die 6.
        Vooral met de bedoeling dus om die dingen aan te sturen die je vaak nodig hebt of die appart staan, bv de spot voor een spreker, werklicht, rook, strobbo, ...

Daarenboven heeft deze tafel (optioneel) een sectie voor intelligent licht, een zeer overzichtelijk scherm, een floppydisk, 1024 DMX kanalen, ... en dat voor echt wel een schappelijke prijs.

Juce

Comment

• JohnHa
          • Jan 2002
          • 57

Een goede opvolger van de Sirius is de Zero Alcora. @4 kanaals, en in de Wide-mode 48 kanalen. Heb je wat meer te besteden, ga dan inderdaad naar de Frog. Je ziet ze steeds meer. Een Fat Frog heeft alleen zin als je vaker met bewegend licht werkt.

Comment

• LuxProDeo
            • Feb 2003
            • 245

citaat:Geplaatst door JohnHa

Een goede opvolger van de Sirius is de Zero Alcora. @4 kanaals, en in de Wide-mode 48 kanalen. Heb je wat meer te besteden, ga dan inderdaad naar de Frog. Je ziet ze steeds meer. Een Fat Frog heeft alleen zin als je vaker met bewegend licht werkt.
            Heb onlangs op noodtempo een kleine show (55 statische standen met 24 dimmers) op de Alcora geprogrammeerd en kwam twee grote nadelen tegen t.o.v. de Sirius:

- Het bleek niet mogelijk om memories te 'inserten' (nieuwe memory invoegen tussen twee bestaande). Met de steps van een chase (sequence op de Alcora) kon dit wel, maar met een 'scene' dus niet, erg vervelend.

- Het is niet mogelijk om de fade tijd mee te programmeren met een stand. Telkens als je op Go Next (de enige Go knop van de Alcora) drukt start er een crossfade in de tijd die op dat moment op het tijdswiel is ingesteld. Bovendien kun je dus ook geen splitfades maken (fade met een 'time in' die verschilt van de 'time out').

Maar zoals opgemerkt was dit een haastklus, dus als het bovenstaande wel kan op de Alcora dan zou ik dat graag horen.

Bovenstaande functies heb je op de Sirius i.i.g. wel.

LuxProDeo

Comment

• Dave
              • Jan 2001
              • 757

Ook nog een groot nadeel van de Frog tov. de Sirius:
              Chase-snelheid niet live aan te passen, en geen blind-mode.
              Ze zijn er overigens wel mee bezig bij zero, dus het komt er nog wel op.
              Mooi voordeel van de Frog vind ik de monitor-uitgang en de floppy-drive, snel een backup maken of de software updaten is supergemakkelijk.
              U x I = Boem.

Comment

• _Joop_
                • Dec 2002
                • 137

Heeft er iemand nog meer voor en/of nadelen met betrekking tot de MA Lightcommander II? Ik zelf denk dat dit een redelijke tafel is, en mijn voorkeur ligt er. Dus, iemand?

Joop

Comment

Working...