Y-Poc

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

Y-Poc

Beste medeforumers,

ik heb even een vraagje:

Wie heeft er ervaring met deze lamp

http://www.licht-geluid.nl/shop/detail.aspx?ID=2537
    (het gaat dus om de GLP Ypoc 250 - MSD-250/II)

Is dit wat voor een drive-in of moet ik hier absoluut niet aan beginnen?
    de prijs is erg gunstig alleen vraag ik me dan altijd af of de kwaliteit ook een beetje fatsoenlijk is.

het gaat hierbij vooral om de snelheid, lichtopbrengst, kleurzuiverheid en het bedienningsgemak.
    Wat denken jullie?? kopen maar?
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.
  • cherrybay
    • Dec 2002
    • 51

Ik vind het een goede spot voor een goede prijs .... ik ben overgestapt van martin naar de Ypoq (voornamelijk voor de prijs)
    Natuurlijk kun je geen TOP kwalitet verwachten voor zo'n prijs , maar de Ypoq is zeker niet slechter van kwaliteit dan andere merken
    Stel niet uit tot morgen , wat je vandaag iemand anders kunt laten doen.

Comment

• ralph
      Banned
      • Aug 2000
      • 2649

Hier nog een enthousiaste gebruiker.
      Nette 250 spot, ook de wash is een spot die prima voldoet, hoewel wel wat trager in zn bewegingen.

Kom keertje langs voor een demo zou ik zeggen

Comment

• lj djcenter
        • Jul 2003
        • 148

Is toch hetzelfste als een movitec sl250 of heeft er toch trekken van mee. Een movitec is leuk om mee te werken dus zal de y-poc ook zowel zijn

greetz tom
        Maak daje mee u klikken en klakken van die truss zijt

Comment

• DidierB
          • May 2003
          • 337

We hebben er ooit een binnengedouwd gekregen als demo. Toen hebben we'm helemaal opengegooid naast een SL250 en is praktisch hetzelfde, op enkele kleine verschillen qua opbouw na. Wat deze verschillen juist waren weet ik niet meer, te lang geleden. Is zeker geen slecht toestel.

Groeten,

Beghin Didier
          Ampli bvba

Comment

• Michel_G
            • Dec 2003
            • 376

en als je slim bent koop je ze in duitsland. Daar kan je ze al kopen voor 999,-- incl. lamp en 2 jaar garantie. (ook de btw zit hier al bij)
            Is weer terug !

Comment

• LJ Bert
              • Apr 2003
              • 270

ja ik wil nu niet weer de discussie over kopies oproepen maar het is een namaak van de movitec. heb er ene keertje 24 meegahad op ene fuif en ze werken netjes zelfde voor en nadelen als movitec ten opzichte van martin enzo...
              maar prijs kwaliteit zeker niet slecht
              hehe wat een gedoe

Comment

• Rudy Vorstenbosch
                • Jun 2001
                • 1429

citaat:Geplaatst door dj_spike

en als je slim bent koop je ze in duitsland. Daar kan je ze al kopen voor 999,-- incl. lamp en 2 jaar garantie. (ook de btw zit hier al bij)
                Hey DJ Spike,

Erg intressante info lijkt me zo,

Waar kan je ze volgens jou dan kopen met de voorwaarden die je daar op somt!!??

Comment

• Michel_G
                  • Dec 2003
                  • 376

citaat:Geplaatst door Showtechniek

citaat:Geplaatst door dj_spike

Hey DJ Spike,

Erg intressante info lijkt me zo,

Waar kan je ze volgens jou dan kopen met de voorwaarden die je daar op somt!!??
                  www.envirel.de heeft ze nu voor 1129 zelfde voorwaarden. Die zit redelijk dichtbij, namelijk in Keulen. Maar hij heeft ergens anders ook nog een aanbieding staan voor 999,--. zal die link zo even plaatsen
                  Is weer terug !

Comment

• Michel_G
                    • Dec 2003
                    • 376

hij heeft op ebay.de op dit moment deze aanbieding staan:

komen geen extra kosten bij en is gegarandeerde prijs. (dus niet bieden zoals normaal bij ebay, dit is een meteen kopen prijs)
                    lees de advertentie maar door.

je hebt waarschijnlijk kans dat als je hem benaderd en refereerd naar die advertentie dat je ze ook gewoon bij hem kan kopen voor die prijs. Is waarschijnlijk wel een tijdelijke actie, maar er zijn genoeg bedrijven die dit soort acties ook doen.
                    Is weer terug !

Comment

• ralph
                      Banned
                      • Aug 2000
                      • 2649

Zakelijk gezien lijkt kopen in duitsland mij dus in het geheel niet aantrekkelijk. Dat is inmiddels wel duidelijk.

Verhaal over kopen elders hebben we al eens gehad hier, daar gaat dit onderwerp ook niet over.

Comment

• Michel_G
                        • Dec 2003
                        • 376

ok, ik zal weer even on-topic gaan. Ik ken iemand die ypoc-jes gebruikt en die is daar zeer tevreden over. Met name ook over de kleur en de helderheid.

Schijnt zelfs zo te zijn dat de NOS (tv zender, je weet wel) ypoc verkiest boven martin, omdat de kleuren van de ypoc beter over zouden komen op tv. Er staat duidelijk SCHIJNT, dus val me er niet meteen op aan. Als ik het fout heb hoor ik dat overigens wel graag.

Mvg,

Michel
                        Is weer terug !

Comment

• lucken
                          • Sep 2002
                          • 342

Ypoc komt van COPY (omgekeerd gelezen). Deze Ypoc's worden gemaakt in de fabrieken van Botex.

Lijken op een Movitec maar zijn helemaal anders opgebouwd ! Er zit zelfs electronica in de kop, niet zo ver van de lamp. Ook de aansturing is helemaal verschillend van een Movitec.

Hartelijke groeten,

Luc

Comment

• NiTRO
                            • Sep 2002
                            • 677

citaat:Geplaatst door lucken

Ypoc komt van COPY (omgekeerd gelezen). Deze Ypoc's worden gemaakt in de fabrieken van Botex.

Lijken op een Movitec maar zijn helemaal anders opgebouwd ! Er zit zelfs electronica in de kop, niet zo ver van de lamp. Ook de aansturing is helemaal verschillend van een Movitec.

Hartelijke groeten,

Luc
                            Ik weet zo goed als zeker dat deze koppen niet uit de botex fabriek komen, anders had ik ze allang gehad, voor de rest zien ze er niet slecht uit. Hoe is de optiek van die dingen, komt er een beetje licht uit?

Ik vind het tabel dat bij de kop staat namelijk erg onduidelijk, iemand toevallig een duidelijke exemplaar?

mvg
                            ERC

Comment

• PowerSound
                              • Nov 2001
                              • 1892

Mhhhz, Ypoc (copy) van Robe, niet van movitec (wordt door robe gemaakt)...

Wij hebben hier 8 stuks ypoc's gehad, en zijn HEEL snel de deur uit gegaan.

Waarom ? Serviecen aan die koppen is hatelijk ! De 2 halve behuizingen zijn echt brolachtig, en je moet echt wringen en doen om die vijzen (schroeven) er weer in te laten passen. Een van de 8 stuks heeft 4x een nieuwe voeding moeten krijgen (opgeblazen). Ze zijn ook HEEL lawaaierig.

Anders zijn deze koppen wel snel, maar nu niet sneller dan Robe en consoorten.

Wacht gewoon op de nieuwe Robe ColorSpot 250 AT ! Zal ietje duurder zijn (200-300euro) maar daar komt de Krypton concurrent !
                              PSL Bvba powered by
                              L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                              Yahama LS9-32 / MC7L-48
                              Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                              Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

Working...