Wie heeft ervaring met GLP Junior scan?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stefke
    • Sep 2003
    • 259

Wie heeft ervaring met GLP Junior scan?

Hello,

Ik ben al een tijdje bezig om me te verdiepen in het scan gebeuren.

Ik zou 4 scans willen aankopen voor Drive-in gebruik in zalen tot ongeveer 700 personen max.

Uiteraard is er al gezocht naar de bekende merken Martin en Clay Packy om deze in occasie te vinden, maar de prijzen van degelijke scans ligt nog vrij hoog in occasie.

Nu kom ik meer en meer GLP tegen en in het bijzonder de GLP Junior scan is op meer sites te vinden.

Ik kende het merk nog niet, maar op de zoekmachine op het forum, is er al heel wat voor en tegen gestemd op dit merk.

Is er iemand die ervaring heeft met de GLP Junior en wat zijn de bevindingen?

Laat van je horen!!
    ah zo dan
  • Stefke
    • Sep 2003
    • 259

Blijkbaar niemand ervaring met dit type. Hij staat nochthans te koop bij J&H.

Iemand die een bevinding kan geven over de budget scanners van GLP in het algemeen misschien?

OH JA!!!! Vraagje ELC lamp = witter licht dan gewoon Halogeen?
    Wat keizen 150 W MSD of 250 W ELC??

thanks
    ah zo dan

Comment

• daverno-v
      • Dec 2003
      • 11

hey,
      als je witter licht wil dan zou ik voor de msd lamp gaan die is witter dan een halogeenpitje.
      over je scans:
      ik heb deze zelf ook wel is gebruikt.
      ik vind ze beetje tegen vallen en hier red je 700 man niet mee.
      hier zit ook 'maar' 150 w hsd lamp in en daar kan je geen 700 man mee dan heb je minsten 200/250 of meer nodig. en dan red je het maar net.
      verder over de scan ik vind dat hij een beetje lomp van vorm is en neemt naar mijn idee best veel ruimte in beslag.
      welke scan ik je wle kan aan raden om tot 700 man kan gaan.
      is als je er hier 4 of 8 van hebt hangen dan kom je behoorlijk eind. verder kan je ook kijken naar de martin scans toch omdat die qua rijs kwaliteisverhouding gewoon goed zijn en als je heel veel budget hebt (kan ik ook niet betalen maar werken heel erg lekker) zijn de martin 918 scans die zijn gewoon perfect halve kleuren snel en zeer krachtige lamp en toch ook weer niet lomp groot.
      met vriendelijke groet,
      daverno-v
      daverno-v

Comment

• test12
        • Jan 2003
        • 901

Omdat niemand reageert op dit topic en ik toch een beetje rebels ben om van newby en rooky aftekomen voor de kerst (kheb even tijd en zin) hier een wel serieuse mening.
        Wij hebben diverse producten van GLP (niet de Junior) in gebruik.
        Ons inziens zijn het zeer goede producten (goede prijs kwaliteit verhouding, betrouwbaar en goede service wanner nodig). Hebben van service gebruik moeten maken, niet door kwaliteit van hun producten maar eigen schuld dikke bult (je moet ze net als een stofzuiger wel leeg halen voordat ze helemaal vol zitten).
        Scan's , Yoke's en patent lights maken dat kunnen ze echt.

m.v.g. Herman

Comment

• Stefke
          • Sep 2003
          • 259

Herman,

Nog 36 berichten en je doel is bereikt, dan ben je in de club van de runner-up's. Misschien kan je nog wat meer info pennen over GLP of andere scan merken.

Daverno,

Dat een MSD lamp witter is, begrijp ik. Vraag is, als je dan toch 250 W min moet hebben om een grote zaal uit te lichten, of dan een 250W ELC (want daarin is die J-GLP ook te krijgen) een goede optie is. Is zo'n ELC lamp nog geel of komt het in de buurt van het witte MSD licht?

Ik zou uiteraard liefst Martin of clay Packy hebben, maar de prijzen zijn om steen dood bij te vallen Ik heb maar een drive-in als hobby.

Trouwens, als ik me niet vergis is de MArtin MX-4 ook maar uitgerust met 150 HTI lamp, of geeft zo'n HTI dan nog meer lumen dan MSD?

Ik weet he niet, maar jullie vast wel!
          ah zo dan

Comment

• test12
            • Jan 2003
            • 901

Hoy Stefke

Misverstand sorry.

m.v.g. Herman

Comment

• daverno-v
              • Dec 2003
              • 11

citaat:Geplaatst door Stefke

Herman,

Nog 36 berichten en je doel is bereikt, dan ben je in de club van de runner-up's. Misschien kan je nog wat meer info pennen over GLP of andere scan merken.

Daverno,

Dat een MSD lamp witter is, begrijp ik. Vraag is, als je dan toch 250 W min moet hebben om een grote zaal uit te lichten, of dan een 250W ELC (want daarin is die J-GLP ook te krijgen) een goede optie is. Is zo'n ELC lamp nog geel of komt het in de buurt van het witte MSD licht?
              met een 250 w halogeen pitje red je echt net een zaal tot 500 man.
              elc isals ik me niet vergis nog ssteeds halogeen gasonlading is sterker qua lichtvermogen(heeft een krachtigere straal)
              een halogeen lamp is niet witter dan een een gasontlanding lamp en komt niet in de buurt van msd het is wel zo dat 250 w halogeen even wit lijkt maar het is nietzo.
              conclusie: msd is witter dan een 250 w halogeen lamp maar als je het budget gewoon hebt dga dan ook voor gasontlading is wat duurder invervanging maar hij is een stuk feller.

Trouwens, als ik me niet vergis is de MArtin MX-4 ook maar uitgerust met 150 HTI lamp, of geeft zo'n HTI dan nog meer lumen dan MSD?
              op deze vraag zou ik graag willen weten of je parren gebruikt.
              zoja wat voor vermogen lamp zit daar in ?
              als het par64 met een 1kw lamp is dan heb je weinig aan die scans want 150 hti komt gewoon niet over een 1kw heen.
              op de vraag hti en msd weet ik even niet zalik even voor je uitzoeken.

Ik weet he niet, maar jullie vast wel!
              metvriendelijke groet,
              robbertjan
              daverno-v

Comment

• test12
                • Jan 2003
                • 901

Heb de afmetingen van de junior eens bekeken (in de doc) vind hem niet echt lomp.
                Ik heb geen echt vergelijkings materiaal maar denk dat de licht opbrengst tussen de 150 W CDM en de 250 W ELC niet echt veel uitmaakt.
                Beide uitvoeringen hebben vast hun voor en nadelen, is hier misschien al eens topic over geweest (anders misschien openen) .
                Heb wel eens eens een 250W ELC in een kleuren scroller gezien, viel niet tegen.

m.v.g. Herman

Comment

• martijnwesterbrink
                  • Dec 2003
                  • 33

Hallo,

Ik heb hier zelf een paar Mighty Scan hangen van GLP. Mijn mening hier over is dat ze een prima prijs kwaliteit verhouding hebben en ze hebben zeer veel functies. Nou is de junior scan wel iets anders maar de kwaliteit zal het zelfde zijn. Ik heb even de prijslijst van 2002 weer uit de la weten te vissen ek schat d aankoop prijs rond de E 450,=! Ik heb geen ervaring met junior scans en ik weet natuurlijk ook de aankoop prijs niet zeker, die heb ik geschat naar aanleiding van de vergelijking tussen de junior en de mighty scans, maar ze zien er goed uit! volgens mij heel redelijke scans! Maar, ze zijn idd niet sterk genoeg om 700 man mee te halen. das zelfs met 4 migthy's (250 W) moeilijk!
                  greetz

Comment

• test12
                    • Jan 2003
                    • 901

Even voor alle duidelijkheid de lamp in de Mighty een 250 ELC, is gelijk aan die van de
                    Junior scan 1.
                    De junior scan 2 heeft een CDM 150W of een HSD 150W lamp.
                    Wat dat betreft denk ik dat geen van de Junior types onderdoen voor de Mighty.
                    Niet altijd is een nieuwer een verbetering, maar toch?

m.v.g. Herman

Comment

• Stefke
                      • Sep 2003
                      • 259

Herman,

Wat is het verschil tussen CDM en HSD?? of is het enkel een verschillende benaming.

Zoals al aangegeven heeft de MX-4 van Martin dus een 150 W HTI pitje, dus da's weer wat anders dan?

Dat ik de 700 man niet haal OK, zoveel feestje voor 700 man heb ik nu ook weer niet op het orderboek, dus indien nodig huur ik dan wat straffere scans bij, maar voor pak weg 400 pers moeten deze scans dan toch wel voldoen, niet??

grtz

Steven
                      ah zo dan

Comment

• test12
                        • Jan 2003
                        • 901

Om te beginnen met het laatste, persoonlijk vind de Junior een hele mooie scan en er van overtuigd dat je hier veel gebruiks plezier van zult hebben.
                        We hebben zelf geen Junior ik heb ze wel gezien.
                        De belangrijkste verschillen tussen de verschillende lamp types zit in de kleur temperatuur en de levensduur:
                        CDM/SA-T heeft 6000 h levensduur en 4200k kleurtemp. (opg. Philips)
                        HSD 150/70 3000 h levensduur en 7000k kleurtemp. (opg. Osram)
                        Verschillen lijken groot, hogere kleurtemp. geeft hardere kleuren, ik ken gebruikers die de harde kleuren niet mooi vinden. En let wel ik denk dat de meeste mensen het verschil alleen zien als ze naast elkaar hangen.

m.v.g. Herman

Comment

Working...