Het nieuwste van het nieuwste...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • elwin-design
    • Dec 2003
    • 11

Beste mensen,

Wat een negatieve klanken allemaal...ik had echt het idee dat het allemaal leuk en aardig was hierzo. Ik heb heel veel opgestoken van jullie antwoorden, meningen en tips en zeker niet allemaal voor eigen belang of om goedkoop aan ideeën te komen zoals sommige beweren.

Ik ben heel druk bezig met alle onderzoeken en concept studies, en er zullen binnenkort een aantal vruchtbare concepten omgezet worden in realistische producten voor de toekomst. Dus ja Rinus ik ga er, en ben er al serieus mee bezig. Als ik concrete ontwerpen en / of producten heb zal ik jullie die zeker tonen en om jullie mening vragen...

Als er verder nog mensen zijn die mijn werkwijze willen afkraken, ik hoor het graag...het is zo leuk om te lezen, en een hele goede bron voor mijn zelbenoemde psychotherapeutische onderzoek( Rinus)!

Ik zou zeggen tot ziens en succes met al jullie werk!

De groeten,

Elwin

P.S. jullie horen en zien nog van mij...

Comment

• LSD
      • Jul 2002
      • 152

citaat:Geplaatst door elwin-design
      [P.S. jullie horen en zien nog van mij...
      mag ik alvast een handtekening, tis niet voor mij maar voor m'n dochter
      ----------------------------------------------
      Tja... een uit de hand gelopen hobby is ook een hobby
      ----------------------------------------------

Comment

• djmuis
        • Sep 2003
        • 1

Ik weet niet of dit al bestaat. Een movinghead die een pan/tilt heeft zonder begrenzing. Dus geen bv 530 graden, maar onbeperkt. Zodat je hem rondjes kan laten draaien.

Comment

• Geert-Jan
          • Oct 2003
          • 9

Dat van die negatieve klanken is hier normaal, er zijn een aantal mensen die willen laten zien hoe goed ze wel niet zijn en daarom iedereen en elk idee afzeiken. Niks van aantrekken. Ik vind het een leuk initiatief!

Comment

• bierbas
            • Nov 2003
            • 4

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

Een automatische volgspot
            Een soort van Moving Head / Wash die zelfstandig een actreuzel kan volgen. K weet dat het met een gigantisch groot en complex systeem mogelijk moet zijn, maar kan jij niet met iets practisch komen?
            Gewoon een radiografisch zendertje onder de kleding die dan een positie kan doorgeven aan het apparaat :-S

t klinkt lastig, maar t lijkt me makkelijker te realiseren dan die lichtgevende doeken
            wat dacht je van autopilot, of wil je het wiel weer opnieuw gaan uitvinden.....

Comment

• delighted
              • Jul 2003
              • 420

citaat:Geplaatst door bierbas

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

Een automatische volgspot
              Een soort van Moving Head / Wash die zelfstandig een actreuzel kan volgen. K weet dat het met een gigantisch groot en complex systeem mogelijk moet zijn, maar kan jij niet met iets practisch komen?
              Gewoon een radiografisch zendertje onder de kleding die dan een positie kan doorgeven aan het apparaat :-S

t klinkt lastig, maar t lijkt me makkelijker te realiseren dan die lichtgevende doeken
              wat dacht je van autopilot, of wil je het wiel weer opnieuw gaan uitvinden.....
              Spuit 11....

Maar autopilot II is echt nog niet perfect, dus als het beter kan ben ik wel voor.

De optische verbindig die bij auto-pilot noodzakelijk is is uiteraard achterhaald, maar ook de beperking van 4 beltpacks is wel erg storend.

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

citaat:Geplaatst door delighted

Maar autopilot II is echt nog niet perfect, dus als het beter kan ben ik wel voor.
                Perfect is het idd nog niet... [list][*] bij sommige momenten echt te traag [*] het systeem dient echt perfect gecalibreerd te worden om een goed resultaat te krijgen [*]temperatuurvariaties spelen een veel te grote rol (zoek maar eens een plaatsje voor je receivers waar het voor ze alle 8 even warm is... tussen een berg spots [*] de nauwkeurigheid laat idd te wensen over in vergelijking met een goede volgspotter[*] je fixtures moeten dan ook de data nog tijdig kunnen verwerken evenredig met de bewegingen van het target[/list]

maar wat je hier beweert klopt niet :

citaat:
                De optische verbindig die bij auto-pilot noodzakelijk is is uiteraard achterhaald, maar ook de beperking van 4 beltpacks is wel erg storend.
                Autopilot werkt mbv ultrasound. Is dus geen optisch systeem!

Wat betreft 4 beltpacks > idd, kan een beperking zijn... maar laat dan de autopilot het werk van 4 andere mensen uit handen nemen, wat betekent dat je 4 personen elders kan inzetten.
                Er komt trouwens (of is ondertussen???) een versie van AutopilotII ter beschikking die 8 targets aankan.

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5429

citaat:Geplaatst door Geert-Jan

Dat van die negatieve klanken is hier normaal, er zijn een aantal mensen die willen laten zien hoe goed ze wel niet zijn en daarom iedereen en elk idee afzeiken. Niks van aantrekken. Ik vind het een leuk initiatief!
                  Hallo Geert-Jan,
                  kom op met al je frustraties. Wat wil je nou met zoiets beweren?
                  Koude kernfusie?
                  Oorlog zonder doden?
                  Mensen die kunnen vliegen?
                  Licht zonder energie?

Zit daar niet als een spons te zuigen en laat zien wat jij dan allemaal al weet.... of graag zou willen weten?

Of laat een kritisch vermogen horen,
                  waardoor je later aan een prodecent kunt uitleggen dat natuurwetten voor iedereen gelden dus ook voor hem,
                  en dat als hij de Nationale of Europese wet- en regelgeving wil ontkennen of negeren dat hij dat dan rustig over jouw rug kan doen.

Kortom:
                  leg eens uit wat je met die indirecte afzeik-opmerking bedoeld?
                  een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• delighted
                    • Jul 2003
                    • 420

citaat:Geplaatst door axs

Perfect is het idd nog niet... [list][*] bij sommige momenten echt te traag [*] het systeem dient echt perfect gecalibreerd te worden om een goed resultaat te krijgen [*]temperatuurvariaties spelen een veel te grote rol (zoek maar eens een plaatsje voor je receivers waar het voor ze alle 8 even warm is... tussen een berg spots [*] de nauwkeurigheid laat idd te wensen over in vergelijking met een goede volgspotter[*] je fixtures moeten dan ook de data nog tijdig kunnen verwerken evenredig met de bewegingen van het target[/list]
                    De traagheid heeft ook met de snelheid van je spot te maken. Bv. een StudioColor is zo rap dat deze juist heel zenuwachtig heen en weer staat te springen.

En tja, wat betreft die volgspotter. Waar vindt je tegenwoordig nog echt goede volgspotters? Het lijkt wel of dat ras aan het uitsterven is. In ieder geval op de producties waar ik kom [V]

citaat:
                    maar wat je hier beweert klopt niet :

citaat:
                    Autopilot werkt mbv ultrasound. Is dus geen optisch systeem!
                    OK, puntje voor jou, maar feit blijft dat AP niet werkt als de beltpack met transmitter onder de kleding van een acteur zit. Je bent dus verplicht om de transmitter in de pruik oid te verwerken. Als er dan ineens iets gebeurd (haar over transmitter, losraken van transmitter) dan verziekt dit gelijk je scene.

citaat:
                    Wat betreft 4 beltpacks > idd, kan een beperking zijn... maar laat dan de autopilot het werk van 4 andere mensen uit handen nemen, wat betekent dat je 4 personen elders kan inzetten.
                    Er komt trouwens (of is ondertussen???) een versie van AutopilotII ter beschikking die 8 targets aankan.
                    De versie die ik momenteel gebruik van APII kan er maar 4 aan, en volgens mij heb ik iig de nieuwste software draaien.

Comment

• KoenB
                      • Mar 2003
                      • 453

citaat:Geplaatst door rinus bakker

En Elwin,
                      vergeet toch dat licht... met al die veel te heldere LED-projectie-muren.
                      De toekomst ligt in het donker!
                      of in on-stage real-time "Live-Chromakey".
                      Als je bedoelt wat ik denk, dan bestaat dit al Rinus, Het noemt lightstage. Heb er zelf aan meegewerkt aan de ontwikkeling.
                      Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• test12
                        • Jan 2003
                        • 901

To DJ muis

Ik weet niet of dit al bestaat. Een movinghead die een pan/tilt heeft zonder begrenzing. Dus geen bv 530 graden, maar onbeperkt. Zodat je hem rondjes kan laten draaien.

Er is wel zoiets dergelijks o.a. de patentlicht en de mini patent van GLP.
                        Ook Griven en nog wel meer fabrikanten voeren iets dergelijks.

m.v.g. Herman.

Comment

• delighted
                          • Jul 2003
                          • 420

citaat:Geplaatst door test12

To DJ muis

Er is wel zoiets dergelijks o.a. de patentlicht en de mini patent van GLP.
                          Ook Griven en nog wel meer fabrikanten voeren iets dergelijks.

m.v.g. Herman.
                          Ik kan me wel een paar effecten voorstellen waarbij een oneindige pan/tilt-range leuk zou zijn, maar over het algemeen heb ik die niet nodig. Ben dus niet bereid om veel meer voor een spot te gaan betalen als deze functionaliteit erop komt.

Ik denk dat dat voor veel mensen geldt, dus dat dat een belangrijk puntje is voor het haalbaarheidsonderzoek.

Comment

• R. den Ridder
                            • Sep 2000
                            • 1500

goeie volgspotters uitstervend?

Het probleem is dat iedereen altijd achter een volgspot wordt gedonderd als dit persoon toevallig over is op de produtie.
                            Volgspotten moet je liggen, en moet zeker in het theater, dus op langere afstand het zgn "kop-kont" iemand volgen nauwkeurig gedaan worden, dus moet een volgspotter bij doorlopen zijn, maar ja....geen budget enzo!

maar iets unieks bedenken? ga voor een gasontladingslamp/reflector zonder hotspot!

Groeten,
                            Ralph

Comment

• neeltje
                              • Apr 2003
                              • 295

rinus, chromakey is dus eigenlijk een live-bluescreen als ik het goed begrijp?
                              "En Go"

Comment

• cornedure
                                • Jul 2002
                                • 230

citaat:Ik weet niet of dit al bestaat. Een movinghead die een pan/tilt heeft zonder begrenzing. Dus geen bv 530 graden, maar onbeperkt. Zodat je hem rondjes kan laten draaien.
                                Het bestaat wel degelijk:

En ga naar de V-2042.

Comment

Working...