SGM Reggia Live

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lazy
    • Sep 2003
    • 294

SGM Reggia Live

Heeft er iemand ervaring met deze nieuwe tafel van SGM??
    Voor welke doeleinden is deze geschikt??
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Heb je de tafel onderweg gezien of ben je voor de zoveelste keer deze console tegen gekomen op een beursstand van SGM waar men vertelde "we zijn bijna klaar, moeten nog een par kleine dingetjes gebeuren"?
    die paar kleine dingetjes duren nu namelijk al ruim een jaar...

Comment

• Lazy
      • Sep 2003
      • 294

citaat:Geplaatst door ralph

Heb je de tafel onderweg gezien of ben je voor de zoveelste keer deze console tegen gekomen op een beursstand van SGM waar men vertelde "we zijn bijna klaar, moeten nog een par kleine dingetjes gebeuren"?
      die paar kleine dingetjes duren nu namelijk al ruim een jaar...
      Nee ik moet kiezen tussen een Pearl 2004 en een SGM Reggia Live, en ik hoorde van de importeur van SGM dat het een erg leuke tafel was maar ja hij is natuurlijk niet erg objectief dus ik denk vraag op het forum even na of iemand ervaring ermee heeft maar dat is dus niet zo...

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

lijkt me niet van een tafel die nog uit moet komen

Comment

• Lazy
          • Sep 2003
          • 294

citaat:Geplaatst door ralph

lijkt me niet van een tafel die nog uit moet komen
          Is al te krijgen bij Wytec....[:I]

Comment

• Rudy Vorstenbosch
            • Jun 2001
            • 1429

Heb JIJ die keuze nu op je bord gekregen pieter?

Hmmmzzz...

Dan komt nu het moment van keuzen tussen knopjes/tft geilheid en ervaring/inzicht!!

SuCCeS

Comment

• Lazy
              • Sep 2003
              • 294

citaat:Geplaatst door Showtechniek

Heb JIJ die keuze nu op je bord gekregen pieter?

Hmmmzzz...

Dan komt nu het moment van keuzen tussen knopjes/tft geilheid en ervaring/inzicht!!

SuCCeS
              Leuke opmerking rudy....

Joost en ik krijgen voor allebei de apparaten in Januari de cursus en mogen dan idd beslissen welke wij het fijnste vinden werken...

Maar is eht tegenwoordig verboden om mensen op dit forum om advies te vragen?? Lijkt me alleen maar een voordeel bij het afwegen bij een keuze..

Maar ja laat ik er verder maar geen woorden aan vuil maken...
              En doe jij je maar bezig houden met je lijstje van de gebruikte apparatuur op Qlimax maken....

Comment

• ralph
                Banned
                • Aug 2000
                • 2649

Zeg Lazy, ik ken je niet persoonlijk, en zoals je reageert tegen de mensen die je wel kennen is dat maar beter ook!

Maar als je al in udenhout geweest bent...had je daar niet even kunnen vragen waar ze die tafels al hadden geleverd?

Ik heb op de messe even staan pielen met die tafel, was toen nog zo traag als dikke stront tegen de dijk op...
                Als ze dat niet heel erg verbeterd hebben zou ik zeggen: afblijven

Comment

• Pieter Huijgen
                  • Sep 2003
                  • 766

Qua uitvoering en menu's is de regia gebaseerd op de Hog II. Ik heb pas even met deze tafel lopen spelen en de kwaliteit vond ik erg goed. (ik ben totaal niet enthousiast over SGM). De faders en knoppen zijn van een duidelijk betere kwaliteit dan de andere SGM tafels.

Toch zou ik op dit moment nog kiezen voor Avolites. Door de jaren heen heeft deze tafel zich bewezen, en er zijn heel veel mensen die er op kunnen werken. Ik heb ook geen idee hoe de regia in de verhuurmarkt / touring markt zal gaan liggen.
                  Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• PowerSound
                    • Nov 2001
                    • 1892

*KICK*

Heeft er iemand nu al wat meer informatie/ervaring met de Regia ?
                    Wij gaan namelijk de 26ste mei bij Wytec op hun opendeur dagen dat tafeltje bezichtigen.
                    Wij hadden in ons gedachte een PRO + 2 TFT's.

Alvast bedankt!
                    PSL Bvba powered by
                    L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                    Yahama LS9-32 / MC7L-48
                    Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                    Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Lazy
                      • Sep 2003
                      • 294

citaat:Geplaatst door PowerSound

*KICK*

Heeft er iemand nu al wat meer informatie/ervaring met de Regia ?
                      Wij gaan namelijk de 26ste mei bij Wytec op hun opendeur dagen dat tafeltje bezichtigen.
                      Wij hadden in ons gedachte een PRO + 2 TFT's.

Alvast bedankt!
                      Jij ook al!! Ik krijg cursusje dan...

Comment

• JeroentjE
                        • Oct 2000
                        • 197

Een paar weken geleden lag deze tafel ook op een festival waar ik met een bandje speelde (via Wytec geloof ik). Was totaal niet onder de indruk. Lay out van de tafel erg onlogisch; de legends van de faders staan op het linkse scherm wat zich niet boven de faders bevind maar ernaast. Dit maakt het uitlezen van wat er onder de fader zit erg lastig + deze legends staan ook nog eens verticaal opgesomd ipv horizontaal (en de faders zitten uiteraard horizontaal). De pallets van de diverse parameters staan ook onder elkaar opgesomd wat betekend dat wanneer je meer dan +/- 12 focussen per parameter progameerd (en dat is nogal snel) je dan naar beneden moet gaan scrollen om je focus te kiezen. Dit zal je bij een Hog/GrandMA niet zo snel gebeuren. Verder nog een aantal dingetjes maar ik heb voorlopig wel weer even genoeg getypt.

Nee, geef mij maar gewoon een Hog/GrandMA .. of in dit geval; ga voor de Pearl.
                        Nigel Tufnel: "Eleven. Exactly. One louder."
                        Marty DiBergi: "Why don't you just make ten louder and make ten be the top number and make that a little louder?"
                        Nigel Tufnel: [Pause] These go to eleven."

Comment

• Lazy
                          • Sep 2003
                          • 294

Ben net terug van Wytec, van een seminar over de SGM Reggia Live. Eerste indruk: Voor het geld een leuke tafel maar er zullen nog veel veranderingen aangebracht moeten worden. Ze zijn ondertussen al weer bezig met de nieuwe update waar je de tafel weer erg leuk mee uit kunt breiden. Verder zoals verteld vind ik hem ten opzichte van de HOG III een heel stuk minder overzichtelijk...

Ook ving ik een gesprek van een van de mensen van SGM op dat ze bezig zijn met de ontwikkeling van een nieuwe SGM tafel die te vergelijken gaat worden in de prijsclasse HOG III. Dus al met al ben ik benieuwd tot op welk niveau ze de Reggia Live gaan verbeteren/uitbreiden omdat ze nooit veel meer functies in die tafel zullen gooien omdat anders het verschil met de nieuwe tafel erg klein is.

Comment

Working...