swefog compressor > herrie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

swefog compressor > herrie

Vraagje:
    Zijn er mensen actief op het forum die het genoegen (is immers een top hazer!) hebben om met een swefog hazer te werken?

Voor die mensen, wat doen jullie met de compressor?
    Ding maakr flink kabaal, bij theater erg ongewenst.
    Gelukkig zit er een lekker stukkie slang bij dus je kunt er een stuk mee weg, maar ik hoope igenlijk op mensen die een oplossing hebben gevonden...
  • fl@x
    • Oct 2003
    • 194

Dag Ralph,

Ik werk altijd met een Swefog Oilcracker, en inderdaad maken die compressors veel herrie.
    Wij hebben het apparaat in een flightcase gebouwd met noppenschuim aan de binnenkant. Dempt in ieder geval al een beetje lawaai. Een andere oplossing weet ik zo ook niet.
    Hoop dat je er iets mee kunt.

Greetz
    Zo niet, dan toch!!!

Comment

• ralph
      Banned
      • Aug 2000
      • 2649

Compressor en hazer in zelfde kist bij jullie dus?
      ..lekker compact, maar best heavy kistje dan!

Comment

• Rudy Vorstenbosch
        • Jun 2001
        • 1429

Wij hebben nu al een hele poos de 200's en sinds een paar maanden 2 300's we plaatsen de compressor Heb de Ultimate 2 en 300's en hebben nog maar een enkele keer in het theater gestaan met de 300 en die keren hebben we de compressor weg kunnen zetten in aangelegen ruimte.
        1 keer is hij in een kabelcase gezet met rondom allemaal afrok....

Comment

• DJ_Robin
          • Jul 2001
          • 610

bij ons (de 200) zit alles in 1 kistje is dan wel heavy maar ook super stil. En oppassen voor mensen die DON'T tip en pijlen niet snappen (grr)

M.V.G
          EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• kokkie
            • Nov 2003
            • 1166

Ik werk volgens mij met 2 swefog ultimate 2's, deze hebben toch geen losse compressor?
            Maar in het theater gewoon tussen de pootjes zetten en niets aan de hand. Een beetje fatsoenlijk licht plafonnetje maakt meer herrie hoor!
            Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• AJB
              • Jul 2003
              • 2289

Ik gebruik bij theatertours standaard de swefog (alles in 1 kistje, geen losse compressor), maar zet de kist altijd op een stukje schuim. Doe ik dit niet, komt de geluidsman geheid zeuren [^]
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• frankv1234
                • Nov 2003
                • 33

Na het lezen van bovenstaande berichten wil ik toch graag wat melden. In
                diverse berichten lees is dat gebruikers de 200 of de compressor van de 300
                inpakken in schuim om geluidsoverlast te voorkomen.

DIT IS WAANZINNIG SLECHT VOOR DE MACHINE !!!

Zowel de 200 als de compressor van de 300 is gebasseerd op een free air flow
                van achterkant naar beide zijkanten en de voorkant. Het inpakken van de machine
                zorgt voor extra warmte in de machine. Het gevolg hier van is dat de compressor zo heet
                word dat langzaam aan de coatinglaag aan de binnenkant begint los te laten. Dit komt
                vervolgens via de slangen direct in de nozzle unit terecht. Hierdoor raakt de nozzle unit
                eerder verstopt wat als gevolg heeft dat de machine gaat "spetterren" of minder
                nevel produceert.

De juiste oplossingen zijn als volgt:

voor de 300, de compresor unit in een ruimte zetten waar deze geen overlast
                veroorzaakt. De standaard meegeleverde slang is 10m.
                voor de 200, gebak meenemen voor de geluidsman en de hele dag koffie voor hem
                halen en hopen dat hij met zijn hand over zijn hard strijkt......

Voor dat ik nu het verwijt krijg dat wij in het verleden flight-cases hebben verkocht
                waarin de machine inderdaad kon werken terwijl deze ingepakt was met schuim. Dit is
                inderdaad correct. Bovenstaand probleem was toen nog bij ons nog bij de fabrikant
                bekend. Toen dit bekend werd(jun 2002) hebben wij alle mensen die dergelijke cases
                bij ons hebben aangeschafd proberen te bereiken om dit probleem uit te leggen.
                Voor degene die wij niet hebben bereikt onze excuses hiervoor.

Groetjes,

Frank Verbeek
                Sound and Light import

Exclusief importeur van:
                Adamson, Quntum Amps, Swefog, Electron

Comment

Working...