Black-Light "ontploft"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

Black-Light "ontploft"

Zojuist een 400 Watt blacklight gekocht met E40 fitting
    (showtec), en natuurlijk eerst even thuis uitproberen.
    Na zo'n 5 a 10 minuten klapte de blacklight schaal (het omhulsel) uit elkaar.

De witte lamp die erin zit bleef gewoon branden, dus ik denk dat hij te heet geworden is!

Ik heb meteen naar de zaak gebeld waar ik 'm gekocht heb en moet daar morgen even naartoe komen.

Heeft iemand hier eerder last van gehad??

Toevallig stond ik met m'n rug naar de lamp toe, op het moment dat hij klapte, moet er niet aan denken dat het 2 minuten eerder gebeurd was toen ik met m'n snufferd echt vlak voor de lamp hing, of dat dit gebeurt tijdens een feestje als hij hoog in de truss hangt (glas ligt nu bij mij thuis al enkele meters verspreid).

Alvast bedankt
    Groeten John
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2138

oftewel de spanning extreem hoog. Oftewel een zeer zware fabrieksfout.

Ik leg het op het laatste en zou daar meteen mee terug geweest zijn in de winkel en eens duchtig van men kl*ten gemaakt hebben[}]. Das goed om levenslang verminkt te blijven[V]
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Whitefarmer
      • Oct 2003
      • 1244

Ik ben intussen na wat zoeken alweer wat verder, Mij is verkocht een Discharge blacklight (showtec ordercode 82485) en volgens de catalogus blz 182-183 moet ik lamp met ordercode 80306 (ruim 1/3 van de prijs) hebben.
      Nou heeft denk ik het voorschakelapparaat de boel versjtrt.

Mochten er nog reacties komen bedankt, echter mod. van mij mag hij afgesloten worden, ik heb nl. gewoon de verkeerde lamp "gekregen/kocht"
      Morgen even kijken of ik toch m'n geld terug krijg.

Voor alle lezers let op dat je de juiste lamp bij de juiste armatuur koopt!!!

Groeten en succes allen.
      John
      Groeten John
      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')

Comment

• DJ.T
        • Nov 2002
        • 1502

Ja dat is ook wel een domme fout, maar naar mijn idee hoort een armatuur dan nog niet te ontploffen, wat als je wel met je gezicht erbij had gehangen, ik durf te wedden dat je dan op het nieuws was geweest.
        Gelukkig hebben we hier nog geen rechtszaken a la amerika, anders was je nu miljonair met: '' Alle geestelijke schade die je hebt opgelopen, als je in je eigen huis langs een lamp loopt raak je al bijna in shcok''
        We're ready to party, are you?

Comment

• driesmees
          • Apr 2003
          • 1076

en je bent ook technisch werkloos, want je gaat altijd in shock op je werk
          [CENTER] [/CENTER]

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3148

En al een paar keer beroofd, omdat je altijd alle straatlantaarns ontwijkt!

Comment

• NiTRO
              • Sep 2002
              • 677

citaat:Geplaatst door DJ.T

Ja dat is ook wel een domme fout, maar naar mijn idee hoort een armatuur dan nog niet te ontploffen, wat als je wel met je gezicht erbij had gehangen, ik durf te wedden dat je dan op het nieuws was geweest.
              Gelukkig hebben we hier nog geen rechtszaken a la amerika, anders was je nu miljonair met: '' Alle geestelijke schade die je hebt opgelopen, als je in je eigen huis langs een lamp loopt raak je al bijna in shcok''
              Correctie de lamp is ontploft en niet het armatuur, daarnaast is de klant ook zelf verantwoordelijk voor datgenen dat hij koopt. En als er een rechtzaak zou komen word dat ook hierop afgeschoven, U had beter op de lampomschrijving moeten kijken, hier staat de toepassing namelijk duidelijk als icoon op omschreven.

Maar ook de winkel had hier beter advies moeten geven, dit is zoals boven al gezegd werd niet zonder gevaar!

ciao
              ERC

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

Beetje teveel TV gekeken?
                Waarom denk je dat de omschrijvingen net zo uitgebreid zijn... juist ja, om zich in te dekken...
                Poster haalt zelf aan dat hij een lamp verkeerd heeft toegepast.
                Jammer, als je gewond geraakt was... eigen fout...
                If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• DJ.T
                  • Nov 2002
                  • 1502

citaat:Geplaatst door axs

Beetje teveel TV gekeken?

Te veel TV gekeken valt wel mee hoor.
                  Mijn oom woont in Amerika en vertelde dat er in kroegen zelfs stickers op de wc zitten dat je je hoofd er niet in moet steken omdat je dan vast kan komen te zitten, ook staat er op dezelfde sticker dat het spel water niet drinkbaar is.

Sorry maar waar gaat dat land heen dan???
                  Heeft verder dus niks met TV te maken.
                  We're ready to party, are you?

Comment

• Lupi
                    • Aug 2001
                    • 31

He heb het ook een keer gehad dat een 400w bulb ontplofde.
                    Probleem was het rroster dat voor de lamp hangt, deze stond bol dat we hem ophangde maar door warmte van de lamp sprong deze naar binnen ( Tegen de lamp aan, en ja deze was kapot ) het viel mij op dat de gun's tegen woordig worden beschermd door een steviger rooster ipv. van het gaas wat voor de eerdere modelen zat.

Comment

• Whitefarmer
                      • Oct 2003
                      • 1244

Heb intussen een nieuwe lamp gehad, ík was niet de eerste, dus partij geblokkeerd.
                      Heb nu een ander merk en werkt prima.

Allen bedankt voor de reacties en :

It's showtime

Groeten John
                      Groeten John

Comment

• movinghead
                        • Aug 2001
                        • 559

Ik ga er maar niet verder op in... maar partij geblokkeerd? Je had toch ZELF een verkeerde lamp gekocht?
                        [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• driesmees
                          • Apr 2003
                          • 1076

of ze hebben de verkeerde gegeven?
                          [CENTER] [/CENTER]

Comment

• BAJ productions
                            • Jul 2003
                            • 587

eigenlijk vindt ik dat je een lamp die anders is niet mag kunnen uitwissellen.
                            net zo als een krachtstroom stekker niet in een WCD 230 volt kan.

dit voor komt zulke dingen die toch zeer gevaarlijk zijn.

bas
                            groetjes,
                            Bas

Comment

• Whitefarmer
                              • Oct 2003
                              • 1244

Nee, even voor de duidelijkheid:

Ik had een armatuur zonder lamp (bulb), bij m'n leverancier gevraagd om een blacklight 400 W met E-40 fitting voor een armatuur met voorschakelapparaat.
                              Die heb ik gekregen, ging kapot (prod. fout ofzo) en heb nu een nieuwe, ander merk (onbekend, lamp is in armatuur geplaatst bij m'n leverancier.
                              Nu werkt alles perfect.

Ben het wel eens dat er een "hufter/dombo"proof op mag zitten.

Want ik ben slechts hobbyboer, en ik hang de gekste dingen aan elkaar( dit schreeuwt om reacties) maar dat kan ook allemaal zomaar.

bijv.:
                              XLR voor speakers (is in mijn beleving signaal plug)
                              Jack contra, elk gat waar een Jack 6.3 inpast daar gaat hij ook in.

Ik ben dan misschien dom, maar beparticulier die "thuis ook altijd de stereo aansluit" knoopt echt ALLES aan elkaar.

Zie ook de diverse topics over stereo over 1 XLR-plug, (doe ik ook jaja, ongebalanceerd, maar wel versimpeling in m'n kabelwirwar)

En ook de snerende kritieken op dit forum, ik prik er maar doorheen, want ik wil leren.

Sorry, ik raak een beetje off topic.

Sluitend met een positief geluid, ik lees bijna elke dag dit forum en leer nog elke dag.

Namens Newbie/Hobbyboer John
                              Bedankt
                              Groeten John

Comment

Working...