Lightjockey Probleem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lazy
    • Sep 2003
    • 294

Lightjockey Probleem

Ik heb een 4tal oude Clay Paky golden scan 1 bij mij thuis staan waar ik een beetje mee ben gaan experimenteren en nou heb ik ze aangesloten op Martin Lightjockey, IK heb éen personality file van een Golden scan 3 gedownload omdat er bij stond dat hij 6 kanalen dmx gebruikt, net zoveel als de golden scan 1.

Nou heb ik gemeten als ik in lightjockey de kleur bijvoorbeeld verander van de scan dat hij dan dmx kanaal 1 aanstuurd. En als ik bijvoorbeeld de pan verander dat hij dan dmx kanaal 5 aanstuurd.

Hang ik er nou echter die scan aan en ik verander de kleur dan gaat bijvoorbeeld de gobo veranderen.. P.s. de kabels zijn helemaal in orde want als ik een andere dmx tafel eraan hang komen de kanalen die ik gemeten heb overeen met de kanalen die de dmx tafel aanstuurd.

Wie kan mij helpen?? IS er misschien iemand die mij op een redelijk makkelijke manier kan uitleggen hoe ik zo'n personality file kan veranderen of zelf misschien een nieuwe kan maken...

Het probleem alleen is dat het op vrij korte termijn moet want ik wil van het weekend de scan's eigenlijk gebruiken!!

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen...
  • johan L.
    • May 2001
    • 384

Ik zou zeggen download de file van de goldenscan 1 en t moet wel werken.

En anders kan je hem ook zelf aanmaken maar daarvoor moet je ff de manual downloaden.
    Net deed ie het nog.

Comment

• Lazy
      • Sep 2003
      • 294

citaat:Geplaatst door johan L.

Ik zou zeggen download de file van de goldenscan 1 en t moet wel werken.

En anders kan je hem ook zelf aanmaken maar daarvoor moet je ff de manual downloaden.

Ik kan nergens de file van de golden scan 1 vinden....

Comment

• johan L.
        • May 2001
        • 384

heb ook even gezocht en idd wel de 2 en 3 maar kan de 1 ook niet vinden.

als het goed is staat er in de manual hoe je zelf er 1 kan aanmaken.
        je zou ook even kunnen bellen met fairlight, www.fairlight.nl
        Net deed ie het nog.

Comment

• lucken
          • Sep 2002
          • 342

De Golden scan 1 zou identiek moeten zijn aan de Golden Scan 1. De Golden scan 1 was nog zonder DMX, de 2 met DMX!

Groeten,

Luc

Comment

• cherrybay
            • Dec 2002
            • 51

Kan iemand uitleggen of een linkje plaatsen hoe ik een personality file kan aan maken voor LJ ik heb er een nodig voor de Ypoq wash thnx
            Stel niet uit tot morgen , wat je vandaag iemand anders kunt laten doen.

Comment

• Dave
              • Jan 2001
              • 757

Die van de Ypoc's is te vinden op: http://www.martin.com/service/Softwa...er/LJ/list.asp
              Net als de profiles voor vele andere lampen.
              Aan lazy: Als je me de DMX-info chart voor die goldenscans kan bezorgen, kan ik zo een profieltje maken. Je kunt het ook zelf proberen, is een kwestie van proberen bij welke waardes er wat gebeurt, en dat invullen in LJ.
              U x I = Boem.

Comment

• Lazy
                • Sep 2003
                • 294

citaat:Geplaatst door Dave

Die van de Ypoc's is te vinden op: http://www.martin.com/service/Softwa...er/LJ/list.asp
                Net als de profiles voor vele andere lampen.
                Aan lazy: Als je me de DMX-info chart voor die goldenscans kan bezorgen, kan ik zo een profieltje maken. Je kunt het ook zelf proberen, is een kwestie van proberen bij welke waardes er wat gebeurt, en dat invullen in LJ.
                Hey dave.. dank je wel voor het aanbod maar heb het ondertussen zelf al uitgevonden..

Dus ik kan verder aan de slag...

Comment

• cherrybay
                  • Dec 2002
                  • 51

Ik ben op zoek naar een personality voor een Ypoq WASH . en de file op de martin link is ook niet compleet (geen kleuren en gobos)

THNX
                  p.s Lazy waar kan ik iets vinden om zelf personalitys aan te maken , lijkt me top !! BVD

Comment

• mc hammer
                    • Oct 2003
                    • 13

Hoi Toine,

zelf maken van personality-file gaat als volgt:
                    - kies in je fixture configuration
                    een generic scanner 1 (voor scanners/yoke's met 8-bit pan/tilt en max 8 dmx-kanalen)
                    of een generic fixture 2 (voor scanners/yokes met meer dan 8 kanalen en/of 16 bit pan/tilt) Patch deze als een normale fixture.
                    - op je bureau-blad, rechtsklikken op fixture-icon, selecteer 'define fixture profile'
                    - nu kom je in een venster met een aantal tab-bladen die redelijk self-explaining zijn, bv bij het tab-blad pan&tilt kan je de kanalen invoeren voor die je fixture nodig heeft daarvoor, zo ook voor de andere functies..

Veel succes!

Groet,

Mark..
                    p.s.: je kan ook een (niet-martin!)- personality kiezen (ipv generic scan/fixture) die er op lijkt en deze aanpassen...
                    bv golden scan 2 en deze aanpassen als er kanalen niet kloppen..
                    Op verzoek van de gebruiker is het profiel niet meer actief.

Comment

• cherrybay
                      • Dec 2002
                      • 51

THNX Mark , ik ga eens proberen.

Comment

• merlinos
                        • Dec 2003
                        • 5

ik d8 dat scans dmx 1-6 waren

Comment

• SpaceyDeeJ
                          • Sep 2001
                          • 876

citaat:Geplaatst door merlinos

ik d8 dat scans dmx 1-6 waren
                          Uhm, mis ik nu wat of is de vraag echt uhmn, hoe zeg je dat ? je hebt de klok horen luiden maar je weet niet waar de klepel hangt ?

Van harte welkom op dit forum, als je een vraag stelt, zorg ervoor dat je eerst eens hebt lopen zoeken via de Search functie. Dat zal een hoop commentaar schelen.

Als ik je vraag/opmerking goed begrijp, moet jij nog wat meer leren van DMX. Een scan of een movinghead (categorie Intel.Fixture )kan meerdere kanalen gebruiken. Echter geef je vaan op het apparaat alleen het start adres aan en het app nummert dan automatisch door.

Dus als een scan 4 kanalen gebruikt, en je wil hem op kanaal 11 laten beginnen, is het eerste kanaal, dmx 11, het tweede kan.12 etc. Het eerst volgende apparaat stel je dan in vanaf bijv, kan. 15.

Got it ?
                          cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

Working...