Geni scans, is het wat?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stefke
    • Sep 2003
    • 259

Geni scans, is het wat?

Hello,

In dit forum ben ik een newbie, maar hoop dat niet lang te zijn.

Ik kan voor een leuke prijs 4 Geni scans aankopen. ongeveer 4 jaar oud, maar liggen ondertussen al bijna 3 jaar op een kamer zonder gebruikt te worden.

zijn van een danscafe, maar zijn uit de lightshow gehaald vermits enkele van de motoren stuk zijn. (slecht onderhoud en waarschijnlijk vol stof)

Zijn Geni scans idd zo snel stuk of valt het bij correct behandelen nogal mee?

Zijn die motoren kostelijk om te herstellen?

er zit geen DMX sturing bij, ik dacht hiervoor aan de mastermind 64 of andere budget DMX sturingen die meer kunnen?

Graag enkele reacties
    ah zo dan
  • Lazy
    • Sep 2003
    • 294

Ik heb zelf ook 6 van die scan's...

Geni nimbus 2

Het zijn aardige scan's en bij mij zijn ze nog niet kapot geweest..
    Komt vrij veel licht vanaf en voor beginnende scan's hele leuke dingen..

Maar wat vragen ze er nog voor, die dingen worden namelijk al een tijdje niet meer gemaakt dus erg veel zijn ze niet meer waard..

Comment

• Rudy Vorstenbosch
      • Jun 2001
      • 1429

Daarbij kan ik melden dat alle spareparts (reserve onderdeen) nog steeds goed te krijgen zijn.
      En zijn zeker goed betaalbaar.

Om welk type gaat het hier?

SuCCeS

Comment

• Stefke
        • Sep 2003
        • 259

Vraagprijs is €75 per stuk.

Ik weet niet juist welk type het is, maar op uitzicht lijken het wel de Nimbus te zijn. zijn nogal grote bakken.

Ik moet ook nog eens testen hoeveel motoren stuk zijn, ik veronderstel dat ze niet allemaal eruit liggen.

Wat kost zo'n motor en waar zijn ze te vinden?

Alvast bedankt voor de antwoorden hierboven
        ah zo dan

Comment

• xtof
          • May 2003
          • 19

als je "spareparts" nodig hebt kan je in Belgie naar BEGLEC bellen.
          Ik heb een paar oud geni effecten (Quattro enz...) en ik heb geen probleem gehad om motoren bij hem te krijgen
          Excuseer als ik foutje doet maar ik ben franstalig.

Comment

• Gerrit Hurkens
            • Dec 2000
            • 252

Misschien heb je dan ook nog het geluk dat de contacten vervuild zijn en die dingen na een schoonmaakjob weer goed funktioneren.

Voor veel budget en midrange scans (ook de top line) geldt: Zolang je ze goed onderhoudt en met voorzichtigheid behandeld gaan ze lang mee. Een scanfabrikant verkoopt toch geen scans die na een maand of 2 kapot kunnen gaan. Tenminste, ik denk dat dat niet het streven is van de fabrikanten.

Ik heb al veel goede budgetscans kapot zien gaan door slecht vervoer (flightcase waarin de scan ook echt goed stevig vastzit helpt echt!!!). Vervoer is echt erger dan je denkt.
            \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

Working...