Simpele vraag: gebruiken jullie ze standaard, of maken jullie ze zelf altijd nog maar eens aan, om er zeker van te zijn dat je jou instellingen hebt.
Voorbeeldje: ik werk regelmatig met 518 scans & 400 colors. Nu hebben de fixture files van onze tafel (Zero88 LeapFrog) de vervelende eigenschap dat het shutter kanaal van de colors niet onder hetzelfde wieltje zitten als shutter (strobe) van de scans. Oftewel: lastig werken
. Heb het nog niet gedaan, maar ben wel van plan om die dus even aan te passen aan mijn wensen, zodat het altijd gelijk is. Diskette altijd mee; en klaar is kees.
Maar dan: hoe werk je als je andere spots gaat inhuren? Onze scans staan zo dat "home" 128-128 levert, maar met dimmer = 100%. Ik snap niet precies waarom dat is, dimmer 0% lijkt me een stuk makkelijker aangezien je home meestal even snel als "troubleshooter" gebruikt nietwaar? OKe; met programmeren is 100% dan misschien weer makkelijker. Valt voor beiden iets te zeggen. Iig is het wel eens voorgekomen dat een andere spot (MH was het toen) wel een dimmer 0% in de file had; niet echt al te handig dus. Ga je dan van tevoren dat soort dingen bekijken; of gaat er altijd een laptop mee om alsnog dat soort parameters te veranderen?
Voorbeeldje: ik werk regelmatig met 518 scans & 400 colors. Nu hebben de fixture files van onze tafel (Zero88 LeapFrog) de vervelende eigenschap dat het shutter kanaal van de colors niet onder hetzelfde wieltje zitten als shutter (strobe) van de scans. Oftewel: lastig werken
. Heb het nog niet gedaan, maar ben wel van plan om die dus even aan te passen aan mijn wensen, zodat het altijd gelijk is. Diskette altijd mee; en klaar is kees.Maar dan: hoe werk je als je andere spots gaat inhuren? Onze scans staan zo dat "home" 128-128 levert, maar met dimmer = 100%. Ik snap niet precies waarom dat is, dimmer 0% lijkt me een stuk makkelijker aangezien je home meestal even snel als "troubleshooter" gebruikt nietwaar? OKe; met programmeren is 100% dan misschien weer makkelijker. Valt voor beiden iets te zeggen. Iig is het wel eens voorgekomen dat een andere spot (MH was het toen) wel een dimmer 0% in de file had; niet echt al te handig dus. Ga je dan van tevoren dat soort dingen bekijken; of gaat er altijd een laptop mee om alsnog dat soort parameters te veranderen?

Comment