Lanbox LCX en LCM

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • werke027
    • Nov 2003
    • 1

Lanbox LCX en LCM

Ik ben op zoek naar technici die werkervaring hebben met de lanbox lcx en/of lcm en die mij daarover wat ervaringen willen meedelen. In mijn theater zijn wij op zoek naar een vervangende lichttafel en ik ben erg gecharmeerd van de LCX, met name door de prijs. Maar alles staat of valt in deze techniek met de kwaliteit van de bijgeleverde software, LCEdit+. En juist daar zou ik graag meer over weten. De stabiliteit, de bekende (of onbekende) bugs, de flexibiliteit etc.
  • johan L.
    • May 2001
    • 384

Er zijn hier diverse topics over geweest, en redelijk wat over besproken,

Ik zou zeggen UTFS

Ps. ik vind het voor t geld een top kastje, maar zoek gewoon even en lees die dingen daar worden de voor en nadelen over besproken. en vergelijkingen met andere opties enzovoorts
    Net deed ie het nog.

Comment

• LuxProDeo
      • Feb 2003
      • 245

citaat:Geplaatst door werke027

Ik ben op zoek naar technici die werkervaring hebben met de lanbox lcx en/of lcm en die mij daarover wat ervaringen willen meedelen. In mijn theater zijn wij op zoek naar een vervangende lichttafel en ik ben erg gecharmeerd van de LCX, met name door de prijs. Maar alles staat of valt in deze techniek met de kwaliteit van de bijgeleverde software, LCEdit+. En juist daar zou ik graag meer over weten. De stabiliteit, de bekende (of onbekende) bugs, de flexibiliteit etc.
      Ben een tevreden gebruiker van de LanBox LCM, wordt momenteel gebruikt voor een theatertournee, als eigen lichttafel van de productie voor in de theaters waar geen Compulite beschikbaar is (de LanBox is leuk, maar heb ook een floppy voor de Compulite en kan daar veel sneller mee werken).

Ik draai LcEdit op een laptop met Win98 SE, en zo min mogelijk extra ballast, maar bijvoorbeeld wel Word, Excel, Acrobat Reader, VoloView, zodat de laptop op reis nog wel voor meer dingen gebruikt kan worden. Dit is zonder meer een stabiele setup. Voordeel van de LCM is dat je een standaard tv/video afstandbediening als backup controller kunt gebruiken (Play = Go), mocht je computer toch onverhoopt tijdens een show crashen. LcEdit is er ook voor de Apple, dit zal vast stabieler zijn (denk ik, nooit met LcEdit voor de Mac gewerkt).

LcEdit is een werkbaar programma, maar heeft wel een interface en een programmeer filosofie die nogal afwijkt van de meeste lichttafels (mijn referentie: alles van Compulite, ETC Express, Strand 300/500). Ben wat de veelgebruikte functies voor conventioneel licht betreft nog niets tegengekomen wat uiteindelijk niet kon, maar sommige dingen werken wat omslachtiger dan anderen (split fades maken gaat bijvoorbeeld nogal omslachtig, je moet 2 standen maken van een stand die je een verschillende time in en out zou willen geven, dat soort dingen).

Wat doen jullie in je eigen theater? Als het een ontvangend theater voor reisvoorstellingen is dan zou ik wel twee keer nadenken voor je een LCX neerzet, het is toch een vrij onbekend ding dus je zult vaak & veel moeten operaten voor bezoekende producties, LcEdit is goed te leren maar niet bepaald intuitief.

De LanBox is een goed ding voor wat het is, en heel erg betaalbaar, maar bedenk dat hij niet bedoeld is als surrogaat hands-on regietafel, en dat ga je merken als je hem daar wel voor wilt gebruiken.

Je kunt LcEdit trouwens downloaden, en via internet inloggen op een LanBox LCX die op het kantoor van CDS staat (de LCX heeft ethernet - TCP/IP), op die manier kun je de software eens uitproberen.

En er is inderdaad al meer over geschreven op het forum, zoek en gij zult vinden.

LuxProDeo

Comment

Working...