Avolites Pearl Cursus

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Voor jou geldt ook; waarom ?? Stel nou dat jij de Avo Pearl kent, dan doe je er vervolgens niets mee, en vergeet je alles binnen 3 maanden... Zinloze actie dus ! Ga lekker bij een PA-bedrijf uit de buurt aan het werk, leer wat opbouwen afbreken is en hoe een lichtplan met conventioneel licht eruit ziet. Hierna zul je binnen zo'n bedrijf vanzelf groeien naar een positie waarbij de Pearl handig wordt. DIT is het moment om dat apparaat te gaan leren, nu nog zeker niet...
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• driesmees
      • Apr 2003
      • 1076

citaat:Geplaatst door AJB

Voor jou geldt ook; waarom ?? Stel nou dat jij de Avo Pearl kent, dan doe je er vervolgens niets mee, en vergeet je alles binnen 3 maanden... Zinloze actie dus ! Ga lekker bij een PA-bedrijf uit de buurt aan het werk, leer wat opbouwen afbreken is en hoe een lichtplan met conventioneel licht eruit ziet. Hierna zul je binnen zo'n bedrijf vanzelf groeien naar een positie waarbij de Pearl handig wordt. DIT is het moment om dat apparaat te gaan leren, nu nog zeker niet...
      Dit probeer ik al te doen, ik kan waarschijnlijk in de grote vakantie(duurt nog wel lang:S) bij een PA bedrijf gaan werken, 1 nadeel, het ligt een eind van bij me thuis, niemand werkt bij een PA bedrijf in de buurt van Lokeren, Oost VLaanderen, Belgiƫ?

Ook ben ik reeds werkzaam bij de plaatselijke toneelvereninging, waar ik misschien dit jaar de belichting mag doortikken.()

Daarnaast ga ik ook af een toe mee naar een fuifje voor de belichting,

Dus momenteel ben ik wel vrij bezig met licht en met hogerop klimmen.

Veel Dank voor je reactie,

Dries Mees
      [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Jasper-Lichtbron
        • Jun 2001
        • 2155

citaat:Geplaatst door driesmees
        Dit probeer ik al te doen, ik kan waarschijnlijk in de grote vakantie(duurt nog wel lang:S) bij een PA bedrijf gaan werken, 1 nadeel, het ligt een eind van bij me thuis, niemand werkt bij een PA bedrijf in de buurt van Lokeren, Oost VLaanderen, Belgiƫ?

Ook ben ik reeds werkzaam bij de plaatselijke toneelvereninging, waar ik misschien dit jaar de belichting mag doortikken.()

Daarnaast ga ik ook af een toe mee naar een fuifje voor de belichting,

Dus momenteel ben ik wel vrij bezig met licht en met hogerop klimmen.
        In de grote vakantie... dat duurt nog even ja! En voor die tijd werk je dus blijkbaar niet op een Pearl? Hou dat geld dan lekker in je zak man, en ga die cursus na je vakantie doen als daarin is gebleken dat je het talent wel in huis hebt om er iets moois mee te gaan doen; pas dan kun je alle features van je tafel goed gebruiken!! Als je voor die tijd er niet zoveel aan hebt zou ik het echt niet doen, zonde van je tijd en zeker van je geld; probeer eerst eens wat live ervaring op te doen; de basics zijn toch wel te begrijpen zonder een hele cursus.

Comment

• Lazy
          • Sep 2003
          • 294

Nou een dezer weken komt een de Paerl een weekje bij mij te staan en ga ik met iemand van popcentrum 013 uit Tilburg even lekker prullen met de tafel, maar ben nog steeds op zoek naar iemand die met mij de cursus gaat volgen...

Comment

• delighted
            • Jul 2003
            • 420

Als je denkt na zo'n cursus operator te zijn, ben je pas ECHT naief bezig...
            OK, is inderdaad voor een hoop mensen niet weggelegd. Een hoop mensne zullen nooit echt operator worden, maar altijd in de categorie "Amateur"blijven hangen. Maar voor de talentjes onder ons zou dit wel weggelegd kunnen zijn.

citaat:Men vergeet vaak dat een moving-light operator meer moet kunnen dan knopjes indrukken, en zoals showtechniek terecht aangeeft, dit leer je niet op een cursus. Wat ik niet met showtechniek eens ben is de stelling "met 2 moving heads en wat dimmers" gaan kloten. Heel belangrijk bij het operaten is namelijk het denken in 'blokken'en groups. Dit valt heel moeilijk aan te leren op een tweetal macjes...
            Helemaal mee eens. Als je als operator eenmaal weet hoe je hoort te programmeren dan maakt het eigenlijk niet meer uit op welke tafel je dat doet. Je moet alleen ff weten hoe de knoppen op die specifieke tafel heten, en waar ze zitten.

citaat:Wat ik mensen die vragen om een uitleg Pearl allereerst altijd vraag is; waarom ? Waarom heb je dit nodig, en wanneer denk je het te gaan toepassen in real life. Teveel kom ik jongens tegen die denken dat een pearl-cursus een volgende carriere stap is...
            Is een gok, maar soms moet je je nek uitsteken om verder te komen. Heeft bij mij erg goed gewerkt.

citaat:
            Vraag een collega om uitleg en draai eerst een basis-top40 bandje met zo'n tafel. Wil je serieuze getimede shows gaan draaien, verdiep je je op dat moment in de theater-sequences. Probeer de volgorde aan te voelen, dan zul je nooit onzinnige cursussen gaan lopen volgen...
            En dat is nu net een onderdeel dat heel slecht in de handleiding staat beschreven.

Comment

• moordgriet
              • Mar 2003
              • 10

PA bedrijf in de buurt van lokeren ? Probeer ALC eens, een van de grotere en gevestigd in Lokeren

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

Delighted,

Dat van die theatersequence ben ik volledig met je eens, idd waardeloos beschreven. Men heeft nu een aparte handleiding daarvoor, maar de functie op zichzelf zuigt uberhaubt Maar de Pearl is ook niet geschikt voor echte theater dingetjes. Bandje kan nog wel, maar daarna moet je echt richting compulite, hog of grandMA (my favorite)

Moordgriet, hele fijne tips maar ALC rekent ook 1500 euri voor lichtcursussen...

allemaal het allerbeste,

grtz. AJB
                Arvid Buit

Comment

• soundproducer
                  • Nov 2003
                  • 1

Hey,

waar kun je die cursus volgen. Ik heb wel interesse, maar alleen weet ik niet waar het ligt.

groetjes Jerry[8D]
                  J.Lehmann

Comment

• delighted
                    • Jul 2003
                    • 420

Dat van die theatersequence ben ik volledig met je eens, idd waardeloos beschreven. Men heeft nu een aparte handleiding daarvoor, maar de functie op zichzelf zuigt uberhaubt
                    Helemaal mee eens.

citaat:
                    Maar de Pearl is ook niet geschikt voor echte theater dingetjes. Bandje kan nog wel, maar daarna moet je echt richting compulite, hog of grandMA (my favorite)
                    De compulite valt bij mij sowieso al af als er meer dan 2 bewegende units in de show zitten. Want om nou te zeggen dat het echt lekker programmeert.... Geef mij inderdaad ook maar een Hog II(I) of een GrandMA, alhoewel mijn voorkeur dan toch uitgaat naar de Hog, maar dat is een andere discussie []

Comment

• AJB
                      • Jul 2003
                      • 2289

Ik durf toch echt wel te beweren dat de GrandMA meer kan, stabieler is en goedkoper is dan de HogII EN III ! Uiteraard heeft elke computer extra kenmerken en een eigen programmeer wijze, maar puur op kwaliteit wint de GrandMA overduidelijk ! Vind de penny&giles faders van de hog wel altijd erg lekker schuiven [:I] Maar ja, die van de GrandMA zijn gemotoriseerd, en de computer is tevens uitgerust met massa's executor buttons waardoor ook rock&roll eenvoudiger wordt ! Maar goed, als je niet overtuigd ben nodig ik je uit om een keer langs te komen op klus Delighted, dan babbelen we ff verder over de kwaliteiten van diverse tafels

grtz AJB
                      Arvid Buit

Comment

• Wiggalowile
                        • Nov 2003
                        • 34

Delta in Lokeren ?

Over het al dan niet leren van die Pearl
                        Het zal al gemakelijk zijn voor die toneelvereniging dat je al een sturing kent en dus DMX al weet ik niet of die wordt uitgelegd op die cursus.
                        Zogauw je een beetje bekent ben in het plaatselijke jongerenmilieu wordt je nogal gemakelijker links en rechts gevraagd om hier en daar kleine sturingen te bedienen van daar uit kan je al snel verder bouwen.
                        *** created light so in a way were just advertising ***.

Comment

Working...