Storing T4

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eXact
    • May 2002
    • 76

Storing T4

Hey,

Ik heb een keer sluiting gemaakt door met 1 kabel van de ingang naar uitgang te gaan. ( ja ik weet het was heeeel DOM) Sinds dien werkt hij een btje vreemd. Als ik nu een dmx apparaat op uitgang van T4 zet dan werkt hij niet zoals het moet. Lichtsterte word heel matig en besturing werkt nauwelijks. Als ik een T4 erachter plug dan werkt de 2de balk wel maar in die ene waar ik toen een keer een sluiting in heb gemaakt werken de uitgangen niet. De gestoorde balk geeft wel aan dat er een dmx signaal binnenkomt en met een btje slingeren met XLR van de uitgang stuurt hij het signaal door naar ander T4.

Heeft dit allemaal mee te maken of is dit een samenloop van los contact en een sluiting die ik heb gemaakt? En wat kan ik kapot hebben gemaakt door deze sluiting?

• EP Woody
    • May 2001
    • 795

Volgens mij sloop je niks, zolang je maar een nette kabel hebt die precies 1 op 1 is. De ingang en uitgang zitten aanmekaar doorgekoppeld, intern.

Maarwaarom hij niet goed zou werken kan ik je niet zeggen.

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3148

Voorzichtig open maken (wel eerst loskoppelen van het lichtnet) en dan ff kijke naar de contactjes. Voornamelijk in de buurt van waar je zegt sluiting the hebben gemaakt.
      Als je niks tegenkomt, gewoon terugbrengen en onschuldig kijken. Doen alsof je m niet hebt opengemaakt en zo. "Ineens deed ie ut nie meer!"

Comment

• Joost van Ens
        • Jan 2001
        • 628

Al een total reset geprobeert? wil nl. vaak helpen bij de meest rare storingen bij de t4.

groeten

Comment

• eXact
          • May 2002
          • 76

Resetten helpt ook niet. Ik denk zelf dat er een IC is opgeblazen, maar wie kan mij vertellen welke ik heb geen bouwtekeningen en kan ze niet op internet vinden.

Want de T4 werkt wel als je niks op uitgangen aansluit. Ik wil toch graag de uitgang weer heel hebben. Dus wie weet er iets vanaf??

Comment

• Reemski
            • Dec 2001
            • 690

Resetten is wel een optie inderdaad..

Maar even voor mezelf. Kan je nog eens uitleggen wat je precies gedaan hebt?? Na je verhaal 5 keer gelezen te hebben snap ik het nog niet..

Bij normaal gebruik kan je met geen mogelijkheid een slechte combinatie maken waardoor kortsluiting het gevolg is..

Of het je zitten klooien?

Comment

• timescape
              • Oct 2002
              • 328

Misschien stomme opmerking, maar kan het niet je DMX-kabel zijn ? Bij ons een keer voor een hoop ergernis gezorgd. Lengte van 12 meter truss vol met parren (en de rest), en niks reageerde echt op de controller. Na heel veel bellen voor een andere controller, toch ook maar eerst de kabels nagekeken.(1 voor 1 vervangen dus) Hierna probleem opgelost....
              Wie weet ?

Groeten Jeroen

Comment

• keenoncoolstuff
                • May 2003
                • 695

citaat:Geplaatst door timescape

Misschien stomme opmerking, maar kan het niet je DMX-kabel zijn ?

Dat lijkt me sterk, omdat hij zegt dat een 2e bar (in serie, dus het signaal zou door dezelfde "kapotte" kabel gaan) wel fatsoenlijk werkt...

Greetz, Rob.
                All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• sussudio
                  • May 2001
                  • 534

citaat:Geplaatst door eXact

Ik heb een keer sluiting gemaakt door met 1 kabel van de ingang naar uitgang te gaan.
                  De in- en uitgang zijn al intern al 1op1 aan elkaar gekoppeld, dus als je dat extern ook nog eens doet is er echt niks aan de hand hoor.

citaat:
                  Als ik nu een dmx apparaat op uitgang van T4 zet dan werkt hij niet zoals het moet. Lichtsterte word heel matig en besturing werkt nauwelijks. Als ik een T4 erachter plug dan werkt de 2de balk wel maar in die ene waar ik toen een keer een sluiting in heb gemaakt werken de uitgangen niet. De gestoorde balk geeft wel aan dat er een dmx signaal binnenkomt en met een btje slingeren met XLR van de uitgang stuurt hij het signaal door naar ander T4.
                  Alles wijst op een los of slecht contact. Voor de zekerheid doe je natuurlijk toch eerst even een reset van je T4, maar eigenlijk neem ik aan dat je dat als eerst al geprobeerd hebt ? Daarna begin je met je kabels te controleren. Als dat niets oplevert, dan schroef je de XLR-bussen uit je T4 en vervang je die slappe plastic dingetjes door fatsoenlijke Neutrik busjes. Daarmee sluit je direct slechte soldering en slechte contacten uit. Doet ie dan nog vreemd, dan ga je kijken naar de draadjes die van de XLR-bussen naar de printplaat lopen.

Helpt dit allemaal niet, dan zou ik de printplaat vervangen. Laten fixen valt namelijk in de meeste gevallen veel duurder uit.

Drive-in Discoshow Sussudio
                  Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.

Comment

• eXact
                    • May 2002
                    • 76

Ten eerste kabels zijn goed!!! Ik kan zovaak resetten als ik wil, er veranderd niks.

Het probleem kreeg ik doordat ik dus de in- en uitgang met elkaar heb verbonden. Maar goed je kunt dus geen sluiting maken op die manier zoals jullie zeggen.

Als ik alleen de ingang gebruik werk hij perfect! Maar als ik nu wat op de uitgang aansluit, geeft hij wel aan dat er dmx signaal binnenkomt maar de kanalen werken dan niet meer. Op die uitgang zet ik dan een volgende T4 op. Die onvangt ook een dmx signaal maar daar werken dan de kanalen ook niet van. Dus het signaal komt wel goed over. Maar je kunt de kanalen weer niet bedienen.

Dus het moet een probleem zijn van de uitgang!!! Maar waarom hij dan wel kan zien dat er een dmx signaal binnenkomt maar dan niet reageerd vind ik vreemd. Dus er moet dan denk ik een IC ofzo kapot zijn omdat de t4 helemaal uitvalt als ik iets op de uitgang zet. Of zie ik het verkeerd???

Hoop dat het zo iets duidelijker is. Ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen[:I]

Comment

Working...