Welke gereedschappen voor een Freelance Technicus?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tiemen
    • Dec 2001
    • 944

citaat:
    Ook van levensbelang:
    - Recente personality disks van avolites tafels, mocht je er een tegen komen met een oude fixture library ...
    - Hetzelfde voor de Wholehog

Voor scancommander klussen: een map met de belangrijkste merken en types met vermelding van DMX instellingen om snel een user-scan aan te maken.

Vliegen is de meest milieuvervuilende manier van reizen.
    Het gaat toch over wat een freelance technieker bij zich moet hebben? En ik ken nog geen freelancer die een eigen lichttafel meebrengt...Als er licht hangt, dan wordt de tafel daar meestal door dezelfden bijgezet, dus ik versta niet waarom je dan nog zelf dmxvalues nodig hebt, of andere fixturelibraries...

Markske

Comment

• JeroentjE
      • Oct 2000
      • 197

Het gaat hier helemaal niet om het meebrengen van een eigen tafel ?!?!!

Kom je wel achter als je echte klussen met echte tafels mag gaan doen .. blabla ..

Nigel Tufnel: "Eleven. Exactly. One louder."
      Marty DiBergi: "Why don't you just make ten louder and make ten be the top number and make that a little louder?"
      Nigel Tufnel: [Pause] These go to eleven."

Comment

• Tiemen
        • Dec 2001
        • 944

citaat:
        Kom je wel achter als je echte klussen met echte tafels mag gaan doen .. blabla ..
        Mhm, flamen noemen ze dat. En het gaat daar wel over... Als er fixtures hangen staat er een tafel bij, en geen enkele freelancer haalt zo maar effe zn eigen tafel uit de auto. Dus waarom heb jij dan die dmxtables of whatever nodig? Ik mag dat toch vragen? Als iemand je vraagt waarom je een multimeter meehebt kan je toch ook rustig uitleggen dat dat is om spanning te meten voor je alles aansluit... En nee, ik doe alleen maar licht met Lego en Duplo tafels, de echte tafels mag ik nog niet aankomen.

Markske

Comment

• JeroentjE
          • Oct 2000
          • 197

Het gaat hier helemaal niet om het meebrengen van een eigen tafel ?!?!!

Je praat over dingen waar je geen kennis over hebt! Waar het om gaat in mijn eerste bericht; diskettes waar ontbrekende lampen opstaan wanneer een tafel wat oudere software heeft, en ja, elke freelance lichtman die echte klussen met echte tafels doet (flamen of niet) heeft die bij zich!

In dit, en voorgaand bericht, staat niets meer dan in mijn eerste bericht dus snap eerlijk gezegt niet wat het probleem is .. ?

Marty DiBergi: "Why don't you just make ten louder and make ten be the top number and make that a little louder?"

Comment

• Tiemen
            • Dec 2001
            • 944

Je moet niet zo roepen, ik ben niet doof hoor.

Het gaat over freelancers...Dus al het materiaal is geleverd, inclusief de tafel. Dus als een lichtfirma nu een tafel en spots levert, dan gaan ze wel gezorgd hebben dat die spots op die tafel werken. Mijn vraag dan was heel simpel, waarom heb je al die dingen dan nog nodig? Je hebt nu al geroepen dat ik er niets van kan, dat ik niets zeg, dat ik geen echte klussen doe, dat ik er geen kennis van heb, maar kan je nu niet gewoon simpel en rustig, antwoorden waarom je dat nodig hebt?

Markske

Comment

• JeroentjE
              • Oct 2000
              • 197

Tuurlijk;

citaat:mocht je er een tegen komen met een oude fixture library ...
              Staat in mijn eerste post, zegt genoeg lijkt me ..

PS: is echt niet vanzelfsprekend dat alles voor mekaar is als je de kist open trekt. Wat als door drukte de lichttafel van een andere verhuurder afkomt bijvoorbeeld? Als je voor bedrijven met een groot inventaris werkt is het helemaal niet vanzelfsprekend altijd dezelfde spullen bij te hebben uiteraard ..

Comment

• FiëstaLj
                • Oct 2000
                • 2068

Ik heb die dingen ook altijd bij me (voor de hog dan niet... zulke klussen doe ik nog niet) maar wel dmx lijsten voor de meest voorkomende merken, etc..

Maar wij hebben LEM, bezoek de site
                Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Destroyer
                  • Apr 2002
                  • 87

Heb al die diskettes ook altijd bij me. Ook de Avolites personality cache-builder zit standaard op m'n laptop die altijd meegaat. Je weet maar nooit. Je tafel zou maar crashen en de diskettes van het verhuurbedrijf zijn nergens te vinden?

En ook freelancers worden wel eens met wat eigen apparatuur ingehuurd, laat ik het zo zeggen; ik wel.

Comment

• Roland
                    • Jan 2001
                    • 480

Er zijn genoeg Freelancers die hun eigen tafel mee nemen. Vaak is het lichtplan van te voren al besproken en hebben zij al verschillende programmatjes thuis gemaakt.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Comment

Working...