huwelijk van de showmaster 24 en de scanmaster 2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sussudio
    • May 2001
    • 534

DMX-in is inderdaad puur voor het copieren van shows uit een andere scanmaster.

Je hebt 2 opties:
    1. Een losse DMX Merger kopen
    2. Een andere tafel kopen voor intelligent + parren

Wat MAC zegt klopt deels: DMX is een bus, maar op die bus mag slechts 1 bron zijn, dus helaas niet zoals bij Ethernet meerdere bronnen die middels collissiondetection bepalen wie er over de lijn mag schreeuwen.
    Drive-in Discoshow Sussudio
    Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.

Comment

• Reemski
      • Dec 2001
      • 690

Showtec (en co ??) hebben nu wel een hele goedkope merger. Misschien iets om naar te kijken?

Comment

• Joost van Ens
        • Jan 2001
        • 628

Ik heb sinds een paar weken, omdat ik het zat was voor kleinere shows 2 dmx lijnen te moeten trekken, zo'n showtec dmx merger. En ik moet zeggen, bevalt perfect en werkt uitstekend. Kost trouwens ook erg weinig. 1 nadeel, er zit een heel irritant superfel blauw ledje op wataangeeft dat het apparaat voeding heeft. Maar daarvoor hebben we gaffa.

Ik denk dat dit gewoon een goede betaalbare optie voor jouw probleem is.

groeten

Comment

• wz productions corijn
          • Oct 2003
          • 18

das goed waardeloos dan... hoe duur is zo'n merger? en wat doet het precies?

Comment

• Reemski
            • Dec 2001
            • 690

Zo'n 120 Euro.
            Precies wat jij wilt.

Comment

• wz productions corijn
              • Oct 2003
              • 18

dus zo'n ding voegt 2 dmx lijnen samen en stelt een nieuwe lijn samen volgens het principe hoogste waarde telt?

Comment

• Reemski
                • Dec 2001
                • 690

The unit has 3 modes:

HTP (High Take Precedence) In this case you can use two similar desks with the same adressing on one line. The DMX channel with the highest value has priority.

Back-up mode. The unit is connected to two DMX desks. Channel A has
                priority. Once channel A fails or has no DMX channel B takes over the show

Merge mode. Two desks can be merged on one line. E.g. you can run a scene setter and DMX operator on one line. The Scene Setter will operate on channel 1-96 and the DMX Operator will have the channels 97 and higher. These positions can be freely adressed by the dip-switch

Comment

Working...