Showtec Laserscan

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

Showtec Laserscan

Wat zijn jullie meningen cq ervaring over de Showtec LaserScan?
    http://www.licht-geluid.nl/winkel/Ar...asp?id=HL30965

is dit voor de prijs een mooi apparaat?
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

Tsja ik vind er niks aan, koop dan een spookyblue daar zijn de figuren nog een beetje mooi van..
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Controller
      • Apr 2002
      • 745

citaat:Geplaatst door FiëstaLj

Tsja ik vind er niks aan, koop dan een spookyblue daar zijn de figuren nog een beetje mooi van..
      Maar wat is er mis mee dan?
      Hoe is de lichtsterkte/ veiligheid en wat voor figuren zijn er. Ik kan namelijk nergens meer info vinden over dit product.

Showtec heeft volgens mij geen site.
      of is dit een OEM laser?

Comment

• ljanton
        • Sep 2003
        • 373

wat betekent een OEM-laser ??

greet's ljanton

Comment

• lj djcenter
          • Jul 2003
          • 148

met oem bedoelen we. ZOals jb- sytems de cmx24, dmx 192a heeft botex of showtec hetzelfste onder andere naam, Hetzelfste mee scanners, movingheads en dergelijke

greetz tom
          Maak daje mee u klikken en klakken van die truss zijt

Comment

• driesmees
            • Apr 2003
            • 1076

het "scanner" van lasers vind ik niet echt mooi, slechte ervaringen mee.
            [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Michael
              • Nov 2002
              • 643

OEM = Original equipment Manufacturer. Een oem produkt wordt door een farikant gemaakt en andere bedrijven cq merken zetten er dan hun sticker op zoals bijvoorbeeld: Showtec, DAP, JB-systems, Reloop, Omnitronic, Mc Crypt, enz....

De laserscan is een leuk idee maar voor dat geld betwijfel ik of ze er ook een fatsoenlijke laserscanner voor gemaakt hebben.

Comment

• Controller
                • Apr 2002
                • 745

Je ziet wel steeds meer van die laserscanner verschijnen. Onlangs heeft medialas er een voor ongeveer dezelfde prijs uitgebracht.

Maar wat zijn nou de voordelen van een laserscanner of lasermovinghead?

Je zal toch voornamelijk 1 punt aan houden voor tunnels/waaier/golven ed.

Comment

• Michael
                  • Nov 2002
                  • 643

Bij een laserscanner heb je wel de mogelijkheid om die tunnel/waaier/enz... op verchillende plaatsen in de zaal weergeven. Mij lijkt het dan wel handig een mh te pakken dan. Dat geeft je gewoon de meeste mogelijkheden. Zoiets als de spoetnik van medialas[?], Een scanner lijkt mij niet zo erg interessant.

Comment

• Controller
                    • Apr 2002
                    • 745

Maar een scanner is sneller als een MH.

Hoe lang gaat zo'n diode eigenlijk mee?

Comment

• Marciej
                      • Nov 2003
                      • 45

Bij deze scan zijn opzich niet veel figuren mogelijk, op de foto ziet het figuur op de grond er nou niet bepaald aantrekkelijk uit. Opbrengst is ook gewoon 30 mW, diode gaat wel zeer lang mee. Maar voor dit geld had ik toch wat anders leuks gekocht.
                      Als je twijfelt tussen scan of MH, ga dan altijd eerst kijken in wat voor ruimte(grootte, hoogte enz) je het ding op gaat hangen. Persoonlijk kies ik altijd sneller voor een MH, VEEEL meer berijk dan scan.
                      Een zeer snel bewegende laserstraal uit een scan word rommelig(zie foto), kan je ook gewoon kleur groen gebruiken bij normale scan en gobo's mega snel shaken/roteren(geeft nog meer lichtopbrengst ook)
                      Voor een paar honderd euro meer had ik gewoon een spooky gekocht, Vind ik echt een masterlijk apparaatje.[]
                      Smile, you on TV!

Comment

Working...