Blacklight TL hoe werkt dat?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • budelzwart
    • Oct 2003
    • 3

Blacklight TL hoe werkt dat?

Ik heb een gewoon TL-armatuur met een gewone witte TL gekocht en wil daar in een Blacklight TL doen. Maar nou doet de blacklight TL het niet, de starter probeert wat maar verder komt er geen licht uit.
    Net nieuw gekochte Blacklight TL stuk? of zie ik iets over het hoofd waarom dit niet werkt? Verkeerde starter? of kun je geen Blacklight TL in een gewoon TL-armatuur stoppen?

• BAJ productions
    • Jul 2003
    • 587

ja zeker kan dat. op het VSA staat hoe je hem moet aan sluiten, als je het dus zo dot moet het werken. draai eerst de lamp in een armatuur dat je vast wel ergens heb hangen. om te kijken of de lamp het doet
    groetjes,
    Bas

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3148

citaat:Geplaatst door budelzwartde starter probeert wat
      Wat probeert ie dan? Knippert de buis wel even of niet?

Ik neem aan dat je weet dat als je een TL-buis erin doet, dat je m eerst nog 90 graden moeten draaien?

Comment

• budelzwart
        • Oct 2003
        • 3

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

citaat:Geplaatst door budelzwartde starter probeert wat
        Wat probeert ie dan? Knippert de buis wel even of niet?

Ik neem aan dat je weet dat als je een TL-buis erin doet, dat je m eerst nog 90 graden moeten draaien?
        Het is de starter die knippert maar de TL doet niets.
        Het is wel een duits merk armatuur en starter en de Blacklight TL is van Philips weet niet of dat nog kan uitmaken?
        Hoe kun je eigenlijk zien of een TL stuk is(dan doet ie het gewoon niet?),lijkt me sterk dat ie stuk is heb die net nieuw gekocht maar toch?

Comment

• Dave
          • Jan 2001
          • 757

Als een de normale buis het wel doet, en de blacklight-versie het niet doet, ligt het naar mijn idee aan de buis zelf. En ook een blacklight buis zie je oplichten, dus je zou in ieder geval een gloed moeten zien.
          U x I = Boem.

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3148

citaat:Het is de starter die knippert maar de TL doet niets.
            Bedoel je soms vonken? Nee, dat hoort niet
            citaat:Het is wel een duits merk armatuur en starter en de Blacklight TL is van Philips weet niet of dat nog kan uitmaken?
            Nee, de oosterburen hebben hetzelfde net als wij en een merk maakt niet zoveel uit.
            citaat:Hoe kun je eigenlijk zien of een TL stuk is(dan doet ie het gewoon niet?)
            Gewoon de buis in een ander armatuur proberen en misschien NOG wel één. Als de BL het in alledrie niet doet, dan kun je 3 conclusies trekken:
            - Of: je bl-buis is defect;
            - of: er is een stroomstoring;
            - of: je weet dus absoluut nog steeds niet hoe je een bl-buis in een armatuur kan doen.

Ik ga maar voor de eerste

Comment

• budelzwart
              • Oct 2003
              • 3

Dank voor den bijstand in deze en gene qwesti.[)]
              Weet wat me te doen staat en dat is niets anders dan weder te keren naar den winkel die mij deze toch wel zeer prijzige[}] tl door de neus heb geboord. Geld terug of een tl die wel lekker schijnt.
              Dank voor de snelle reacties.[8D]

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3148

graag gedaan

btw welkom op het forum

Comment

• ljanton
                  • Sep 2003
                  • 373

yeah een blacklite is erg gevoelig aan schokken heb ik gehoord en als ze in de winkel een goeie shock heeft gehad is het soms kapot zoals ik als paar keer heb meegemaakt

greet's ljanton

Comment

• Dave
                    • Jan 2001
                    • 757

Lijkt me een beetje vreemd verhaal. Een blacklight is gewoon een TL-buis, en is niet bijzonder gevoelig voor schokken. Afgezien van de gloeidraadjes (die bijna niet stuk gaan) en het dunne glas is er ook niets waaraan een blacklight door een tik kapot kan gaan. In het eerste geval start ie niet, in het tweede geval mag je stoffer en blik pakken.
                    U x I = Boem.

Comment

• ljanton
                      • Sep 2003
                      • 373

ja okee
                      maareuhm , je moet een tl buis blacklite nemen van 120 cm en dan een paar ozachte tikken tegen de truss ofzo en zodat het glas niet kapot is en dan zal je zien

greet's lj anton

Comment

• Jasper-Lichtbron
                        • Jun 2001
                        • 2155

Hehe als een blacklight TL gevoelig voor schokken was hadden wij allang nieuwe kunnen halen, zolang het glas niet breekt kun je er vrij veel mee doen zonder het kapot te maken hoor... dit klinkt mij eerder in de oren als productiefoutje; gewoon een nieuwe halen dus.

Comment

• ronny
                          • Dec 2002
                          • 2138

onze blacklight tl's van 120cm hebben ook al heel wat meegemaakt hoor. ja nu werkt er eentje niet meer, maar dit komt omdat er een aansluitpinnetje is afgebroken[}].

dus een blacklight tl is gelijk een gewone tl en kan wel tegen een stoot. zolang ie niet in stukken op de grond ligt is er niets aan de hand. overigens wanneer een tl stuk is zal ie nog altijd aan de gloeidraadjes oplichten of af en toe eens aan flikkeren.

als die helemaal niets doet bij verschillende armaturen dan zou ik gewoon terug gaan naar de winkel en jouw probleem uitleggen.
                          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• ljanton
                            • Sep 2003
                            • 373

okee dan ben ik dus blijkbaar 1 van de weinige die dit probleem met blacklight's heeft

greet's ljanton

Comment

• DBLighting
                              • Nov 2003
                              • 4

heb je geen blacklight met hoogfrequentie gekocht? of een blacklight bestemt voor dim armaturen? meestal zijn deze dikker van omtrek

ps overbrug je starter gewoon eens en kijk of ie het dan doet

grtzzzzz
                              DBLighting

Comment

Working...