een dimpack met freekie?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • de kawaman
    • Dec 2002
    • 202

een dimpack met freekie?

hey...
    ik wou mn parretjes via mn freekie aan aan dimpack hangen.
    www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=10960 deze dus.

Maar hoeveel kan hierop? ik heb in totaal 12x par 64 500 watt, zal die wel niet trekken zeker>?

Dit lijkt me makkelijk omdat ik dan via mn freekie alles kan bedienen en er geen extra controller bij hoef te nemen.

Ik dacht een verloopje te maken van 4 x schucko naar de normale par-balk stekker.
    Slim of niet?

Voordeel vind ik bij een dergelijke set dat als je is 1 par balkje wilt dat je de par ophangt, dimpackie aan de staander en de show draait.
    Alle kleuren zijn mooi, als het maar kawagroen is.
  • Joost van Ens
    • Jan 2001
    • 628

Een simpel rekensommetje leert ons dat deze dimmer, ik heb er zelf ook een. Max 16A uit het net kan trekken, er zit immers een normale 220V aansluiting aan (input)

12 x 500 = 6000 watt.
    220 eigenlijk 230 x 16 = 3520 watt

conclussie : er kunnen geen 12 parren van 500 watt op dit apparaat.

Je kan er hier max. 8 op kwijt. Maar dan moet je wel zorgen dat ze niet alle 8 te gelijk voor langere tijd 100% branden.

En wat jouw idee betreft omtrengt het shucco naar par balk verhaal. Dit kan alleen veilig als voor elke lamp een apparte fase en nul draad aanwezig is. Dus minimaal een correct bedrade 10 polig harting voor een fourbar. ALs je een nog veel voorkomende uitvoering hebt waarvan de nul wordt opgedeeld naar 2 of meer lampen, dan kan het niet. Want dan bestaat de mogelijkheid van kortsluiting als je per ongeluk een stekker verkeerd om in de dimmer zou doen.

succes

groeten

Comment

Working...