De dag erna deed de pc weer gewoon. Hele dag aangestaan zonder uit te vallen
Rookmachine schadelijk voor pc
Collapse
X
-
Misschien kun je beter een nieuwe peecee kopen dan. Want ik denk dat je peecee onherstelbare schade heeft opgelopen. Het komt vrijwel zeker door de rook van die avond. NOOOOIT weer doen hoor![
)][
)]
[CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]Comment
-
Movinghead, voor zover ik uit de posts op kan maken, heeft de computer nog niet zo vaak in de rook gestaan. Op de korte termijn zal er niet zoveel beschadigd raken, alleen op de lange termijn.citaat:Geplaatst door movinghead
Misschien kun je beter een nieuwe peecee kopen dan. Want ik denk dat je peecee onherstelbare schade heeft opgelopen. Het komt vrijwel zeker door de rook van die avond. NOOOOIT weer doen hoor![
)][
)]
Natuurlijk loop je wel meer risico als je de zaak overklokt e.d., maar k weet niet of daarvan hier sprake is...Comment
-
Als die PC nu met zijn ventilator(s) naar de rookmachine gericht stond, zou ik em eens kuisen... Het kan zijn dat ie redelijk wat rook heeft "binnen gekregen" Als die zich dan afzet op de cooler van de CPU "zou het kunnen" dat de cooler niet meer zo goed koelt.
Maar ik blijf wel bij m'n standpunt dat rook niet zomaar kortsluiting gaat maken binnen je PC. Ik kan nu wel weinig helpen aangezien ik niet weet in welke omstandigheden hij gecrasht is (Gewoon volledig uitgevallen, vastgelopen, ....), waar en hoeveel rook 'ie binnen gekregen heeft.
Aangezien hij nu terug degelijk werkt, zou ik eerder denken dat het aan stroompieken lag, of mss oververhitting (dan slagen bepaalde PC gewoon vast).Comment
-
rook maakt zeker geen sluiting maar spuit je pc gewoon een keer in 't half jaar uit met een compressorComment
-
ik neem aan dat luchtdicht afsluiten voor jou geen optie is...
Gewoon zorgen dat er zo min mogelijk rook erbij kan komen. Je zou een flightcase kunnen maken om 'm in te zetten en dan sluit je er een extern keyboard + muis aan...
Of het goed is voor het koele van dat apparaat...
Het is jammer dat er nog niet zoveel is om energie in de vorm van warmte in een andere energiesoort om te zetten (elektrisch bijvoorbeeld, of licht
bespaart behoorlijk!)
Comment

Comment