Welk besturingssysteem voor PAR?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • imprezafreak
    • May 2003
    • 37

Welk besturingssysteem voor PAR?

Hallo, een vraagje....welk besturingssysteem is geschikt voor de volgende parren? http://members.chello.nl/~at.vanderwijst/PAR.jpg

En weet iemand ook wat voor een soort parren dit zijn? welk nummer.

Ik zat als sturing te denken aan zoiets, is dit geschikt?

ADBO-1448 - Botex DC-4 4-kanaals DMX Licht sturing

Functions : Plastic panel / 42 built-in chasing programs / memory backup / Hold Dimmer /
    Hold Sound / Prog. Sound / Prog. Speed / Auto Sound / Auto Speed / Memory/
    Fade Time / Full On and Stand-by
    Function mode : Hold Dimmer / Hold Sound /Prog. Sound / Prog. Speed / Auto Sound /
    Auto Speed / Memory
    Chase Speed : Normal speed or under controlled by Tap Sync
    Audio Input : 100mV-1Vp-p
    Audio Control : By built-in microphone or line in
    DMX Output : 3 pin XLR femalex1
    Power Input : DC 15-20V, 400mA min. (adapter is included)
    Dimensions : 19" x 3U (482W x 45D x 132Hmm)
    Weight : 1.35Kg

MvG
  • EP Woody
    • May 2001
    • 795

Nadeel van deze controller is dat je er een DMX-dimmer bij moet hebben, en hij is niet echt geschikt voor eventuele toekomstige uitbreidingen.

Waar ik voor zou gaan is een Scenesetter 24 icm. een 4 kanaals dimmerpackje.

Kan je later nog een keer 8 (of evt 20) dimmerkanelen bijgebruiken.

Is eventjes stoeien met programmeren, maar is niet echt moeilijk als je even weet hoe het zit.

Hier 2 linksjes:
    Botex Scenesetter DC-1224
    4 kanaals DMX-dimmer
    4 kanaals DMX-dimmer (in four-bar)

Comment

• Michael
      • Nov 2002
      • 643

Dat zijn zover ik kan zien par 56 long nose spots met een 300 of 500 watt lamp maar dat kun je zelf wel zien op de achterkant van de lamp. Het simpelste en gemakkelijkste voor jou is een t-4 bar (jb-systems, showtek, botex, enz...) of een botex dc-4p en andere.

Het gemakkelijkste is gewoon de dmx t-4 bar die zet je op een statief en klaar ben je, wil je later uitbreiden kan dat zonder probleem en ze zijn via een separate dmx controler ook nog op afstand te besturen.
      http://www.licht-geluid.nl/winkel/Ar...p?id=ADBO-2289

Andere mogelijkheid is een dc-4p met chuko, dmx of harting aansluitingen. Beste keus is dan een dc-4p met zowel chuko als harting maar denk er dan wel aan dat je veel verlengkabels nodig hebt of een balk moet kopen met chuko en harting aansluitingen, kan ook een stekkerdoos zijn met multikabel en harting aansluitingen.
      http://www.licht-geluid.nl/winkel/Ar...HL50307M<br />

Er zijn veel varianten en mogelijkheden maar persoonlijk vind ik deze mogelijkheden het beste met oog op de toekomst en gemak.

enkele andere opties:
      http://www.licht-geluid.nl/winkel/Ar...asp?id=HL50122
      http://www.licht-geluid.nl/winkel/Ar...asp?id=HL50122

Hier kun je ook nog je gewone lichteffecten mee aansturen.
      http://www.licht-geluid.nl/winkel/Ar...asp?id=HL50383

Comment

• Rv
        • Feb 2001
        • 1086

Ik raad jou een LM400 van JBs aan (of soortgelijke ...)
        Kan je alles mee wat je nodig hebt.

4 kanaals, ingebouwde programmes, reageert op sound of speed, alles dim-mogelijkheden, ... en kost ook niet veel.

Is perfect toestelletje!

Wordt je later groter en groter, dan zal je er nooit spijt van hebben dat je dit hebt, is ALTIJD gemakkelijk!!!
        ____
        Rv.
        ____

Comment

• imprezafreak
          • May 2003
          • 37

thnx voor de reacties ik ga denk ik voor de: dc-4p of de Botex Scenesetter DC-1224 want daar kan je nog mee uitbreiden en ook eventueel je effecten mee aansturen?!

Comment

• Michael
            • Nov 2002
            • 643

De botex dc-1224 is wel een dmx lichttafel (wel erg groot voor vier parren maarja). Dus je moet er nog t-4 balkjes of dimmerpacks bijkopen wil je de parren kunnen aansturen en dat is een best prijzige aangelegenheid vergeleken met een botex dc-4p of een showtek liteboss. Vooral als je ook nog je gewone lichteffecen wilt aansturen via de dc-1224 moet je ook nog een dmx switchpack aanschaffen. niet echt erg handig voor zo'n klein aantal parren en effecten als op de foto te zien is.

Comment

• imprezafreak
              • May 2003
              • 37

dc-4p dus.
              Maar dit zijn niet alle effecten hoor, de rest ligt bij een maat van mij. Ik heb dit eergister ff opgehaald want iemand wou er snel vanaf omdat het van een overleden persoon is geweest en ze hadden ook geen idee wat ze ermee moesten doen dus ik kon alles voor een leuk prijsje meenemen en dat laat ik niet schieten natuurlijk En in de nabije toekomst komen er nog meer PAR's bij.

Comment

• splash
                • Aug 2002
                • 342

Mischien is de Behringer lc2412 wel wat? ( of zitten daar nog veel bugs in? )

Comment

• Michael
                  • Nov 2002
                  • 643

Dan is mischien een behringer heel interessant voor je als je meer hebt. een t-4 barretje voor de parren en een switchpack voor de effecten een hele leuke oplossing. Mail powersound maar eens die heeft die behringers voor een leuk prijsje te koop staan.[8D]

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3148

Lastig te schatten wat voor parren t zijn.
                    citaatat zijn zover ik kan zien par 56 long nose spots
                    Als je het zegt...

Je zou ze ff kunnen opmeten.
                    Ik geloof da een par 56 een diameter van een centimeter of 20 heeft.
                    Par 36 is een centimeter of 8 - 9.
                    Stuk groter dan 20 cm, dan is t een par 64.
                    (Sorry, omrekenfactor weet k nie, zal wel iets met inches zijn. Preciese maten in cm weet k ook nie. Me Parren ligge nog in de aanhanger)

Comment

• Michael
                      • Nov 2002
                      • 643

Als je kijkt zie je een strobo naast de parren liggen en aan de hand daarvan aangezien deze toch best groot uitpakt die strobo is het hoogswaarschijnlijk een par 56 maarja zeker ben ik natuurlijk niet. Kijk even op de achterkant van de lamp daar staat als het een GE is het typenummer op.

Comment

• imprezafreak
                        • May 2003
                        • 37

Heb ze ff opgemeten en het is inderdaad ongeveer 20 cm dus het zal wel par 56 zijn.

En ik zou weleens willen weten wat voor een merk rookmachine ik heb, er staat iets met Quest op....Quest is het laatste deel, wat daarvoor staat kan ik niet lezen.

BvD,

Stefan

Comment

• DJ.T
                          • Nov 2002
                          • 1502

Heej Imprezafreak, een fototje maken zou wel even handig zijn, veel rookmachines kan ik (en ik denk de meeste anderen) al herkennen aan het uiterlijk, okee dan heb je natuurlijk nog merken die allemaal hetzelfde zijn behalve het stickertje, maar die komen vaak uit dezelfde fabriek zetten dus geen verschil door de verschillende stickertjes.
                          We're ready to party, are you?

Comment

• imprezafreak
                            • May 2003
                            • 37

oh sorry hij staat ook op de foto hierboven maar zal ff een iets duidelijkere posten. Al die rare frutsels zoals die slangen horen er niet op hoor.

(Chello FTP wil ff nie werken, miss. vanmiddag)

Comment

Working...