Aanlichten concert

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SpaceyDeeJ
    • Sep 2001
    • 876

Aanlichten concert

Hoi allemaal,

ik ben al een tijdje tesamen bezig met een vaste klant, het dords philharmonisch concert, een nieuw concept te bedenken omtrent de concerten die zij regelmatig geven in hun nieuwe gebouw. Het eerst aankomende concert zal plaats vinden op 25 oktober en het thema zal zijn, Chicago rond 1930. Gangster sfeertje dus.

Men wil tegen de achterwand een witte doek ophangen met daarop een skyline, welke ik dan vanaf de achterkant zal aanlichten met een RGB horizon bak.

Nu is de vraag, wat de afstand moet zijn van het doek naar muur. Is hier een wettelijke afstand voor ?

Minimale afstand van de lamp tot het doek is een halve meter.
    cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot
  • LuxProDeo
    • Feb 2003
    • 245

citaat:Geplaatst door SpaceyDeeJ

Men wil tegen de achterwand een witte doek ophangen met daarop een skyline, welke ik dan vanaf de achterkant zal aanlichten met een RGB horizon bak.

Nu is de vraag, wat de afstand moet zijn van het doek naar muur. Is hier een wettelijke afstand voor ?

Minimale afstand van de lamp tot het doek is een halve meter.
    Misschien moet je de vraag wat duidelijker stellen.

Een wettelijke voorgeschreven afstand tussen een achterdoek en een muur? Ben geen jurist maar verwacht dat de wet hier weinig over te melden zal hebben.

Waarom wil je deze afstand weten: brandveiligheid? projectie? (wettelijke afstand volgens de wetten der optica? )

De brandweervoorschriften zullen vereisen dat het doek geimpregneerd is, en je dient er natuurlijk in de eerste plaats al zorg voor te dragen dat het doek geen vlam zou kunnen vatten door de hitte van je armaturen. Elke afstand waarop je hieraan voldoet en jij met jouw horizonarmaturen het doek naar zin aangelicht krijgt lijkt me verder prima. (Of mis ik nu iets in deze vraagstelling?)

LuxProDeo

Comment

• SpaceyDeeJ
      • Sep 2001
      • 876

Hoi,

eigenlijk was het een stomme vraag als ik er achteraf over nadenk. De doeken worden uiteraard geimpregneerd, en de afstand tot het armatuur minimaal volgens de voorschriften van de fabrikant.

Ik vergeleek het even met bijv. een wand van stof in een opname studio. Hier zijn ook diverse wetten voor,vandaar...
      cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

Working...