Rook

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • deejayke
    • Mar 2005
    • 77

strobe als klacht kan ik nog in komen.. als er iemand naar me komt en zegt dat ie epilepsie heeft probeer ik de strobe zo weinig mogelijk te gebruiken weliswaar vraag ik wann ie de laatste aanval heeft gehad... maar die rook, meeste mense kome niet klage over de astma maar over de stank... regelmatig zie ik mense die bij mij kome klagen over rook en astma maar dan zie ik ze 5 minute later wel een sigaretje opsteke, dan trek ik me ook niets meer aan van die persoon ook, als ie dan verse lucht wil moet ie maar stoppe met roken en buiten gaan staan

grtzzz
    blijven vragen :P dan komt ge der wel :P

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

citaat:Maar maar heel weinig mensen hebben een allergie voor zonnebloemolie (dat is waar de meeste rookmachine olie van gemaakt is).
      Fabeltjeskrant... rookvloeistof is op waterbasis... gaat dus niet samen met olie (tenzij met een ei erbij als emulgator maar dan heb je mayonaise). In feite is rookvloeistof een combinatie van alcoholen in water.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

citaat:Geplaatst door Joopknoop
        Want of hij nou een stukje minder zingt (wat niemand merkt) of dat het licht er stukken beter uit komt (wat wel iedereen merkt) Kies ik toch voor het laatste.
        Dan mag ik toch wel een lichtnicht zijn en probeer mijn plaatjes er strak te laten uitzien door gebruik van een medium (haze, rook, projectiemedia,...), maar jou stelling slaat nergens op.

Ik moet het beetje met pijn in het hart zeggen [:X]maar toch ...Licht is en blijft een visualisatie van het muzikale en dus ondergeschikt aan het 'muzikale'
        En raar maar waar... de meeste mensen hebben sneller door dat er wat mis loopt met de zang dan met het licht! [:0]
        Dat heeft enerzijds te maken met je zintuigen (gehoorprikkels zijn overheersender dan visuele prikkels) en anderzijds dat het muzikale herkenbaarder is dan het visuele.

Maar dat ff ter zijde. Er zijn andere oplossingen dan 'rookmachines' die 'beter' zijn voor de luchtwegen, zoals een hazer/oil cracker. Waarom? Even het forum doorlezen op zoek naar het basisprincipe van een hazer/cracker vs rookdoos.

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Joopknoop
          • Dec 2004
          • 78

Goed, zonnebloemolie verhaal is misschien niet waar (hoewel dit nog al vaak terug komt in topics op deze site). Maar het blijft dat er stoffen in de vloeistof kunnen zitten waar iemand allergisch op reageert. Of dat nou alcohol is of zonnebloemolie.

De rook die uit een hazer/oil-cracker komt is niet beter dan uit een rookmachine. Het blijven mini-particels die in de lucht rondzweven. Of dit nou onder hoge druk in de lucht is gespoten of onder verhitting. Wat wel zo is, is dat de rook "dunner" wordt verspreid en valt minder op als het de zaal in gaat. Je kan dus ook een ventilator voor een rookmachine zetten. (hoewel dit nog altijd minder geleidelijk gaat)

To axs:

M'n stelling wat betreft muziek en licht was inderdaad wat te stellig. Je hebt wat dat betreft gelijk over dat geluid belangrijker dan licht is.

citaatat heeft enerzijds te maken met je zintuigen (gehoorprikkels zijn overheersender dan visuele prikkels) en anderzijds dat het muzikale herkenbaarder is dan het visuele
          Toch even wat verbetering op wat je net schreef: Het is onzin dat gehoorprikkels overheersender zijn dan visuele prikkels. Het ene zintuig is niet beter als de ander en er word niet meer aandacht gegeven in de hersenen aan het ene centrum dan het andere centrum. Wat je zegt over herkenbaarheid klopt wel, wat ik daar aan wil toevoegen is dat geluid(klank) vast staat en licht(show) relatief is.

Even wat toelichting: Vals is vals en hoog is hoog. Dit is voor iedereen hetzelfde. Maar een lichtshow/licht ligt minder vast in de hersenen. Net zoals dat één stoel er heel anders uit kan zien als een andere stoel maar toch een stoel is. Kortom "fouten" worden minder snel als fouten gezien wat betreft licht.

Comment

• DJ_Marcel
            • May 2005
            • 55

ik vind een JEM ZR33 altijd wel erg fijn werken maar dan wel met een of meerdere grote blowers erachter
            wat ik vaak doe is een grote blower (1x1 meter) ondersteboven aan me truss hangen, en 2x een ZR33 ernaast, zodat de rook naar beneden wordt geblazen, werkt echt onwijs goed
            w0000t

Comment

• Halo
              • Nov 2005
              • 178

ff een ander vraagje betreffende de jem zr33 en de high end f100

wat is het prijsverschil tussen de 2? want ik kan nergens op internet een nieuwprijs van die f100 vinden
              steel verstandig...........................jat een appel!
              fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

Comment

• maarten_dever
                • Jun 2002
                • 150

excl. en gewone publieksprijs op internet.

jem zr33 685.12€
                high end z100 725 €

Comment

• deloitte
                  • Sep 2005
                  • 135

ik denk dat het het niet zo licht aan de rook die je gebruikt, ik denk meer aan de ventilatie, openstaande deuren/ramen enzo. daar heb je meer last van.

gr bram
                  voor de een z'n uitgang is voor de ander z'n ingang....

Comment

Working...