Rook

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • William
    • Oct 2002
    • 233

theater: swefog/DF50 is mijn favo. erg fijne machines met mooie nevel. blijft mooi lang hangen.
    Festival: Pro2000 of F-100 met een Fan
    Last edited by William; 01-02-06, 00:03.
    V*L...........punt

Comment

• deejayke
      • Mar 2005
      • 77

zelf gebruik ik ook de antari F80-Z met showtec vloeistof, ik vind dat de rook toch lang genoeg blijft hangen hoor, alleen de geur van de rook is niet echt aangenaam maar daarvoor bestaan dan weer speciale parfums die je by je rookvloeistof moet bykappen en dan is die geur niet meer hinderlijk maar zels zeer aangenaam.

heb deze rookmachine al 5jaar en nog nooit noemenswaardige problemen mee gehad!

grtzzz
      blijven vragen :P dan komt ge der wel :P

Comment

• oversound
        • Dec 2003
        • 218

Heb een martin junior 700. Doet nog erg goed zijn werk. Heb verschillende soorten vloeistof. Gebruik eigelijk altijd Jem zr mix maar heb ook nog van showtec en ultralite vloeistof staan. Eigenlijk altijd disco werk en daar voldoet ie goed voor.
        Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

Comment

• rene.derksen
          • Feb 2004
          • 649

FF vraagje nu het hier toch over rook gaat. Werkt rook nu echt asmatisch, of zit zoiets tussen de oren, evenals "ik kan niet zingen door de rook" zijn dit allemaal fabeltjes of echte gevolgen n.a.v. gebruik van rook? En dan spreken over een dun laagje rook dat je alleen het licht ziet tot een hoeveelheid dat je alleen wat rook ziet hangen.
          Licht is altijd zwaar.

Comment

• Dikke Foaf
            • May 2003
            • 618

Heb zelf astma, nooit last van de rook, noch dat het de astma triggert.
            In tenten heb ik meestal wel last van astma, echter dit meestal van de tentlucht icm het gedroogde gras dat erin ligt.
            Merendeel ervan zit tussen de oren.

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

Inderdaad: het zit tussen de oren. Laatst nog meegemaakt op een bruiloft: vanaf de eerste rook (en het was niet overdreven om domme mensen die persé hun flits willen gebruiken tijdens het fotograferen toch nog een mooie foto te gunnen van het paar) klacht over ademhaling. Dat zij ondertussen aan een tafel zaten waar al de ganse avond werd gerookt was dan geen probleem. Kom zeg. Ik heb ze laten zien dat wij gebruik maakten van i-Fog, de rook die het minste neerslag achterlaat op gevoelige optiek van moving heads e.d. en ook nog speciaal gemaakt is om de atmosfeer veroorzaakt door zware tabaksrook e.d. te verlichten voor mensen die niet tegen rook kunnen. En alsof dat nog niet genoeg is is rook uit de rookdoos 100% steriel... De klagers hebben de avond overleefd en zijn meer dan lang genoeg gebleven...
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• DJ.T
                • Nov 2002
                • 1502

Probeer dit eens: Zoek een kleine afgesloten ruimte met stroom, zet er een rookmachine in en ga erbij staan....
                Dit houd je niet lang vol.
                Natuurlijk is het dan wel heftig maar je merkt wat er gebeurd, ik kan me voorstellen dat dit bij mensen met astma heviger is en dus al bij minder rook te merken is.
                We're ready to party, are you?

Comment

• deejayke
                  • Mar 2005
                  • 77

dan moet je al wel direct voor de uitstoot gaan staan he ok ik kan het begrijpen dat het niet altijd prettig is voor zangers want soms kriebeld die rook toch wel in je keel. als de drive-in e.d. niet overdrijven met een dichte mist waarin je niets of niemand terug vindt zijn er geen problemen naar mijn mening. grtzz
                  blijven vragen :P dan komt ge der wel :P

Comment

• stekelvarke
                    • Dec 2004
                    • 1062

Rook of haze is in mijn ogen bedoeld om de lichtstralen beter te zien. En daarvoor heb je zeker geen dikke rook voor nodig.
                    af en toe is het ook wel leuk om rook als effect te gebruiken(bv. licht uit en het hele podium vol rook). Maar dit effect gebruik je toch maar 1x op de avond. als je het al gebruikt.
                    Dus gewoon niet overdrijven met die rook.
                    exit night into LIGHT

Comment

• rene.derksen
                      • Feb 2004
                      • 649

Ik ging er ook vanuit dat we een klein beetje gebruiken zodat je de lichtstralen beter ziet... Maar dan nog hoor ik altijd veel klachten over stem of astma... Ik vind het persoonlijk onzin.
                      Licht is altijd zwaar.

Comment

• Glektric
                        • Jul 2005
                        • 5

Tja rook & strobo zullen altijd wel de klachten blijven vrees ik, die daarom niet altijd even gegrond blijken te zijn.
                        Toch blijf ik het grappig vinden: dat de meeste mensen die komen klagen over het gebruik van rook ondertussen ook lustig met hun cigaret in het rond staan te zwaaien. Dewelke ik ook wel een leuke vind is: "stop is mee die rook want dat pakt op mijn lenzen" Ik draag zelf lenzen en heb nog nooit last gehad van rook of haze. Hetgeen natuurlijk niet wilt zeggen dat je de mensen moet vergassen.

Maar als je je rookmachine en of hazer verstandig gebruikt is er naar mijn mening weinig reden tot klagen. Tenzij je van die gore dingen uithaalt door geurkes in je rook te kappen [xx(], héhé geef mij dan toch maar echte jem dewelke ik lekker puur natuur laat

Comment

• Joopknoop
                          • Dec 2004
                          • 78

Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van astma patienten die last hebben van rook. Maar goed. Toch even wat uitleg wat betreft Astma en rook.

Laten we eerst even stellen dat Astma niet meer bestaat. Het heet tegenwoordig COPD. Dit omdat nog steeds niet duidelijk wat astma precies inhoud. Maar om het simpel te houden blijf ik het astma noemen.

Astma patienten hebben nietlast van hun longen. Maar van hun Bronchien/Trachea (luchtwegen). Als er een onbekende stof op de receptoren van de luchtwegen komt reageren deze cellen hierop (waarom de ene persoon wel goed reageert en de ander niet, is dus nog steeds niet duidelijk). Als je géén astma hebt zul je geen reactie krijgen. Omdat het niet als bedreigend word gezien. Maar als astma patient reageert het lichaam wel. De spieren rondom de luchtpijpen trekken samen. Waardoor de persoon niet goed meer kan ademhalen. Ook wel het bekende piepende geluid produceert.

Als de rookmachine de rook verspreid komen er mini particels in de lucht. Deze worden ingeademd. Deze kunnen dus als bedreigend worden gezien waarop het lichaam kan reageren. Het kan dus theoristisch wel. Maar maar heel weinig mensen hebben een allergie voor zonnebloemolie (dat is waar de meeste rookmachine olie van gemaakt is).

Dat rook bedwelmend is, is niet waar. Tenminste als je het niet overdrijft. De partikels zijn namelijk te groot om door het membraan heen te gaan van de longen. Maar klein genoeg om niet te hinderen. Wat neerslaat van de rook wordt door de trilhaartjes omhoog geslagen en beland weer in je neus. Het is inweze hetzelfde als met mist (de wolken die laag hangen), pas als de mist heel dik is zal je er iets van merken.

Rook kan inderdaad vervelend zijn op membranen. Omdat het licht neer kan slaan. En daardoor het membraan kan beinvloeden. Ik weet niet in hoevere dit effect ook erg sterk is bij stembanden. Aangezien dit eigenlijk ook een stel grote membranen is. Bij blaasinstrumenten (zeker met rietjes) is het effect aanzienlijker. Aangezien deze membranen dunner/dichter op elkaar zitten.

Maar over het algemeen kan ik wel zeggen. Dat er heel veel tussen de oren zit. Als de artiest maar ook één spoortje rook ziet. Beginnen ze gelijk al te zeuren. Heel vaak hoor ik als ik het licht doe dat ik niet mag roken. Vaak pomp ik dan de zaal helemaal vol voordat de artiest er is en laat ik hem heel zachtjes blazen. Niemand die er dan meer over zeurt. Je zou eigenlijk de test eens op de som moeten nemen. Zanger laten zingen met blinddoek om en alles opnemen. En niet zeggen wanneer rook in word gespoten (hoe je het geluid van de de machine weg kan halen weet ik ook niet). Dan vragen aan de zanger of hij iets heeft gemerkt. En vervolgens opname afluisteren of er ook werkelijk iets veranderd aan zijn stemgeluid als er veel rook hangt.

Conclurend kan ik dus wel zeggen. Blijf gewoon lekker pompen met die rook. Maar overdrijf het niet. Merk je echt dat iemand kortademig er van word gebruik het dan niet of minder. Bij artiesten. Zorg dat ze niet kunnen zien dat je rook spuit. Want of hij nou een stukje minder zingt (wat niemand merkt) of dat het licht er stukken beter uit komt (wat wel iedereen merkt) Kies ik toch voor het laatste.

Comment

• Johannez
                            • Feb 2005
                            • 38

JEM Roadie? Daar komt iig wel genoeg rook uit...
                            Muziek maakt meer goed dan je lief is

Comment

• rene.derksen
                              • Feb 2004
                              • 649

Meestal als zangers naar me toe komen over de rook zeg ik gewoon dat ik dan wel het licht uitzet (effectlicht dan) en dat zal ik dan ook zeker doen. De meeste mensen hebben het dan als snel gezien en zullen het toch toestaan dat beetje rook.
                              Licht is altijd zwaar.

Comment

• Johannez
                                • Feb 2005
                                • 38

Persoonlijk vind ik de JEM ZR33 fijner dan de F100, de ZR33 kan langer spugen volgens mij en heeft een afstandsbediening die los te halen is.
                                Muziek maakt meer goed dan je lief is

Comment

Working...