Rook

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CoNiO
    • Sep 2003
    • 17

Rook

het is misschien al es besproken hier, maar ik ben nog maar nieuw. Zo welke rook (merk + type) gebruiken jullie het liefst ?

De rook die ik gebruik gaat heel rap weg, en ik moet veel bijspuiten. En ik ben eigenlijk wel es op zoek naar iets anders. Kan iemand me een tip geven ?
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

oil cracker gebruiken...

mooier, egaler en blijft lang hangen
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• CoNiO
      • Sep 2003
      • 17

ok, bedankt.

Kga er es voor informeren

Comment

• CoNiO
        • Sep 2003
        • 17

Maar oil cracker, is dat een produkt om in een rookmachine te doen ? Of is dat een machine op zich ?

Comment

• Roeltej
          • May 2001
          • 761

Hebben nu eurolite rook ofzo, rookt aardig, blijft ook wel even hangen, alleen moet het niet te dik worden, dan krijg je echt idee dat je stikt
          Vitality Show

Comment

• LuxProDeo
            • Feb 2003
            • 245

citaat:Geplaatst door CoNiO

het is misschien al es besproken hier, maar ik ben nog maar nieuw. Zo welke rook (merk + type) gebruiken jullie het liefst ?

De rook die ik gebruik gaat heel rap weg, en ik moet veel bijspuiten. En ik ben eigenlijk wel es op zoek naar iets anders. Kan iemand me een tip geven ?
            Heb vorig jaar voor een kleine theatertournee zo'n kost-drie-keer-niks-is-drie-keer-niks rookmachientje gekocht (Antari Z-80?) dat prima voldeed voor onze specifieke toepassing (een kleine ruimte 1x volblazen voor het publiek binnen kwam, mocht lekker rommelig).

Hadden daar voor niks 5 liter Showtec rookvloeistof bijgekregen, en dat was al bijna opgelost voor het goed en wel de machine uit was. Zijn toen overgestapt op Jem ZR en dit bleek zo heftig dat in een theater in een mulifunctioneel gebouw, waarvan het brandalarm was uitgeschakeld, de rook heftig genoeg was om in een heel ander gedeelte van het gebouw alsnog een (ingeschakeld) brandalarm af te laten gaan.

LuxProDeo

Comment

• Merijndj
              • Mar 2001
              • 660

heb ik ff een onderwerp uit de zoekmachine gepakt, hier wordt ook een aardig deel besproken:

Comment

• djdarno
                • Dec 2002
                • 75

Ik ben zelf zeer onder de indruk van de ZR24/7 hazer van JEM. Deze is een heel stuk beter als de voorganger (Techno haze) Alle verschillende soorten rookvloeistof kunnen in dit apparaat gebruikt worden. even de temperatuur instellen in het menu en roken met dat ding. Ook met de variable output werkt het apparaat goed. Je kan hem instellen dat de rook vooruit geblazen word of dat deze schuin omhoog geblazen word. dit is makkelijk aan te passen met een stelknop op de ZR24/7. De rook blijft echt 2 keer zolang hangen (als zijn voorganger), en de rook word goed egaal verspreid. Ik heb een tijdje met een Oilcracker gewerkt maar dit is funest voor je apparatuur. Heel veel vette troep slaat neer in de ventilatoren en de kleurenschijven. [V][V][V]

Comment

• ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

Voor Haze is een oilcracker ongeevenaard...
                  voor rook een Jem machine...Zr33 voor een dixo feestje

Wat heel veel uitmaakt is de gebruikte vloeistof en de temperatuur van de zaal en de luchtstroming...

Je kan nog zo heftig haze-en, als de airco (zaal) of de koeltorens en/of brandluiken open staan dan heb je flink last van de trek....

Comment

• LuxProDeo
                    • Feb 2003
                    • 245

Even voor de duidelijk: de Jem ZR waar mijn post over ging is alleen de vloeistof en geen machine van JEM. Hebben we gebruikt in datzelfe My First Yakatomi machientje als de Showtec vloeistof.

Comment

• movinghead
                      • Aug 2001
                      • 559

Die hebben wij staan in de dixo... kan niets anders zeggen dan erg goed...

MDG Fog Generators. Proudly creating the best atmospheric effects.
                      [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• FiëstaLj
                        • Oct 2000
                        • 2068

Highend f100 erg fijne machine (vind hem zelf fijner dan de zr33 want die stottert eerst een half uur voordat er iets uitkomt)

Daarin gaat jem zr mix...

Voor grote buitenevenementen met lasershows meestal een paar rookpotten bij een vuurwerk boer halen
                        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• pabblez
                          • Jul 2005
                          • 1

Ik ben eigenlijk op zoek naar een hazer waarbij de brandmeldinstallatie niet af gaat? Iemand een idee...

Groeten,

Pablo
                          Aknowledge that you need food on your plate, but in order to say your grace make shure your bussiness is straight...
                          -Talib Kweli, the manifesto -

Comment

• VERVALLEN

Onze eerste rookmachine was ook aan Antari F80-Z machine. Daarin gebruikten wij ook de showtec vloeistof. Deze vonden we hinderlijk qua geur, en blijkbaar had de antari er last van (verstoppingen en dergelijke)
                            Onze machine is 2x in reparatie geweest binnen dat 1 jaar garantie. Na de reparaties ging het steeds slechter en slechter... Ondertussen hadden we immers ook al liquide van velleman gebruikt. Deze is zeker af te raden. Tot we (tamalijk goedkoop) aan ZR mix van JEM smoke konden aangeraken. Deze stonk niet meer, bleef lang hangen, ... Zelfs ons antari machientje mocht blijkbaar ook graag deze liquide (werkte beter omdat de JEM smoke liquide enorm ZUIVER is)
                            Ondertussen is dan van die antari het verwarmingselement doorgefikt, met grijze / zwarte rook tot gevolg [xx(] Ja man ... en stinken en stinken en die machine stond nonde zo heet dat ge deze niet kon aanraken ...

Nu hebben we een magnum 550 van Martin (= JEM)
                            En onze liquide is steeds de ZR mix gebleven. Inmiddels aan onze 2e bus ZR bezig (9,5 liter)

Prima vloeistof die ZR mix!

Comment

• kokkie
                              • Nov 2003
                              • 1166

Digital Oil cracker met DF50 vloeistof of MDG met een losse fan. Ik heb een gruwelijke hekel aan al die dikke pluimen uit pro2000's, F100's en andere machines. Maar ja, ik doe ook geen disco.
                              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

Working...