Lampen drive-in meubel => dimpack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RDH
    • Aug 2001
    • 298

Lampen drive-in meubel => dimpack

Hoi,

Sorry als ik de vraag dubbel stel, maar ik kon zo snel met de search niets vinden...
    Wij hebben voor in het discomeubel een aantal lampen zitten (gewone reflectorlampjes). De controller hiervan is nu stuk, nu was het mijn bedoeling deze lampen aan het dimpack van de parren te hangen (deze heeft vermogen genoeg over). Kan/mag dat zomaar? Kun je gewone reflectorlampen zonder problemen op een dimpack aansluiten? Naar mijn mening zou het gewoon moeten kunnen, maar even voor de zekerheid...

alvast bedankt,

Remco
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2138

tuurlijk gaat dat.

wel een kabelzooi denk ik maar dat is niet zo erg.

Wel rekening mee houden dat die lampen in je discobar dus ook mee aan en uit gaan als ze op het kanaal van de pars staan. Of heb je eventueel nog een kanaal over?
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

Tuurlijk kan dit dit RDH ! Let wel op; indien je 3x 30W op een volledige dimmerkring plaatst, kun je trillingen (flikkeringen) in je licht krijgen. Dit heeft te maken met het (relatief) lage vermogen. Oplossing hiervoor is, om er bijv. een 500W bouwlamp bij op te zetten, een zogenaamde ballast. Deze bouwlamp leg je ergens neer waar niemand 'm ziet (achter backdrop o.i.d.).

Succes

AJB
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• driesmees
        • Apr 2003
        • 1076

Al het maar lichte lampjes zijn, dan moet je wel opletten dat er geen transfo tussenzit, want somiggen kunnen dit niet aan(of waren het de dimmers die dat niet aankunnen?)
        [CENTER] [/CENTER]

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

Indien het gewoon 230V lampjes zijn is er niets aan de hand. RDH spreekt niet over 12V lampjes o.i.d., dus de laatste opmerking is overbodig.
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• RDH
            • Aug 2001
            • 298

oke, bedankt voor jullie hulp het is inderdaad de bedoeling dat ze knipperen (tegelijk met de parren) dus het probleem met de ballast is ook opgelost...

groeten,

Remco

Comment

Working...