Lightprocessor Qcommander

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CoNiO
    • Sep 2003
    • 17

Lightprocessor Qcommander

Beste,

Misschien is dit al ooit es besproken in dit forum, maar ik ben nog maar nieuw van vandaag. Dus in het café waar ik draai staat er een lichttafel, een qcommander, maar met heel weinig programma's. Nu zou ik namelijk graag dat wat bijprogrammeren enzo. Ik heb daarstraks de handleiding gedownload, maar die is natuurlijk in het Engels. Heeft er iemand tips voor me, of een website waar ik die handleiding in het Nederlands kan vinden.

Of eventueel gewoon tips, hoe ik dat ding programmeer ????

Alles is welkom,

mvg,

Joeri
  • CoNiO
    • Sep 2003
    • 17

Please,

Kan er mij echt niemand helpen ? Dit is toch een redelijk populaire lichttafel ? Of toch allesinds in België.

Comment

• LJ Bert
      • Apr 2003
      • 270

Hey wat wil je precies weten over de q-commander want eig is het niet zo een moeilijke tafel ( ik werk er haast wekelijks mee) maar ik zou zeggen probeer eens iets en laat maar weten als je vast zit.

hehe wat een gedoe

Comment

• CoNiO
        • Sep 2003
        • 17

LJ Bert,

Bedankt voor je bericht. Het probleem is, dat ik niet goed begrijp, hoe je 1 moving head appart bestuurd en zijn beweging opslaat.

Anders heb ik een ander voorstel. Waar woon je ergens ? En hoeveel vraag je om zo'n lichtorgel te programmeren ? Want ik heb de hoop opgegeven.

Gelieve me iets te laten weten,

Joeri

Comment

• CoNiO
          • Sep 2003
          • 17

up

Comment

• Disco Service Apeldoorn
            • Nov 2000
            • 299

De Q commander is een simple lichttafel .
            Lees eerst de gebruiks aanwijzing eens door met de Q commander bij de hand.
            Wat wel belangrijk is voor je begint is of de movingheads die je gebruikt wel in de fixture lijst van de Q commander voorkomen, en ook zijn geconfigureerd.
            Anders werkt er helemaal niets.

Ik kan zo voor je opschrijven wat je moet doen, maar dan zou ik de gebruiksaanwijzing overschrijven.

Comment

• CoNiO
              • Sep 2003
              • 17

Beste,

Ik heb u een email toegestuurd.

Dank u voor de reactie.

Joeri

Comment

• Disco Service Apeldoorn
                • Nov 2000
                • 299

hoi,

Ik heb je al even gemailt wat een fixture bij een q commander is.

de andere benamingen, heb je voor het programmeren nog niet nodig.
                Die komen later wel aan bod.
                1 stapje tegelijk zou ik zeggen.

Ik hoor wel weer hoe het gaat.

succes

Comment

• CoNiO
                  • Sep 2003
                  • 17

Wel, ik begin zo stilletjes aan het licht in de duisternis te zien. Hoe je een movinghead moet programmeren via de tafel, zit al in mijn hoofd. Vanavond ga ik het eens gaan uitproberen.

'k Zit wel nog met de vraag. Er zitten 12 fixtures in mijn tafel. Waarvan 4 van de movingheads. Wat zijn die andere 8 dan ?
                  Wel te verstaan dat de algemene verlichting ook dmx gestuurd is, dus ook op de tafel zit. Is het mogelijk dat die andere 8 fixtures, de algemene verlichting is ?

Comment

Working...