Discotheek inrichten

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lj djcenter
    • Jul 2003
    • 148

    #16
    Controller is nie verplicht om mijn suggestie te volgen, Dit is een persoonlijke mening he en om gewoon te zeggen wat ik zou willen kiezen indien ik voor die taak zou staan en om ne keer een vergelijk te maken met degene die 8 mac 2000 aanbeveelt

    groetjes tom
    Maak daje mee u klikken en klakken van die truss zijt

    Comment

    • Jasper-Lichtbron
      • Jun 2001
      • 2155

      #17
      citaat:Geplaatst door Justin

      Zou je niet de eer aan jezelf houden en een professional inhuren voordat je heel veel geld aan zo-maar effectjes gaat uitgeven? Is natuurlijk wel leuk om te doen, maar volgens mij ga je daar later heel veel spijt van krijgen.

      Ik ben al in heel wat discotheken geweest, en vind het werkelijk ontzettend jammer dat ze soms verdomd mooie spots hebben hangen die never-nooit alles doen wat ze kunnen, gewoonweg omdag 3) het gewoon is aangesmeerd door de plaatselijke disco-inrichter.
      Gevalletje tegenspraak lijkt me, aangezien de disco-inrichter toch als professional gezien wordt (of mag worden). Begin eerst eens met een gedetailleerde invulling van die zaal te posten hier, afmetingen, plaatsing van uit/ingangen, bars, regie / dj noem het maar op. Dat schetst tenminste al een leuk beeld van de ruimte (foto zou helemaal te gek zijn!)

      Comment

      • AJB
        • Jul 2003
        • 2289

        #18
        That's my point Evt 3D-visualisatie

        greetz AJB
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

        Comment

        • Justin
          • Aug 2000
          • 92

          #19
          Nee,vind het geen tegenspraak!
          Veel discotheken worden namelijk daadwerkelijk volgehangen met effecten, alles netjes aangesloten op een mooie kast, en alles werkt dan ook hoor, daar niet van.
          Maar het stoort me aan de manier waarop het wordt volgehangen. Lampen worden niet juist gesteld, kleuren zijn gewoon de standaard rood blauw groen en rose, en er worden veel te veel effecten, te dure yokes en bovenal: een lichttafel neergezet die absoluut niet is ontworpen voor zo veel of zulk "intelligent"licht.!!!

          en vertel nou niet dat je per cee die Mac 600 met dichroide wiel boven je dansvloer wilt hebben, want er is geen hond die dat ziet!. Boven het podium komt dat ding pas echt tot zn recht!

          Om maar een voorbeeldje te noemen.
          Neemt niet weg dat dromen is toegestaan, controller!

          Justin Belichting & Technische Realisatie.

          Comment

          • Controller
            • Apr 2002
            • 745

            #20
            citaat:Geplaatst door Justin

            Nee,vind het geen tegenspraak!
            Veel discotheken worden namelijk daadwerkelijk volgehangen met effecten, alles netjes aangesloten op een mooie kast, en alles werkt dan ook hoor, daar niet van.
            Maar het stoort me aan de manier waarop het wordt volgehangen. Lampen worden niet juist gesteld, kleuren zijn gewoon de standaard rood blauw groen en rose, en er worden veel te veel effecten, te dure yokes en bovenal: een lichttafel neergezet die absoluut niet is ontworpen voor zo veel of zulk "intelligent"licht.!!!

            en vertel nou niet dat je per cee die Mac 600 met dichroide wiel boven je dansvloer wilt hebben, want er is geen hond die dat ziet!. Boven het podium komt dat ding pas echt tot zn recht!

            Om maar een voorbeeldje te noemen.
            Neemt niet weg dat dromen is toegestaan, controller!

            Ik ben het volledig met je eens Justin.

            we gaan hem ook niet zo 1.2.3 vol hangen met effecten dat besteden we uit.

            ps. wat voor tafel raad jij aan voor in een discotheek ook gelet op beperkte ruimte?.

            Comment

            • lj djcenter
              • Jul 2003
              • 148

              #21
              Ik zou gaan voor een martin case pro1 of als het budget het wat meer toelaat een avolites pearl 2004
              Maak daje mee u klikken en klakken van die truss zijt

              Comment

              • lucken
                • Sep 2002
                • 342

                #22
                Ik zou gaan voor de Enigma. Is een tafel ontworpen voor Discotheek gebruik en compact.

                Groeten,

                Luc

                Comment

                • Controller
                  • Apr 2002
                  • 745

                  #23
                  citaat:Geplaatst door lucken

                  Ik zou gaan voor de Enigma. Is een tafel ontworpen voor Discotheek gebruik en compact.

                  Groeten,

                  Luc
                  Maar ook voor bands en live gebruik?


                  de Enigma is toch ook al een oud beestje of niet

                  Comment

                  • lucken
                    • Sep 2002
                    • 342

                    #24
                    Inderdaad de Enigma kan ook perfect gebruikt worden voor Live werk in een discotheek, zonder enig probleem.

                    Oud: de Enigma bestaat inderdaad al heel lang, de hardware is nog steeds dezelfde (behalve iets snellere pc's) maar de software wordt regelmatig upgedate !! Het is nog steeds een gegeerde tafel voor vele LJ's !!

                    Groeten,

                    Luc

                    Comment

                    • Controller
                      • Apr 2002
                      • 745

                      #25
                      citaat:Geplaatst door lucken

                      Inderdaad de Enigma kan ook perfect gebruikt worden voor Live werk in een discotheek, zonder enig probleem.

                      Oud: de Enigma bestaat inderdaad al heel lang, de hardware is nog steeds dezelfde (behalve iets snellere pc's) maar de software wordt regelmatig upgedate !! Het is nog steeds een gegeerde tafel voor vele LJ's !!

                      Groeten,

                      Luc
                      Net als de Pulsar MasterPiece dus..

                      Comment

                      • AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

                        #26
                        Er zijn massa's lichtcomputers die zouden voldoen in jouw setup. Bedenk echter wel dat de daadwerkelijke keuze ook samenhangt met de leverancier van de overige equipment... Via Fairlight neem je bijv. een case of pearl/azure, ga je in zee met rolight neem je een grandMA Light enz... De lichttafel gaat de show niet maken, dat moet de Lj/operator doen, legio tafels kunnen hem hierbij ondersteunen !

                        Probeer nu met z'n allen eens om niet de standaard 500 lichtcomputers te plaatsen met de test; die gebruik ik, vind m goed.... Dergelijke info voegt weinig toe, en is bovendien irritant tijdens het lezen...

                        AJB
                        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                        ------------------------------------------------
                        Arvid Buit
                        Creative-Director / Artist-Manager

                        Comment

                        • Freddie
                          • Nov 2002
                          • 195

                          #27
                          ok, nou een serieuse post, ik geef toe die 8xmac200 was niet echt serieus srry[:I]
                          Eventjes rondgekeken op school. En als je een keer wat anders wil dan een MH-tje of scan. Misschien is dit wel iets geinigs in een discotheek. Voor de wizard's:
                          http://www.martin.com/service/downlo...ler.pdf&cat=79(PDF bestand)

                          Ik vond het wel een geinig ding.
                          Geen ervaring mee, dus kan er niet zoveel over zeggen.
                          Suc6 nog met je inrichting keus
                          Als het licht uit is................. Is het donker

                          Comment

                          • Martijn26
                            • Sep 2003
                            • 3

                            #28
                            citaat:Geplaatst door djdarno

                            Maak een keer een afspraak bij Fairlight, Daar hebben ze al hun producten in de showroom staan. Hun kunnen jou goed voorlichten over alle mogelijkheden van alle Martin apparaten. Zij hebben al jarenlang ervaring met het inrichten van Discotheken.

                            p.s. hoe hoog is het eigenlijk bij jullie in de zaal??

                            Comment

                            • DeMennooos
                              • Aug 2000
                              • 1416

                              #29
                              Het begint echt een Pro Martin topic te worden.
                              Zijn jullie nou echt allemaal zo gehersenspoeld dat er niets anders meer te koop is dan wat ze bij Fairlight jullie voorschotelen?

                              Dump eens wat van die oogkleppen en kijk eens verder dan de neus lang is.

                              Pearls, GMA, MAC 2000....

                              Beter idee, bel LSD en laat ze het vol hangen met Icon.
                              Kost een paar knaken maar dan weet je zeker dat je iets hebt wat je niet nodig hebt.


                              - Kijk serieus eerst eens naar de ruimte en hoogte die je hebt
                              - Bepaal dan zelf wat je mooi vind naar je eigen idee en niet wat een ander vind
                              - Probeer daar de losse prijzen van te achter halen
                              - Scoor bij de baas het budget
                              - Ga dan opzoek naar goedkopere en bruikbare alternatieven dan wat je eerst in gedachten had.

                              Kan wel mooi roepen hier dat er in plaats van al die parren de HES Color Command mooi staat en dat een hog III en ultieme is met wat spot 575 CMY en wat colors, maar dan weet ik zeker dat ik de plank compleet mis sla.

                              Robe koppen zullen absoluut voldoen in jullie zaal en zijn goedkoper dan de maccen. Laat er straks in die zaal eens 16 kopjes en scans hangen. Dan is een Avolites toch redelijk overdone. Een Jands 416 is dan een betere en stabielere oplossing terwijl de combinatie van spullen zich straks misschien wel erg goed lenen voor een LJ setje met een faderkitje en touchscreens...

                              Denk dat het een goed plan is om de juiste equipment bij elkaar te zoeken en dat is niet per definitie alles van dezelfde importeur/fabrikant of hetzelfde merk.

                              Een onafhankelijk advies zou hier meer op zijn plaats zijn dan alleen maar reacties van de Martin aanhang!
                              Greetz,

                              DeMennooos

                              Stagehands are the infantry of show business

                              Comment

                              • Controller
                                • Apr 2002
                                • 745

                                #30
                                citaat:Geplaatst door Menno Appelhof

                                Het begint echt een Pro Martin topic te worden.
                                Zijn jullie nou echt allemaal zo gehersenspoeld dat er niets anders meer te koop is dan wat ze bij Fairlight jullie voorschotelen?

                                Dump eens wat van die oogkleppen en kijk eens verder dan de neus lang is.

                                Pearls, GMA, MAC 2000....

                                Beter idee, bel LSD en laat ze het vol hangen met Icon.
                                Kost een paar knaken maar dan weet je zeker dat je iets hebt wat je niet nodig hebt.


                                - Kijk serieus eerst eens naar de ruimte en hoogte die je hebt
                                - Bepaal dan zelf wat je mooi vind naar je eigen idee en niet wat een ander vind
                                - Probeer daar de losse prijzen van te achter halen
                                - Scoor bij de baas het budget
                                - Ga dan opzoek naar goedkopere en bruikbare alternatieven dan wat je eerst in gedachten had.

                                Kan wel mooi roepen hier dat er in plaats van al die parren de HES Color Command mooi staat en dat een hog III en ultieme is met wat spot 575 CMY en wat colors, maar dan weet ik zeker dat ik de plank compleet mis sla.

                                Robe koppen zullen absoluut voldoen in jullie zaal en zijn goedkoper dan de maccen. Laat er straks in die zaal eens 16 kopjes en scans hangen. Dan is een Avolites toch redelijk overdone. Een Jands 416 is dan een betere en stabielere oplossing terwijl de combinatie van spullen zich straks misschien wel erg goed lenen voor een LJ setje met een faderkitje en touchscreens...

                                Denk dat het een goed plan is om de juiste equipment bij elkaar te zoeken en dat is niet per definitie alles van dezelfde importeur/fabrikant of hetzelfde merk.

                                Een onafhankelijk advies zou hier meer op zijn plaats zijn dan alleen maar reacties van de Martin aanhang!
                                In jou mening kan ik het wel vinden Menno, echter ik ziet dat je ook merk gericht bent met Icon.

                                Ik zaal binnenkort op het forum hier de maten evt plattegrondje en foto's zetten.
                                Kijk kwa Wapperlampen of Scans maakt het merk niet al te veel uit.
                                Robe, Futurelight, Movitec is ook allemaal goed voor een disco.
                                En denk dat wat Menno zegt meer dan 16 zullen er voorlopig niet inkomen.

                                Ik denk dat de lampsterke ook belangrijk zijn of we met 250watt of 575watt lampen gaan werken.
                                Dan neem je spotjes of washes?

                                Dan welke Lichttafel? Zoals Menno al aangaf leent het zich misschien wel voor een LJ setje.
                                Maar om er natuurlijk een Maxxyz of GMA neer te zetten wat sommige roepen is natuurlijk te gek.
                                Tafels die evt ter discussie staan zijn de
                                Jands 416
                                Avolite Azure
                                Zero88 Bull Frog

                                Het bestaande licht wat er nu inhangt komt namelijk in de nieuwe configuratie te hangen dus tussen de wapperlampen/scans in.

                                nog een vraag als ik een sky light effect wil gebruiken welke kan ik dan het beste nemen voor een redelijke prijs? DMX of Analoog? Moet je ergens mee opletten? Vliegvelden ofzo?

                                Alvast bedankt[^]

                                Comment

                                Working...