Van 5 draad DMX naar 3 draad?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • de kawaman
    • Dec 2002
    • 202

Van 5 draad DMX naar 3 draad?

Ik heb een dmx rookmachine, echter met 5 draden (xlr)
    kan ik dit simpel omzetten naar een normale 3 draads?
    En hoe werkt dit nou precies?
    kan ik een dmx rookbak ook alleen aan uit zetten, of kan ik ook kiezen tussen veel en weinig rook?>
    Of hangt dat van het type af?
    Alle kleuren zijn mooi, als het maar kawagroen is.
  • de kawaman
    • Dec 2002
    • 202

Oke, heb de search gebruikt en merk dat ik weer eens stom loop te lullen. Het is waarschijnlijk helemaal geen dmx, maar gewoon 0-10V.
    Echter de man die hem mij verkocht, gebruikte wel een dmx tafel om het te bedienen?
    Hij had een kabeltje die verliep van 5 polige xlr naar 3 polige.
    Kan dit?
    en werkt dat goed?
    Of ben ik weer eens genaaid?

Comment

• reinier
      • Sep 2002
      • 20

dmx is in principe 5 polig maar omdat 2aders reserve zijn en soms voor terugkoppeling gebruikt worden kun je met 3 aders toe, de bekende xlr plug. vandaar dat je 3 en 5 polig hebt. het kan echter ook 0-10v aansturing zijn. even de specs opzoeken.
      2 beer or not 2 beer from shakesbeer

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

Het helpt natuurlijk onwijs als je even het merk en type rookmachine vermeld. Maar zo slim was je zelf al dus je bent dat even aan het nakijken...

Een DMX 5 polig ziet er net ff anders uit dan een 0-10 fase stekkertje, meestal...
        Sommige dmx tafels hebben een aparte uitgang voor 0-10v, dus het helpt ook al reuze als je kunt aangeven over welke tafel het gaat
        kom maar op met die info!

Comment

• goldsound
          • Jan 2003
          • 429

Je zou gewoon een verloop kunnen maken van 3 polig naar 5 polig

Pin 1 ground
          Pin 2 Data -
          Pin 3 Data +
          Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• de kawaman
            • Dec 2002
            • 202

Nou, ik heb dat ding helemaal uit elkaar gehaald.
            Nergens een merk of type helaas.

Ik zie op de printplaat echter geen dip switch zitten, dus dan kan het toch geen dmx zijn?

Het merk van die tafel weet ik niet, heb ik niet op gelet.
            Maar hij stak hem wel in de normale xlr uitgang.

Alle draden van de 5 polige xlr zijn wel bezet, of het retouren zijn weet ik niet, maar zonder type en dus beschrijving zullen we daar nooit achter komen denk?

Comment

• ronny
              • Dec 2002
              • 2138

citaat:Echter de man die hem mij verkocht, gebruikte wel een dmx tafel om het te bedienen?
              En als je nu eens contact opnam met die goede man. Wie weet kan hij je wel meer vertellen erover.
              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• de kawaman
                • Dec 2002
                • 202

citaat:Geplaatst door ronny

citaat:Echter de man die hem mij verkocht, gebruikte wel een dmx tafel om het te bedienen?
                En als je nu eens contact opnam met die goede man. Wie weet kan hij je wel meer vertellen erover.
                Nou die wist het ook niet precies, liep maar te kloten met alle schuiven open, wist niet hoe de tafel werkte enz. En toen die machine na veel geschuif begon te spuiten, moest ie de xlr eruit trekken om hem uit te krijgen.
                weet dus niet precies of hij wel 100% goed werkte, maar voor die prijs zou ik ook met een halfwerkende blij zijn

Comment

• BENjpt
                  • May 2002
                  • 381

citaat:Geplaatst door de kawaman

weet dus niet precies of hij wel 100% goed werkte, maar voor die prijs zou ik ook met een halfwerkende blij zijn
                  1. Ben ik niet met je eens...[B)] om een halfwerkend apparaat 100% werkend te krijgen kan een dure grap zijn + veel tijd inzitten..

2. sommige dmxtafels hebben ook een jack of whatever uitgang specifiek voor een rookmachine, het hoeft dus geen dmx te zijn..
                  Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!

Comment

• ronny
                    • Dec 2002
                    • 2138

citaat:2. sommige dmxtafels hebben ook een jack of whatever uitgang specifiek voor een rookmachine, het hoeft dus geen dmx te zijn..
                    das waar , maar een paar postings terug werd er gezegt dat het dus duidelijk over de dmx uitgang(xlr uitgang) ging op de tafel.
                    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

rookmachines gaan meestal opo een erlais ( inderdaad : 0-10V)
                      dat relais gaat weer werken op een demux ( dmx, inderdaad).

dus : openschroeven, goeie foto's maken en op het fotoforum zetten, a
                      of naar de vakman brengen.

Comment

Working...