Kan ik met DMX ook analoog aan/uit besturen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

Als ik me niet vergis kan je via 0/10v een blackout geven op die dingen...

Het was of 0 v erop of 10 v... echt zeker weet ik het niet meer

met een demux printje in de helios bouwen zou je dan klaar moeten zijn.
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• de kawaman
      • Dec 2002
      • 202

citaat:Geplaatst door FiëstaLj

Als ik me niet vergis kan je via 0/10v een blackout geven op die dingen...

Het was of 0 v erop of 10 v... echt zeker weet ik het niet meer

met een demux printje in de helios bouwen zou je dan klaar moeten zijn.
      En dat doe ik hoe en waar en waarom ?
      Sorry, ben technisch, maar dit is nieuw!
      Alle kleuren zijn mooi, als het maar kawagroen is.

Comment

• FiëstaLj
        • Oct 2000
        • 2068

nou mijn ervaring met die griven effecten is dat er een jackplug opzit om ze via 0/10v te sturen ? (klopt dit in jouw geval)

Dan kan je namelijk een 1 kanaals dmx => 0/10v printje kopen en in het griven effect bouwen om hem dmx gestuurd te maken.

Als je het zelf niet kan zijn er zat mensen die het wel kunnen..

Opzet een beetje duidelijk zo ?

Comment

• de kawaman
          • Dec 2002
          • 202

citaat:Geplaatst door FiëstaLj

nou mijn ervaring met die griven effecten is dat er een jackplug opzit om ze via 0/10v te sturen ? (klopt dit in jouw geval)

Dan kan je namelijk een 1 kanaals dmx => 0/10v printje kopen en in het griven effect bouwen om hem dmx gestuurd te maken.

Als je het zelf niet kan zijn er zat mensen die het wel kunnen..

Opzet een beetje duidelijk zo ?
          Ik dacht idd dat er een jack ingang opzit, en een beetje solderen lukt ook wel,
          wat voor printje heb ik daarvoor nodig? waar haal ik die?
          (s***** wat lijk ik lui zo, maar ik ben hier echt niet bekend mee!)

Comment

• FiëstaLj
            • Oct 2000
            • 2068

Nou je koopt een printje bijvoorbeeld hier: http://www.obm-veenendaal.nl/dmx/

Maar er zijn ook zat andere shops, ff zoeken met google ofzo kan veel duidelijkheid bieden,

Die bouw je dan in de griven en zorgt voor een voeding (220 van het effect zelf kan je gebruiken omdat ie toch niet meer uitgaat)

En dan nog ff de 0/10v uitgang van het printje doorverbinden met de kabels die eerst naar de jackplug gingen.

En de dmx in/uitgang en adres selectie ff naar buiten brengen door de behuizing heen

Comment

• de kawaman
              • Dec 2002
              • 202

Nou ik heb het volgende contact gehad:

Hallo,

Kunt u mij vertellen of mijn griven helios met 0-10v dim ingang ook omgebouwd kan worden naar dmx middels een printplaat?

Zo ja, welke plaat en wat kost deze?

Monteren kan ik vrijwel zeker zelf, met wat tips erbij J

Groet jasper Grootveld

Goedendag,

Het kan zeker, wij hebben diverse uitvoeringen DMX naar 0 tot 10 volt en ook 0 tot 10 v naar DMX.

Wat heeft u precies nodig (aantal kanalen) en wilt u met netvouding op de print of een print waar u zelf 15 tot 24 volt gelijkspanning op moet aansluiten?

Met vriendelijke groet,

A. Mak

OBM Veenendaal

Hum, lastige vragen J

Ik heb er niet zoveel verstand van helaas.

Het gaat om een griven centrino, welke via de 0-10V ingang gedimd moet kunnen worden, dat zou dus 1 kanaal zijn?

En de rookmachine, hoeft alleen te spuiten/niet te spuiten, dus ook 1 kanaal?

Ik begreep op een forum dat ik de voeding door kon trekken vanaf de bestaande ingangen?

Zo niet, wat raad u aan?

Goedendag,

De rookmachine waag ik mij met te weinig gegevens niet aan, kan alleen maar iets kapot gaan, heeft u niets aan.
              De analoge dimmer kan met een DMX naar 0 tot 01Volt De-Multiplexer worden aangestuurd.
              De goedkoopste oplossing is een 6 kanaals print DMX naar 0 tot 10 V. type 3006A-EP, compleet met netvoeding op de print. 121 euro ex btw.

OBM Veenendaal

-----------------------------------------------------------
              Klopt dit? ik vind het nogal veel geld om mn effect op dmx aante sluiten? Ik had gerekend op een paar tientjes, maar dit is omgerekend bijna 300 gulden ;(
              en waarom een 6 kanaals? bestaan er geen 1 kanaals? ik heb er toch maar 1 nodig?

Comment

Working...