Welk wattage?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • de kawaman
    • Dec 2002
    • 202

Welk wattage?

Ik gooi al mn troep eruit, dus moonflowers, crazy moons weet ik veel, stuk of tien van die effectjes.
    Reden?
    Ik wil een stuk of vier goede effecten, en daarbij dan scan's oid.

Maar nu heb ik 2 goede effecten, 1 is een griven met een HMI lamp.
    Nu wil ik effecten met een ongeveer vergelijkbare lichtopbrengst.
    Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
    24V 250 Watt 12v 300 watt.
    enz enz,
    Wat moet ik nemen?
    Wat zijn een beetje leuke effecten die ik 2e hands voor rond de 2 a 300 euro koop?
    Alle kleuren zijn mooi, als het maar kawagroen is.
  • timescape
    • Oct 2002
    • 328

Hallo,

ik denk dat zo'n beetje alle effecten van Martin wel voor die prijs (zeker tweedehands) de deur uitgaan. De prijzen weet ik zo niet, maar ik geloof dat bijvoorbeeld de Acrobat nu voor 399,- in de prijslijst staat (aanbieding vanuit Martin, normaal toch 600,-). Klopt, dit is geen 2 á 300 euro, maar ik denk dat je door net dat beetje meer geld, toch veel mooiere effecten hebt. De t-rex en de raptor liggen ook op zo'n 380 euro. Ik denk zeker dat als je 4 effecten tegelijk zou kopen, dat 300,- per stuk zeker zou moeten lukken. Voordeel van de acrobat : DMX.
    Let op: Ik ben geen Martin-Freak (wel aan het worden), maar ik heb vandaag toevallig al deze effecten nog eens aan het werk gezien, en dit is toch wel ECHT serieus mooi !

Hoop dat je er wat aan hebt. Anders zou ik zeggen, zorg in ieder geval dat hetgeen wat je koopt, dat je dat ook eerst aan de gang hebt gezien. Dit zegt veel meer dan de (altijd) mooie beschrijvingen.

Groeten Jeroen

Comment

• Controller
      • Apr 2002
      • 745

Double Derby is een leuk effect en lekker goedkoop.

Comment

• de kawaman
        • Dec 2002
        • 202

citaat:Geplaatst door controller

Double Derby is een leuk effect en lekker goedkoop.
        Ik heb 1 triple derby, twijfelde juist om die er ook uit te pleuren
        Maar mn set is als volgt,
        8 pars,
        2 strobo's
        rookmachine
        triple derby
        griven ?? (centrino??? hmi 575??)

en de rest doe ik dus weg.
        Nu twijfel ik een beetje, ik kan 4 color changers kopen, of 2 martin destroyers, en evt 2 scanners,

Maar wat moet ik dan minimaal aan lamp nemen, of wel effect is het leukste bij zo, set?

Zelf denk ik dat je bij een scanner, alle effecten ineens heb, maar een goede scanner is toch wel 500 p/stuk, terwijl ik zo ga kijken voor 4 color changers, voor 450 eurie.[^][?]

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3148

Allereerst: je hoeft niet te veel op de spanning te letten, het vermogen (wat jij wattage noemt) is het enige wat telt.

Je moet ook niet op het vermogen letten, maar meer op wat voor effect je wilt creeëren met je lampen. Bijv. een Mushroom heeft al redelijk wat vermogen, maar vind je dus niet zo leuk.

Idd, gewoon achter een scannerset aan, daar kun je van alles mee en heeft vaak een aardige lichtopbrengst (v.a. 250 W)

En uiteraard hoef je niet meteen op Martin over te stappen, er zijn genoeg andere merken met leuke effectjes.

Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen.

Mzzl,
          Jurjen

Comment

• de kawaman
            • Dec 2002
            • 202

Oke, ik dacht dus idd ook aan scan's
            Maar dan moet ik dus vanaf 250 watt zoeken, en dan maakt het niet uit of die 12V 24 V of weet ik wat is?

Comment

• -Aart-
              • Jul 2001
              • 801

Over de verschillende lampjes hun eigenschappen is al erg veel geschreven.

Persoonlijk vind ik de acrobat (hebben d'r 2) een veel kosteneffectiever effect dan een setje scan's (als b.v. een 812, hebben d'r 4). Er komt erg veel licht uit, het is goed te besturen (via DMX) en zowel heel snel en druk als static vult het de gehele ruimte. lampjes zijn bovendien lekker goedkoop..

Comment

• timescape
                • Oct 2002
                • 328

Kijk dan ook niet alleen naar het wattage, maar ook een beetje naar het type lamp. Wijzelf werken bijvoorbeeld met MX-4's. 150 watt lampje, maar daar komt toch een bak meer licht uit als uitt bijvoorbeeld een MX-1, met zijn 250 watt.
                Het verschil : MX-4= gasontlading, MX-1= halogeen.
                Dit kan dus nogal veel schelen he.

Comment

• -Aart-
                  • Jul 2001
                  • 801

Daarentegen komt er in ieder geval gevoelsmatig weer meer licht uit een acrobat (250 halogeen) dan uit een 812 (150 W HTI, gasontlading).
                  Dat heeft te maken met de nogal verschillende opzet van de effecten lijkt me, alleen binnen 1 famillie (scan's of color's of multie-efecten a la acrobat etc.) is het zinnig verschillende lampen te vergelijken. Cijvers zijn vaak misleidend, een simpele demonstratie zegt vaak veel meer.

Maar zoals ik hierboven ook al zei: Wbt de lampjes en hun verschillen UTS !

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3148

citaat:en dan maakt het niet uit of die 12V 24 V of weet ik wat is?
                    Als je iets uitzoekt van soort effect niet, maar wel als je de bijpassende lamp voor dat effect zoekt (kun je t nog volge?)
                    Maar in de winkel kunne ze je daar wel bij helpen, das hun werk. En op het product zelf denk k en in ieder geval in de handleiding staat wel wat voor lamp je nodig hebt.

Zeker bij die grote merken als Martin wete alle verkopers wel een bijapssende lamp te vinden.

Zie je wel da 't nie moeilijk is (als het goed is heb je dit al op de Middelbare School gehad: spanning, vermogen, weerstand, Amperage, etc. Of had je nooit Natuurkunde?)

Oe, mag ik nog ff een citaat toevoege uit een ander topic van jou:
                    citaat:citaat:
                    ---------------------------------------------------------------------Geplaatst door FiëstaLj

Als ik me niet vergis kan je via 0/10v een blackout geven op die dingen...

Het was of 0 v erop of 10 v... echt zeker weet ik het niet meer

met een demux printje in de helios bouwen zou je dan klaar moeten zijn.

---------------------------------------------------------------------

En dat doe ik hoe en waar en waarom ?
                    Sorry, ben technisch, maar dit is nieuw!
                    Jammer dat dat technisch zijn niet overkomt, iets harder probere...

Mzzl,
                    Jurjen

Comment

• de kawaman
                      • Dec 2002
                      • 202

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

citaat:en dan maakt het niet uit of die 12V 24 V of weet ik wat is?
                      Als je iets uitzoekt van soort effect niet, maar wel als je de bijpassende lamp voor dat effect zoekt (kun je t nog volge?)
                      Maar in de winkel kunne ze je daar wel bij helpen, das hun werk. En op het product zelf denk k en in ieder geval in de handleiding staat wel wat voor lamp je nodig hebt.

Zeker bij die grote merken als Martin wete alle verkopers wel een bijapssende lamp te vinden.

Zie je wel da 't nie moeilijk is (als het goed is heb je dit al op de Middelbare School gehad: spanning, vermogen, weerstand, Amperage, etc. Of had je nooit Natuurkunde?)

Oe, mag ik nog ff een citaat toevoege uit een ander topic van jou:
                      citaat:citaat:
                      ---------------------------------------------------------------------Geplaatst door FiëstaLj

Als ik me niet vergis kan je via 0/10v een blackout geven op die dingen...

Het was of 0 v erop of 10 v... echt zeker weet ik het niet meer

met een demux printje in de helios bouwen zou je dan klaar moeten zijn.

---------------------------------------------------------------------

En dat doe ik hoe en waar en waarom ?
                      Sorry, ben technisch, maar dit is nieuw!
                      Jammer dat dat technisch zijn niet overkomt, iets harder probere...

Mzzl,
                      Jurjen

ja, dat een 12V lamp niet in een 24V past begrijp ik,
                      maar gevoelsmatig komt er meer licht uit een 220V 100 watt lamp als uit een 12V 100 watt lamp snappie

Comment

Working...