gespot op highend.com

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Martin Hoogeind
    • Sep 2003
    • 60

Nog een keer voor alle duidelijkheid. Jullie moeten me maar geloven maar ik heb als operator met de Catalyst gewerkt en ik ben er toen behoorlijk mee onderuit gegaan.

Wat je ook doet je MOET voor dat je begint met programmeren je beelden op je MAC aanbrengen

DIT KAN NIET LIVE!

Zodra je met Catalyst geconfronteerd wordt moet je er dus goed voor zorgen dat het nodige voorwerk gedaan is.

Ik heb zelf als operator bij een Catalyst-demo in Vlodrop gezeten, en ik kreeg min of meer van de ontwerper te horen "Laat maar zien". Omdat er dus (bijna) geen voorwerk gedaan was kon ik dus niets laten zien, en is het systeem in die voorstelling nooit gebruikt.

Als je dus ooit met dit systeem gaat werken is en blijft het een feit dat je 80 a 90% van het werk van te voren moet doen. Je kunt niet net zoals een VJ met live video-beelden gaan editten. De Catalyst is dan ook helemaal niet ontworpen om in discotheken en feesten te gebruiken, maar meer voor grote theaterproducties en grote tours. (Underworld bv.)

Comment

• Fons
      • Sep 2003
      • 67

De Catalyst serie van High End Systems bestaat op dit moment uit 3 artikelen;

Catalyst Media Server
      Catalyst DL1
      Catalyst orbital head

Catalyst Media Server:
      Versie 1.2 is op dit moment leverbaar.
      Versie 3 binnen enkele weken

Versie 3 bestaat uit een DMX input box, een Apple G5 2x 2.0gHz, en de software (in een flightcase).
      Catalyst V3 is gebaseerd op 4 layers, elke layer wordt bestuurd worden door een DMX tafel. Je kunt filmpjes en plaatjes afspelen in elke layer.
      Je kunt cross-faden tussen elke layer,
      De kaart in de G5 heeft 2 uitgangen. Je kunt de 4 layers verdelen over die twee uitgangen, of er een gebruiken voor de preview functie.
      Je kunt de filmpjes en afbeeldingen per layer verkleinen, vergroten en verplaatsen in het beeld.
      Je kunt ook 'masken' en een layer als alpha channel gebruilken op de onderliggende layer.
      Drie dimensionale effecten: je kunt de 'content' vervormen tot bijvoorbeeld een bol of een vierkant en roteren.
      En natuurlijk keystone correctie per layer, maar dat had de vorige versie ook al.
      Om de software aan te sturen heb je 40 DMX kanalen nodig per layer.
      Je kunt er elke projector, ledwall aanhangen die je wilt.
      Hoeft geen DL1 te zijn

Catalyst DL1;
      Een "digitale schijnwerper"
      Ongeveer 4500 Lumen.
      F1.7-2.0 lens, f=48,2mm - 62,2mm, dmx regalbaar
      1.3 in TFT, active matrix types, 3 panels
      Resolutie: 1024 x 768
      Systeem: PAL, SECAM, NTSC, NTSC4.43, PAL-M,PAL-N
      Alle functies (zoom, focus, iris, pan, tilt) te bedienen via dmx
      Iris op de voorkant om te kunnen dimmen en een volledige blackout te kunnen maken.
      Inputs: RGBHV BNC, S-video mini DIN, VGA HDB15. Schakelbaar via DMX
      11 kanalen DMX

Catalyst Orbital head
      Een spiegelsysteem om voor op een projector naar keuze te plaatsen.
      DMX gestuurd

High End systems brengt dit "alleen" op de markt. Niet in samenwerking met Barco.

Zie ook http://www.highend.com en http://www.highend.com/catalystv3features/

Comment

Working...