Behringer LC2412 of scanmaster II

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djsjoerd
    • Sep 2002
    • 58

Behringer LC2412 of scanmaster II

Ik ben nu in het bezit van 4 cyclone scans van showpech, en deze werken (voor het geldvan 250 euro per stuk, nieuw) zeer goed.

Nu wil ik hier een sturing voor kopen, en ik zit te twijfelen tussen de nieuwe behringer lichttafel en de scanmaster ll van showtech.

Wat is het gemakkelijkste met inproggen en met het gebruik tijdens een show.

Het is de bedoeling dat de tafel; gebruikt wordt voor disco's maar ook voor bands/artiesten.

Verder heb ik ook nog 4 fourbarren met PAR 56, die op een 4 kanaals dimmerpack zitten.
    Hier zit nu een simpele 4 kanaals DMX sturing op. veder ook nog een rookmachine met DMX adaptor (Jem magnum pro 2000).

Volgens mij kan ik met de behringer tafel alles aansturen, terwijl de scanmaster ll alleen geschiks is voor scans, of zit ik fout?

Wat raden jullie me aan, het is trouwens niet per se nodig om de parren op deze sturing te hebben, liever twee afzonderlijke, makkelijk toegankelijke en bedienbare tafels dan 1 lastige.

• speakerfreak
    • May 2002
    • 1446

voor je scans scanmaster, voor je parren berhingreralle 2 dus nemen

Frank, of the drive in show: The Xtreme Xperience.....
    Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• FiëstaLj
      • Oct 2000
      • 2068

Ik zou voor de behringer gaan, hier kun je alles tegelijk op draaien, en heeft een hoop meer mogelijkheden dan de scanmaster.. (denk aan patch, meerdere programma's tegelijk draaien, etc..)

Lighting to the MAX !!!
      Update je mail lijsten.. heb nieuw adres !
      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• ljlarzzzie
        • Aug 2003
        • 92

behringer is gemaakt voor parre e.d., niet voor scans.
        het kan wel, maar is er niet voor gemaakt....

Comment

• Klaaske
          • Jun 2003
          • 571

het is toch een Dmx tafel of nie ? dan kan dat toch ?
          <font size=\"1\">
          Groeten,
          Jaap
          <b>
          -[GSXke :)]-
          </font id=\"size1\"></b>

Comment

• ronny
            • Dec 2002
            • 2138

citaat:het is toch een Dmx tafel of nie ? dan kan dat toch ?
            Alles kan, maar je gebruikt toch geen jerrykan als melkkan???
            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Controller
              • Apr 2002
              • 745

Die behringer kan ook goed scans sturen.

Die behringer is eigenlijk een copy van de MA lightcommander 12/2 en op die MA heb ik al scans en movingheads gehad en dat gaat goed.

Het enigste wat ik zou dom vind aan die behringer tafel is dat je maar maximaal 3 dmx kanalen onder 1 fader kan patchen terwijl je op MA er 4 kan patchen

En als je dus 4 scans hebt hangen zoals je zegt heb je dus al een probleem dat je die 4e scan niet weg kan patchen bij die andere scans,

Dus ik zou persoonlijk die behringer niet nemen.

Misschien dat je de software van MA in die Behringer kan laden dat je er wel 4 kan patchen maar dat is erg tricky is het iemand al gelukt [)][)]

Comment

• ralph
                Banned
                • Aug 2000
                • 2649

euhm, ik wil ff niet lullig doen maar voor de prijs van 1 MA 12/2 heb je 2 behringertjes en ik denk dat je nog wat over houdt dan
                dus dat gedoe met 3 kanalen patchen...2 tafels kopen dan maar?

Comment

• Reemski
                  • Dec 2001
                  • 690

Of niemand heeft eraan gedacht...

Of er komen er een paar uit een ei?

Waarom zou je je kanalen naar je scanners patchen als je ook gewoon elke scan hetzelfde startkanaal kan toewijzen. Exact hetzelfde resultaat als de kanalen naar de 4 scanners patchen.

Ik zie het probleem niet. Je hebt ten slotte 4 identieke scans!

Comment

• BENjpt
                    • May 2002
                    • 381

citaat:Geplaatst door djsjoerd
                    Verder heb ik ook nog 4 fourbarren met PAR 56, die op een 4 kanaals dimmerpack zitten.
                    Hier zit nu een simpele 4 kanaals DMX sturing op.
                    Ik hoop voor je dat je de full-on button nooit gebruikt..wordt je dimmerpack lekker warm van.[]

On topic: ik zou voor beide gaan, behringer voor de par en scanmaster voor de scans. I.i.g. zou ik de scanmaster niet gebruiken voor de 16 parren.
                    Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!

Comment

• Controller
                      • Apr 2002
                      • 745

citaat:Geplaatst door Reemski

Of niemand heeft eraan gedacht...

Of er komen er een paar uit een ei?

Waarom zou je je kanalen naar je scanners patchen als je ook gewoon elke scan hetzelfde startkanaal kan toewijzen. Exact hetzelfde resultaat als de kanalen naar de 4 scanners patchen.

Ik zie het probleem niet. Je hebt ten slotte 4 identieke scans!
                      Het probleem is dan dat je over dezelfde kleur en gobo hebt.
                      Je kan dus beter de pan en tilt (want die kan je meestal spiegelen op de scan) patch en de kleuren en gobo gewoon los van elkaar houden.

Comment

• Davy Gabriels
                        • Aug 2002
                        • 819

citaat:Ik hoop voor je dat je de full-on button nooit gebruikt..wordt je dimmerpack lekker warm van.
                        Hoe weet je dit zo zeker? 16 parretjes56 zal (bv) mijn botex620 niet echt voelen...

Comment

• BENjpt
                          • May 2002
                          • 381

citaat:Geplaatst door Davy Gabriels

citaat:Ik hoop voor je dat je de full-on button nooit gebruikt..wordt je dimmerpack lekker warm van.
                          Hoe weet je dit zo zeker? 16 parretjes56 zal (bv) mijn botex620 niet echt voelen...
                          De bechrijving klinkt als 1 dimmerpack op 240V net = 3,6 Kwatt
                          16x par is bij mij 4,8 Kwatt..

vandaar

Comment

• Davy Gabriels
                            • Aug 2002
                            • 819

Ook al is de dimmer aangesloten op 240V net,daar zal hij niet warmer van worden.En laat nu net 4.8kW 20A zijn,bij ons toch een standaard automaat in de LS-verdeling.

Comment

• BENjpt
                              • May 2002
                              • 381

citaat:Geplaatst door Davy Gabriels

Ook al is de dimmer aangesloten op 240V net,daar zal hij niet warmer van worden.En laat nu net 4.8kW 20A zijn,bij ons toch een standaard automaat in de LS-verdeling.
                              Zucht.. warmer worden is bij ons een uitdrukking (zie smiley 1ste post). En in mijn optiek is 16A toch het max wat je uit het 240 net haalt. Natuurlijk wordt je dimmerpack niet superwarm ofzo.[|)]
                              Maar goed het was meer een losse opmerking dan een discussiepunt.

gr.

Comment

Working...