Vervangen lampje Showtec Superstrobe Black Widow

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JW
    • Aug 2003
    • 8

Vervangen lampje Showtec Superstrobe Black Widow

Ik heb het volgende lampje "PXA-50 Strobe Lampe" gekocht omdat de oude kapot is gegaan. Helaas ben ik de oude lamp incl voetje kwijt.
    Vreemd genoeg zit er aan het nieuw bestelde lampje geen voetje, alleen 3 lange pinnen. Ik heb geen idee waar ik die pinnen aan moet sluiten, het lijkt me het meest voor de hand liggen dat de middelste pen ook op het middelste pinnetje in de strobe moet.
    Wie weet hoe ik dit aanpak? Is er nog aan zo'n voetje te komen?

• Tom
    • Nov 2000
    • 160

Je kunt natuurlijk ook gewoon een lamp met voetje bestellen. Is wel even zoeken heb hetzelfde probleem gehad. Denk dat ze m bij j&h ook wel voor je kunnen bestellen

Grtz,

Tom
    Grtz,

Tom

Comment

• ralph
      Banned
      • Aug 2000
      • 2649

Kan me vergissen, maar naar mijn weten is dit een lamp zonder lampvoet...

Je mist dus niets, gewoon zo lampje terug plaatsen.

Anders even laten doen door een bedrijf bij jou in de buurt, eitje voor iemand die weet waar die op moet letten.

kindofcool

Comment

• NiTRO
        • Sep 2002
        • 677

Lampje word helaas nooit met voetje geleverd, dus je komt hem op de socket aant solderen, waar je even op moet letten is dat het middelste pinnetje van de lamp verbonden is met de trigger op de print, dus je moet even de kap eraf halen.
        De triggercoil is een klein groen of zwart dingetje op de print vanwaar een dun draadje naar de print gaat, via de printbaan word gaat deze naar de connector.......en die hoort dus op het midden.

lukt het nou niet stuur me dan maar even een mailtje.

Suc6
        Ciao,
        ERC

info@dj-erc.nl

Daar waar een wil is, is een weg.....is die weg opengebroken heb je pech

Comment

• Tom
          • Nov 2000
          • 160

Vraag me dan wel even af waarom ie bij new line met voetje is te bestellen?!?

Grtz,

Tom
          Grtz,

Tom

Comment

• ralph
            Banned
            • Aug 2000
            • 2649

Misschioen omdat ze het lampje nog nooit in hun handen hebben gehad?

kindofcool

Comment

• JW
              • Aug 2003
              • 8

Bedankt voor de reacties, ik ben er inmiddels achter dat het middelste (onderste) pinnetje voor de trigger is (heb kap eraf gehaald).
              Ik moet nu nog iets bedenken om het lampje vast te maken, misschien dat ik er een andere socket in moet maken waar wel voetjes voor te krijgen zijn..

Comment

• NiTRO
                • Sep 2002
                • 677

Voetjes niet leverbaar, dus je komt helaas dat lampje op de socket te solderen....suc6

ERC

Comment

• JW
                  • Aug 2003
                  • 8

Heb nu het lampje op het voetje gesoldeerd, alleen de stroboscoop doet het niet! '
                  De zekering is in orde..
                  Hij zou zonder strobecontroller toch moeten werken (want anders is de speedregelaar een beetje overbodig)? In ieder geval doet ie het met strobecontroller ook niet. Het lampje zit in ieder geval goed.

Comment

• NiTRO
                    • Sep 2002
                    • 677

Er zit een controle "lampje" op de print, weet even de benaming niet, knippert deze ook of niet? En zo ja hoor je dan de triggercoil tikken? Zo niet laat het me ff weten, is waarschijnlijk je triggercoil ook kapot, je weet wel dat groene of zwarte spoeltje

grtzzz

ERC

Comment

• JW
                      • Aug 2003
                      • 8

Het controlelampje knippert, maar ik hoor inderdaad niets tikken
                      Stel dat die triggercoil inderdaad kapot is, hoe fix ik die dan?

Comment

• JW
                        • Aug 2003
                        • 8

Ik heb nog eens goed geluisterd, maar ik hoor wel een zacht getik, de triggercoil zal dan ook wel goed zijn?

Ik heb wat foto's gemaakt:

Er komt inderdaad een heel klein draadje uit de triggercoil..

Enig idee wat er kapot is? Hoe kan ik zien of het lampje wel ok is?

Foto's zijn in de gewone forums niet toegestaan. De links wel

Comment

• Merijndj
                          • Mar 2001
                          • 660

bij mijn stroboscopen zitten ar aan de lamp ook 3 pinnen 2 zitten er dicht bij elkaar en 1 wat verder weg, de 2 dichtbij elkaar zijn voor de voedings-spanning van de lamp en 1 wat verder weg die is voor de ontsteking van de lamp...
                          als ik jouw foto's goed zie heb je dus de aansluitingen verkeerd gesoldeerd...

Comment

• NiTRO
                            • Sep 2002
                            • 677

zoals ik al zei middelste pootje is de trigger twee buitenste zijn de voedingspanning.

wat je nog kunt proberen is op het pootje van de lamp waar de triggerspanning op zou moeten staan, meten met een spanningzoekertje, je weet wel die schroevendraaier met die ingebouwde weerstand, hou de schroevendraaier op het middelste pootje en je duim achter op de schroevendraaier, LET WEL OP DAT ER EEN WEESTAND IN ZIT! Zet de strobo aan, en als het apparaat goed zou werken zou nu het testlampje in de schroevendraaier samen moeten knipperen als het testlampje op de print, werkt dit dan is het lampje verkeerd of kapot, werkt dit niet dan komt de triggerspanning niet tot aan het pootje van de lamp.

suc6

ERiC

Comment

• Merijndj
                              • Mar 2001
                              • 660

werken die lampjes ook op een spanning van 6a10KV dan? (KV = kilovolt= 6.000v a 10.000v)

bij mijn stroboscopen heb je 3 aanstluitingen...:
                              Die zien er ongeveer uit als de volgende:

. . =deze 2 zijn voor de voedings spanning van de lamp...

. =deze is voor de onsteking...

ik hoop dat ik het duidelijker heb gemaakt...

Comment

Working...