Xilver

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Silence
    • Apr 2003
    • 50

Vind ze niet zo mooi bewegen. Ze schokken nogal vind ik door het gebruik van stappenmotoren. (voordeel hiervan is wannneer je er tegen stoot wannneer ze opstaan kan er niets geforceerd worden, ze draaien gewoon door.) Het is wel een tijd geleden dat ik ze heb uitgeprobeerd, kan zijn dat er nu fijnere motoren gebruikt worden. maar als sfeermaker en wanneer je genoeg geld hebt is dit wel een leuk ding denk ik.
    silence lighting

Comment

• Lazy
      • Sep 2003
      • 294

We hebben er laatst een 8tal ergens geinstalleerd. Ik vond de lichtopbrengst zeer matig!! Ik moet wel zeggen dat ik denk dat ze vooral bedoelt zijn om bijvoorbeeld in een etalage een effectje te geven en niet dat je met 8 van die dingen een ruimte van 60m2 verlichten.

Kwaliteit van de droplets is volgensmij ook niet echt super. Ze stonden allemaal nog geen half uur aan en ze begonnen gelijk al veel herrie te produceren zodat als er geen muziek hard staat het erg irritant is als die dingen draaien. Beetje een hoog tupperware gehalte

Bij een aantal kleuren zie je heel erg duidelijke hotspots ipv een mooi egale gekleurde vlakken.

Hmm zie alleen dat de droplet op de foto van de site anders is als de droplets die wij hadden. Maybe dan toch al een nieuwe versie ervan... Wij hadden zeg maar een enkel armige droplet.

Comment

• Rudy Vorstenbosch
        • Jun 2001
        • 1429

Hey Lazy,

Jij hebt het over de Ayrton Easycolor LED yokespot, dit topic gaat over de Xilver Droplet's..
        Zo heb je ook nog de I-Color.....

Comment

• Pieter Huijgen
          • Sep 2003
          • 766

Wat mij opvalt aan die Xilvers is dat na een tijd aangestaan te hebben de kleuren niet meer gelijk zijn bij alle headjes. Schijnt dat ze dan opnieuw gecalibreerd moeten worden.
          Ook is het jammer dat er geen feedback op de pan/tilt zit.
          Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Controller
            • Apr 2002
            • 745

futurelight heeft nu ook 2 varianten op de markt gebracht

18 LED's versie

36 LED's versie

Comment

• Lazy
              • Sep 2003
              • 294

citaat:Geplaatst door Showtechniek

Hey Lazy,

Jij hebt het over de Ayrton Easycolor LED yokespot, dit topic gaat over de Xilver Droplet's..
              Zo heb je ook nog de I-Color.....
              Oh ja klopt...[:I] Dacht dat het droplets waren...

Comment

• jansj
                • Nov 2004
                • 3

Die droplets zijn uitstekend te gebruiken in "vaste "opstellingen, niet voor de "rock and roll" Wat vaak het beste werkt met dit soort speelgoed, is : hang er zoveel mogelijk bij elkaar in een leuke vorm...

Comment

• Markje
                  • Oct 2004
                  • 27

Wij hebben die droplets ook een keer hier gehad.

Zijn mooi voor in een winkel of zo.
                  Maar voor shows niet interessant vanwege de zeer matige lichtopbrengst.
                  5-Star had een leuke op de Plasa in Londen!!

Comment

• LichtNichtje
                    • Nov 2004
                    • 220

Stonden er op de laatste eurovisie songfestival selectie in Belgie ook niet zo van die LED- mh's? Zo op die loopbrug, om de leuningen te verlichten???

Comment

• stijnH
                      • Jan 2004
                      • 5

jep dat waren inderdaad droplets

Comment

Working...