dmx interface

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • johan L.
    • May 2001
    • 384

citaat:

Matthijs

(disclaimer: ik ben een van de mensen achter de LanBox, dus dat heeft wellicht invloed op mijn beeld van het product

Heb het 1,5 jaar met veel plezier gebruikt matthijs, maar zelf
    vindt ik het niet geschikt om er een bandje/disco mee te doen.
    Heb dan toch liever een "Hands On"

Daarvoor raad ik het dan persoonlijk ook af. en dat heeft niks
    met jullie service en kwaliteit te maken, want dat is gewoon top.

Alleen voor Live is mijn persoonlijke ervaring dat je gewoon niet
    kan ingrijpen.

Net deed ie het nog.
    Net deed ie het nog.

Comment

• xmath
      • Aug 2003
      • 11

citaat:
      langs deze weg dan ook de vraag om eens heel gericht een toepassing van het product uit te diepen
      Ik weet niet of je zoiets bedoelt...

Kerstshow:

Theater:

Een voorbeeld van een geintegreerde toepassing:
      http://home.snafu.de/jeff/pianolight.html

of is dat niet wat je zoekt?

Comment

• xmath
        • Aug 2003
        • 11

citaat:
        OK, als je echt fysieke schuiven wil dan is de lanbox niet zo geschikt (er zijn wel mensen die bijv. een Peavey PC 1600x er aan hangen maar dat is toch niet hetzelfde denk ik)

Comment

• LuxProDeo
          • Feb 2003
          • 245

citaat:
          Waar t heel goed voor geschikt is als een show een paar dagen lang het zelfde moet lopen.
          Heb de LanBox meerdere malen gebruikt tijdens een theatertournee. Voorstelling was al gemonteerd op een Compulite, standen vervolgens ook in de LanBox gezet om deze te kunnen gebruiken in de theaters zonder Compulite tafel, om ze daar dus niet over te hoeven tikken in de huistafel.

Het gaat in dit geval dus steeds om dezelfde show, maar omdat elk theater weer anders is (dimmers, armaturen, plekken) wel nodig om steeds e.e.a. aan te passen.

Voldeed prima, en gaat komend seizoen weer mee!

Eigen tafel met voldoende features voor theatergebruik is met een LanBox-LCM en een laptop haalbaar voor < EUR 1250 (de systeemeisen van de software zijn erg bescheiden). Het soort tafel dat we anders mee zouden willen hebben (bij groter budget) zou iets in de orde van grootte van een Compulite Photon zijn, en dat is dan alweer een tafel van EUR 7500. (is een voorbeeld, verwacht geen adviezen in de trant van "maar waarom neem je dan geen Console X, doet dit en dat en dit en dat voor weihnag").

Lijkt en is een beetje Appels met Peren enzo, maar terwijl een eigen Photon niet haalbaar is kunnen we met de LanBox regelmatig over de luxe van een eigen tafel beschikken.

Comment

• johan L.
            • May 2001
            • 384

citaat:
            citaat:
            OK, als je echt fysieke schuiven wil dan is de lanbox niet zo geschikt (er zijn wel mensen die bijv. een Peavey PC 1600x er aan hangen maar dat is toch niet hetzelfde denk ik)

Daar had ik zelf nog niet over nagedacht,

Maar dit is inderdaad een "alternatief" om toch wat te kunnen ingrijpen.

Mischien een idee om vanuit cds een eigen midicontroller uit te brengen?

Net deed ie het nog.
            Net deed ie het nog.

Comment

• xmath
              • Aug 2003
              • 11

citaat:
              citaat:
              Mischien een idee om vanuit cds een eigen midicontroller uit te brengen?
              Onbetaalbaar, zowel voor ontwikkeling als voor de klant (De PC1600x is dan nog redelijk goedkoop omdat Peavey zoiets natuurlijk veel massaler kan produceren). Het is trouwens ook niet zo zinvol om het zelf te ontwikkelen, want het bestaat al... je zou in theorie een console kunnen bouwen met een lanbox, een laptop met aangepaste software, en wat jl cooper spul. Je ben dan veel geld kwijt aan hardware en je zit nog met de software, maar het is altijd nog goedkoper dan zelf ontwikkelen (als je kwaliteit wil).

Een haast nog betere reden om het niet te doen is omdat er al zo veel consoles zijn. De lanbox is juist uniek in dat alle functionaliteit in zo'n klein doosje zit, en vrijwel geen van onze klanten heeft behoefte aan fysieke schuiven. Als je ze dan toch wil is de peavey eigenlijk toch nog een leuke balans: je hebt wat programmeerbare schuiven van een redelijke kwaliteit voor vrij weinig geld.

- Matthijs

Comment

• FristB
                • Jul 2004
                • 18

Graag zou ik in plaats van de peavey -hoewel degelijk enzo- de behringer "b-control" willen aandragen als hands-on extra voor de lanbox; zie http://www.behringer.com/BCF2000/index.cfm?lang=ENG

Alhoewel deze van plastic is, is de opbouw echt heel ok. Heb deze voor 100 euro oid ex btw gekocht bij de feedback. Ding is supersnel te programmeren (in tegenstelling tot de peavey), en alle knoppen schuiven zijn vrij te programmeren, wat ook wel relaxed is. Een schuif op controller #99 en de draaiknop op controller #(ff opzoeken welke...) en je hebt 8 sequences door elkaar heen draaien waarbij de schuif de intensiteit en de draaiknop de snelheid van de cue aangeeft. (wel ff een onderste layer aanmaken met de basiswaarden van alles erin)

Zelf hang ik er een zelf geklust max-appje aan welke dan toestaat de beide knoppen boven een schuif te gebruiken om door een set van cues heen te lopen. Maar zonder max is deze schuivendoos rechstreeks aan de lanbox te hangen. Heb zelf nog niet geprobeerd om met wat midi codes de knoppen zo te programmeren dat je zonder tussenkomst van max door cues heen kan gaan. Dat volgt....

Comment

Working...