Het doel van strobo's

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wiggalowile
    • Nov 2003
    • 34

    #16
    citaat:Geplaatst door smmeij

    Is een strobo groter dan 3000 Watt nog nuttig, of is het dan leuker om er meerdere weg te hangen?

    Dit is wel iets leuks om ff over te discusieren.

    Ga jullie gang, reacties hieronder svp.

    gegroet,

    Sander



    Als je groter ga , dan meteen 20KW lightening strikes , die zijn [8D]

    Blinders vind ik een compleet ander effect dan strobe's , alsof je pc's gaat vergelijken yoke's
    *** created light so in a way were just advertising ***.

    Comment

    • Jasper-Lichtbron
      • Jun 2001
      • 2155

      #17
      Een strobo is sowieso een ander effect dan wat dan ook. Iemand die een stroob functie van een mh of scan hiermee vergelijkt moet toch nog eens beter kijken. Sure; het resultaat kan misschien net zo chaotisch zijn; een strobo is toch wel even iets heel anders dan een witte straal uit een MH... en zeker als die stroob zo'n blind functie heeft; nergens mee te vergelijken verder! Je moet een strobo gewoon handig weten te gebruiken als accenteffect, dan zijn ze ideaal! En ik vind meerdere kleintjes ook beter dan 1 grote, en een hele rits dataflash is helemaal te gek natuurlijk; mensen die wel eens in HighStreet (Belgie) komen weten wat ik bedoel

      Comment

      • imported_n/a
        • Nov 2003
        • 20

        #18
        ik vind meerdere mooi maar als je er te veel ophangt dan is het net flitspalen land (strobos moeten wel mooi gesynchroniseerd zijn)

        Comment

        • Ghost_NMS
          • Feb 2002
          • 29

          #19
          citaat:Geplaatst door tijn

          He Ghost,

          Ik hoop dat je met dataflashes niet de dataflashes van Highend bedoelt. Die vallen volgens mij toch niet echt in de categorie klein.
          ...
          Wel, "klein" als je 1 zulke strobe vergelijkt met bijvoorbeeld een quazar...

          En wat betreft die effectjes, daarvoor zou ik die "kleine" strobes net voor gebruiken. Meest bekende is mss het chase-effectje (ik geloof dat ze dat in de Highstreet doen). Wij hebben al eens een paar keer een "matrix" gemaakt: 4 rijen van 4 strobes onder elkaar. Is echt wel iets apart

          Comment

          • tijn
            • Oct 2003
            • 184

            #20
            He Ghost,

            Grappig dat je het ook over Highstreet hebt. Daar hadden ze "vroeger" al een matrix van 32 dataflashes (de oude) achter de dj/lj hangen. Nu hangen deze aan de rand van de dansvloer. Boven de dansvloer hangen 10 Af 1000's met H01 lamp. Die trekken toch ook dik 20A per stuk.

            Tijn

            Comment

            • William
              • Oct 2002
              • 233

              #21
              Ik heb momenteel een 3000 W Geni FL1800 en ben er zeer tevreden mee. Het enige nadeel is dat hij op sommige kleine feesten een "overkill" geeft.

              Laatst tijdens een poppodium waar ik bij werk had de lichttech van een band 2 Hungary Strobes meegenomen van 5KW[:0]

              En nee, dan niet ophangen maar gewoon op zn pootjes (jaja die heeft t ding ) Vol in het publiek zn mep. Ik stond even te kijken en vond het wel een beetje TE erge overkill geven.
              V*L...........punt

              Comment

              • fanatix
                • Apr 2004
                • 1

                #22
                ik heb ook een Geni strobo
                ma k heb gehoord dat als je aan dat 'dim' knopje draait, dat niet echt een dimmer is, maar een vertraging het ontladingspunt.
                Effe kort uitleggen een strobo wekt met een fluxverandering 12000 V op die dan ontsteekt.
                Als je het ontladingspunt vertraagd, gaat ie 12 000 V opwekken, maar een flash geven van vb. 8000 V, dus schiet er 4000V over, na een tijdje brand je lamp dan door.

                Dat hebben ze mij verteld
                gebruiken jullie dat dimknopje of niet en is het echt slecht?

                greetz

                Comment

                • LJ Bert
                  • Apr 2003
                  • 270

                  #23
                  wij zelf gebruiken op fuiven (en pa) ook altijd meerdere storbo's meestal 4 en als de fuif groter is 8 wij hebben er "maar" van showtec 1500W maar deze zijn echt wel tof en degelijk nog nooit 1 stuk gehad. weet dat ze deze bij eml ook soms gebruiken.
                  zelf zou ik onze 8 toch wel eens graag vervangen zien door een atomic of een dataflash. effect is dan toch nog spectaculairder maar ja neemt ook wel weer meer stroom weg he
                  hehe wat een gedoe

                  Comment

                  • vic
                    • Jun 2003
                    • 93

                    #24
                    Maar het nadeel van de grotere strobes is dat ze toch een stuk duurder worden (zeker voor de mensen waar ik ook onder val die maar een low budget showtje hebben). Je gebruikt een stroob toch als een speciaaltje dus vind ik zelf verstandiger om er niet teveel geld in te stoppen omdat je ze neit vaak gebruikt
                    greetzz
                    vic

                    Comment

                    Working...